printlogo


کد خبر: 190267تاریخ: 1396/12/24 00:00
اخبار

رئیس دفتر رهبر انقلاب:
آرامش ما مدیون فداکاری شهداست
رئیس دفتر رهبر انقلاب گفت: اگر امروز در امنیت و آرامش هستیم به برکت خون شهدا است و اگر آنها در میدان دفاع مقدس، مبارزه با ضدانقلاب و دفاع از حرم فداکاری نمی‌کردند چنین آرامشی وجود نداشت. به گزارش «وطن‌امروز»، آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی در پنجمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا ضمن ابلاغ سلام رهبر انقلاب با بیان اینکه در همه جوامع کلمات خاصی وجود دارند که از اهمیت و قداست برخوردارند، افزود: بین ملت‌های مسلمان کلمه شهید از تقدس و ارزش خاصی برخوردار است، چرا که شهدا از جان خود مایه گذاشتند و همه مدیون شهدا هستند. وی افزود: اگر امروز در امنیت و آرامش در این جلسه حضور داریم مرهون خون شهدا هستیم. اگر آنها در میدان دفاع‌مقدس، مبارزه با ضدانقلاب و دفاع از حرم فداکاری نمی‌کردند مطمئناً چنین آرامشی وجود نداشت. آیت‌الله گلپایگانی شهادت را آرزوی بزرگ اولیا‌الله دانست و بیان کرد: یکی از امتیازات شهدا این است که از سؤال و جواب در شب اول قبر معاف هستند. وقتی از پیامبر اسلام(ص) دلیل این موضوع را پرسیدند گفتند زمانی که برق شمشیر بالای سر شهید بود او جوابش را داد و نیازی به جواب دادن نیست، یعنی قبول کرد از جان شیرین بگذرد. رئیس دفتر رهبر انقلاب به تأکید ایشان برای انجام دیدارهای دائمی با خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و گفت: ایشان بهترین لحظات عمرشان را در هم‌نشینی با خانواده‌های شهدا می‌دانند و این موضوع باید مورد توجه تمام مسؤولان نیز باشد تا به خانواده شهدا به دیده احترام بنگرند.

ورود پیکرهای 118 شهید دفاع‌مقدس به کشور
 فرمانده قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودان در جنوب عراق از ورود پیکرهای 118 شهید دفاع‌مقدس به کشور خبر داد. سرهنگ حسین عشقی، فرمانده قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودان در جنوب عراق از ورود پیکر 118 شهید دفاع‌مقدس به کشور خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عشقی تصریح کرد: پیکرهای این شهدا طی روز پنجشنبه 24 اسفندماه (امروز) از مرز شلمچه وارد کشور می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از پیکرهای این شهدا توسط عشایر ایل بختیاری انجام می‌شود و پس از آن، مراسم شب وداع در شهرستان ایذه برگزار خواهد شد. فرمانده قرارگاه کمیته جست‌وجوی مفقودان در جنوب عراق یادآور شد: تعدادی از پیکرهای مطهر شهدا برای مراسم تحویل سال به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و تعدادی نیز به معراج‌الشهدای شهر اهواز منتقل می‌شوند تا زائران کاروان‌های راهیان نور، لحظات تحویل سال و تعطیلات نوروزی را در جوار شهدای تفحص‌شده باشند. عشقی اضافه کرد: پیکرهای شهدای تفحص‌شده پس از اتمام تعطیلات نوروزی برای انجام مراحل شناسایی به شهر تهران منتقل خواهند شد. وی خاطرنشان کرد: پیکرهای این شهدا در زمین باتلاقی در جزیره بوارین تفحص شده و تعدادی از آنها مربوط به تک پشتیبانی والفجر 8، عملیات کربلای 4، عملیات رمضان و عملیات محرم است.


آغاز طرح ترافیکی نوروز 97
 فرمانده نیروی انتظامی گفت: قرارگاه ترافیکی و خدمات سفر از  24 اسفند (امروز) با حضور ماموران پلیس نیروهای خدماتی و امدادرسان در جاده‌های کشور کار خود را آغاز می‌کند و تا 15 فروردین در خدمت مردم خواهند بود. به گزارش فارس، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر به اهمیت برگزاری این رزمایش پرداخت و گفت: اهمیت برگزاری رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر بر کسی پوشیده نیست و این حرکت از سال‌های گذشته با تاثیرگذاری‌ای که داشته، استمرار یافته است. عالی‌ترین مقام انتظامی کشور اظهار داشت: قرارگاه ترافیکی و خدمات سفر از 24 اسفند کار خود را آغاز می‌کند و تا 15 فروردین 97 به فعالیت خود ادامه خواهد داد. وی اظهار امیدواری کرد با اقدامات خوب و موثر همه دستگاه‌های امدادرسان و پلیس عزیز بتوان سفری ایمن را برای هموطنان رقم زد.
 


Page Generated in 0/0062 sec