printlogo


کد خبر: 190262تاریخ: 1396/12/24 00:00
اخبار

پراید حتما باید از رده خارج شود
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مذاکره با شرکت خودروسازی رنو برای دریافت پلتفرم خودروی کوئید خبر داد و گفت: قرار ما بر این است کوئید را زیر ۳۰ میلیون تومان تولید و عرضه کنیم. به گزارش مهر، محسن‌قاسم جهرودی افزود: سایپا به طور قطع استانداردهای هشتادوپنجگانه سازمان ملی استاندارد را در محصولات خود پیاده‌سازی خواهد کرد و براین اساس نخستین خودرویی که این استانداردها را پاس می‌کند، خودروسازی سایپا است. وی ادامه داد: البته روی برخی محصولات همچون پراید، مشکلاتی وجود دارد که تلاش ما جایگزینی مناسب خودروهای دیگر با پراید است اما باید توجه داشت ۴۹ هزار پرسنل در خط تولید این محصول مشغول به کار هستند که به هر حال باید به آن توجه کرد. وی خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ چیزی حدود ۸۹ درصد تولیدات گروه خودروسازی سایپا، پراید بود که امروز سهم تولید پراید از محصولات به ۲۴ درصد رسیده است که امیدواریم آن را مدیریت کنیم، چرا که هنوز تقاضا برای این محصول بالا است. جهرودی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم به عنوان یک خودروساز نسبت به تقاضای مردم بی‌اعتنا باشیم و باید آن را مدیریت کنیم.


ثبت حقوق مدیران از فروردین 97
رئیس سازمان اداری و استخدامی از تهیه گزارش نهایی تدوین سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم خبر داد. به گزارش مهر، جمشید انصاری در توئیتی نوشت:  امروز (دیروز) گزارش نهایی تدوین سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه از سوی مشاور ارائه شد. بر این اساس سامانه جامع و کاملی طراحی شده است و امیدواریم نحوه استقرار و اجرای آن سریعا در دولت تصویب شود و بتوانیم طبق پیش‌بینی قانون، پرداخت‌های مدیران را از فروردین سال ۹۷ در آن ثبت کنیم.


سکه گران‌تر شد
بر اساس معاملات بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 24 هزار تومان گران شد و نرخ دلار هم به ۴۸۱۰ تومان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، در جریان معاملات دیروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به یک میلیون و 60۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با افزایش ۳3 هزار و ۶۰۰ تومانی به یک میلیون و ۶۴8 هزار تومان رسید. هر نیم سکه ۸00 هزار تومان، ربع سکه 495 هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۴۱ هزار تومان بود. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۲6 دلار و  هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵۳ هزار و 41۰ تومان بود. از سوی دیگر هر دلار آمریکا ۴۸۱۰ تومان، یورو ۵۸۷۴ تومان، لیر ترکیه ۱۳۱۲ تومان، درهم امارات ۱۳۶۲ تومان و پوند ۶۹۳۰ تومان فروخته شد.


رشد اقتصادی کشور ۴/۴ درصد شد
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، در ۹ ماهه امسال تولید ناخالص داخلی با نفت 4/4 درصد و بدون نفت 7/4 درصد داشته است. به گزارش تسنیم بنابر اعلام مرکز آمار ایران، نتایج یاد شده حاکی از آن است که در این مدت رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی یک، گروه صنعت 1/3 و گروه خدمات ٧ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال رشد داشته است. محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ در ۹ ماه نخست امسال به رقم ٥٦٠٣٠٥٠ میلیارد ریال با نفت و ٤٣٦٣٦٦٩ میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده است در حالی که رقم یاد شده در مدت مشابه سال قبل با نفت ٥٣٦٦٣٧٥ میلیارد ریال و بدون نفت ٤١٦٧٦١٥ میلیارد ریال بوده که نشان از رشد ٤/٤ درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و 7/4 درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در ۹ ماه نخست سال ١٣٩٦ دارد.
 


Page Generated in 0/0055 sec