printlogo


کد خبر: 190286تاریخ: 1396/12/24 00:00
4 کشته و 3446 مجروح در حوادث چهارشنبه آخر سال

گروه اجتماعی: رئیس اورژانس کشور گفت: با وجود ۳ هزار و ۴۴۶ مصدوم و ۴ فوتی در کشور، امسال تعداد مصدومان شب چهارشنبه‌سوری ۵۰ درصد کاهش داشته است.
پیرحسین کولیوند درباره آخرین آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری سال ۹۶ گفت: نسبت به سال گذشته تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری در کل کشور ۵۰ درصد کاهش داشته است که جراحت از ناحیه دست و پس از آن چشم بیشترین آمار مصدومیت امسال اعلام شده است. وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده، بیشترین مصدومان مربوط به استان تهران بوده و استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری و هرمزگان کمترین مصدوم را به خود اختصاص داده است که در نهایت ۳۰ درصد کل مصدومان از عابران پیاده بوده و بیشترین تعداد مصدومان با میانگین سنی ۶ تا ۲۹ سال گزارش شده است. به گزارش میزان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ هزار و ۴۴۶ مصدوم در کشور داشته‌‌‌‌‌ایم که از این تعداد ۸۲۵  نفر دچار سوختگی درجه دو و سه و ۵۲ نفر قطع عضو شده‌‌‌اند. ۳۱۸ نفر از افراد قطع عضو بستری و ۱۱ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌‌‌اند. وی در پایان اذعان داشت: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۴۴۷ مصدوم  دست، 1113 مصدوم چشم و ۴ فوتی گزارش شده است.
وقوع ۱۷۰ مورد آتش‌سوزی
همچنین جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اظهار داشت: از ساعت 16:30 تا 24 سه‌شنبه‌شب گذشته 170 مورد آتش‌سوزی مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد. آتش‌نشانان در حداقل زمان در محل این حوادث حاضر شدند و امدادرسانی کردند. وی ادامه داد: 72 مورد آتش‌سوزی مربوط به ساختمان‌‌های مسکونی، 17 مورد آتش‌سوزی در ساختمان‌های غیرمسکونی اتفاق افتاده است و 11 مورد حریق وسیله نقلیه نیز گزارش شد. همچنین 68 مورد حریق فضای سبز، درخت، ضایعات و سطل زباله گزارش شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در مجموع 3 نفر در حوادث اعلامی به آتش‌نشانی مجروح شدند. در روز گذشته 12 هزار تماس با آتش‌نشانی گرفته شد که تماس‌‌های مرتبط با حوادث چهارشنبه‌سوری 4 هزار تماس بود. این تعداد سال گذشته 5 هزار تماس بود. خوشبختانه امسال 20 درصد کاهش تماس را شاهد بودیم. ملکی با اشاره به اینکه وضعیت تهران آرام بود، تاکید کرد: با وجود برگزاری جشن، اصول ایمنی از سوی شهروندان رعایت شده و جشن با ایمنی برگزار شد.
آتش‌بازی هوای تهران را بحرانی کرد
گفتنی است، هوای آلوده و شرایط بحرانی که از سه‌شنبه‌شب تا چهارشنبه در هوای تهران تنفس شده، حاصل ترقه‌ها و آتش‌‌هایی است که در چهارشنبه‌سوری در شهر روشن بود. لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: چهارشنبه‌سوری طی ۳ ساعت کیفیت هوای تهران را به شرایط بحران و هوای ناسالم برای همه رساند. به گفته وی، در پی آتش‌بازی‌‌های چهارشنبه‌سوری در شهر تهران، شاخص کیفیت هوای تهران با شیب زیادی افزایش پیدا کرد و از شرایط پاک با شاخص ۴۹ در ساعت ۲۰ به ناسالم برای تمام اقشار جامعه با شاخص ۱۵۶در ساعت ۲۳ رسید. البته گفتنی است که بر اساس داده‌‌های اندازه‌‌‌گیری شده در ایستگاه‌‌های سنجش کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در مناطقی از شهر به بالای ۲۰۰ یا نزدیک به آن نیز رسید که نشانگر شرایط بسیار ناسالم است. در حال حاضر آلاینده شاخص شهر تهران ذرات معلق کوچک‌تر از 5/2 میکرون است اما افزایش غلظت‌ها در سایر آلاینده‌ها از جمله گوگرد دی‌اکسید و کربن منوکسید نیز
مشاهده می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec