printlogo


کد خبر: 190294تاریخ: 1396/12/26 00:00
چهارگوشه

رزمایش بزرگ تفنگداران دریایی چین
ارتش چین رزمایش بزرگ تفنگداران دریایی خود را با شرکت بیش از 10 هزار نظامی آغاز کرد. به گزارش روزنامه گلوبال‌تایمز، تفنگداران دریایی این کشور پس از طی مسافت 2 هزار کیلومتر، وارد 2 اردوگاه آموزشی در جنوب غربی استان «یون نان» و شرق استان «شاندونگ» شده و رزمایش خود را آغاز کردند. یک سال پیش بود که رسانه‌های دولتی چین خبر 5 برابر شدن تعداد تفنگداران دریایی ارتش خلق را اعلام کردند که با هدف دفاع از ارتباطات دریایی مهم و حیاتی که منافع روزافزون بین‌المللی را برای چین به ارمغان آورده‌ است.

مذاکرات محرمانه کره‌شمالی با اتحادیه اروپایی
رسانه‌های انگلیسی به نقل از یک مقام دیپلماتیک گزارش دادند هیات پارلمانی اروپا طی 3 سال گذشته مذاکرات هسته‌ای محرمانه‌ای با کره‌شمالی داشته است. روزنامه دیلی‌تلگراف به نقل از نیرج دوا، از قانون‌گذاران انگلیسی گزارش داد:  هیات اتحادیه اروپایی از پیونگ‌یانگ می‌خواسته بدون پیش‌شرط بر سر میز مذاکره بنشیند. طبق گزارش‌ها قانون‌گذاران اتحادیه اروپایی ده‌ها بار با وزرایی از کره‌شمالی دیدار داشتند و قرار بوده در آینده نزدیک دیداری هم در بروکسل انجام شود.

درخواست شورای امنیت برای بازگشایی بنادر یمن
 شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای وضعیت وخیم انسانی یمن را محکوم کرد. بیش از ۲۲ میلیون تن از مردم این کشور نیازمند کمک هستند، این آمار نسبت به سال میلادی گذشته بیش از 4/3 میلیون تن افزایش نشان می‌دهد. شورای امنیت در این بیانیه از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست وصول کمک‌های انسانی به غیرنظامیان را از طریق باز کردن همه بنادر این کشور به صورت کامل و مستمر و تسهیل وصول این کمک‌ها از طریق فرودگاه صنعا را تضمین و مدارس و نهادهای پزشکی و کارمندان را حفظ و حمایت کنند.

سقوط بالگرد آمریکایی در عراق
فرماندهی مرکزی آمریکا پنجشنبه‌شب از سقوط یک بالگرد نظامی در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد این بالگرد در حال انتقال سربازان آمریکایی بود و در نزدیکی القائم در استان الانبار در نزدیکی مرزهای سوریه سقوط کرد. یکی از مسؤولان آمریکایی احتمال داد هر 7 سرنشین آن کشته شده باشند. وی بعید دانست این بالگرد از سوی گروه خاصی هدف قرار گرفته باشد. آمریکا ۵۲۰۰ نظامی در عراق دارد که نیروهای عراقی را آموزش می‌دهند.

خنثی‌سازی طرح ترور اردوغان
روزنامه «زمان» ترکیه نوشت، پلیس این کشور جزئیات طرح ترور گروه تروریستی موسوم به «شاهین‌های کردستان» را کشف کرد که هدفش خانواده رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بود. این روزنامه نوشت، اطلاعاتی که دادستانی و نیروهای امنیتی ترکیه به دست آورده بودند، حاکی از آن است که گروه «شاهین‌های کردستان» برنامه‌ریزی کرده بودند تعدادی از شخصیت‌های برجسته اطراف اردوغان را از طریق باندی به رهبری 3 تن از نیروهای این گروه ترور کنند.

5 نظامی صهیونیست در جنین کشته و زخمی شدند
در جریان یک عملیات استشهادی در شهر جنین، 5 نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند. به گزارش شبکه قدس، عصر دیروز یک شهروند فلسطینی بعد از زیرگرفتن نظامیان صهیونیست در شهر جنین واقع در کرانه باختری از محل متواری شد. شبکه خبری المیادین گزارش داد بر اثر این حمله شهادت‌طلبانه یک نظامی اسرائیلی به علت شدت جراحات وارده به هلاکت رسید و 4 تن دیگر زخمی شدند. این حرکت انتفاضه‌گونه در حالی رخ داد که اوضاع کرانه باختری به دنبال اعلام تاریخ افتتاح سفارت ایالات متحده در قدس اشغالی متشنج شده است و جوانان فلسطینی در اعتراض به تصمیمات اخیر ترامپ علیه قدس، طی فراخوانی موسوم به جمعه خشم، دیروز به خیابان‌ها ریخته‌ و با نظامیان درگیر شدند.
 


Page Generated in 0/0141 sec