printlogo


کد خبر: 190311تاریخ: 1396/12/26 00:00
اخبار

«مسیر» به کیوسک مطبوعات رسید
پیش‌شماره «مسیر» ماهنامه‌ تبیینی- ‌تحلیلی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در واپسین روزهای سال ۹۶ منتشر شد. به گزارش مهر، ماهنامه مسیر تلاش دارد موضوعات و مسائل مرتبط با جمهوری اسلامی را در چارچوب عقلانیت انقلابی روایت، تبیین و آسیب‌شناسی کند. در پیش‌شماره اول و دوم این نشریه، مطالب و اسناد منتشرنشده از رهبر معظم انقلاب به انتشار رسیده است.«سرگذشت من با ادبیات» روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از زندگی ادبی‌شان است که برای نخستین‌بار منتشر شده است. همچنین شعر «دلبسته یاران خراسانی» با دستخط ایشان نیز برای نخستین‌بار در «مسیر» منتشر شده است. نامه‌ای از استاد محمد قهرمان، غزلسرای بزرگ خراسانی به رهبر انقلاب از دیگر مواردی است که برای نخستین‌بار در پرونده «کشتی غزل» منتشر شده است. همچنین سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با جمعی از جوانان طراح و گرافیست انقلاب اسلامی را نیز می‌توانید در این شماره بخوانید. دو پرونده در حوزه سیاست خارجی با عناوین «هندسه تعامل» و «بدعهد استمراری» است که به موضوع نحوه تعامل گسترده با دنیا در هندسه جدید نظام بین‌الملل و نیز داستان بدعهدی‌های ایالات متحده آمریکا پرداخته است. سیدجلال دهقانی‌فیروزآبادی، محمدباقر خرمشاد، محمدرضا دهشیری، مجتبی عبدخدایی و ابراهیم متقی از کارشناسان این دو پرونده هستند. همچنین مسیر در پرونده‌ای مفصل، تحت عنوان «اقتصاد امن» به بررسی ابعاد مختلف آن پرداخته است.


کارگردان انیمیشن «موشک کاغذی»:
نگاه مدیران فرهنگی به فلسطین سلیقه‌ای است
کارگردان انیمیشن «موشک کاغذی» که در هفته فیلم جشنواره عمار در غزه اکران می‌شود، معتقد است کارگردانان و فیلمسازان می‌توانند با اثر خود پیام حمایت از مردم فلسطین را به جهان برسانند. رسول آذرگون در این باره گفت: جشنواره عمار با برگزاری هفته فیلم در غزه کاری حرفه‌ای انجام می‌دهد زیرا موجب می‌شود بازخورد نمایش این فیلم‌ها مستقیما به کارگردان برسد. اگر این مهم انجام شود، جامعه آماری در این رابطه درست شود و بازخوردهای آن به بچه‌های فیلمساز برسد آنها می‌توانند در تولید فیلم‌های بعدی خود از آن استفاده کنند. وی افزود: کمترین تاثیر فرهنگی برگزاری هفته فیلم جشنواره عمار در غزه، این است مردم این شهر فلسطین که این فیلم‌ها را می‌بینند، می‌توانند امیدوار شوند مردم دیگری هستند که از مقاومت فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگاه سلیقه‌ای سینمای ایران در توجه به موضوع فلسطین یادآور شد: برخی مدیران فرهنگی ما یک جاهایی از همین مسأله فلسطین به عنوان «شو آف» استفاده می‌کنند. در حقیقت مدیران و مسؤولان مسائل را به گونه‌ای پیش نمی‌برند که بتوان در این حوزه بهتر و جدی‌تر عمل کرد.


7 فیلم در «بازسازی کلاسیک‌ها»
اسامی کشورها و فیلم‌هایی که در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها»ی  سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند، اعلام شد. این بخش به فیلم‌های کلاسیک و شناخته‌شده تاریخ سینما می‌پردازد که افتخارات جهانی نیز کسب کرده‌ و پس از سال‌ها بازسازی شده‌اند. «نشانی از ذن» ساخته کینگ هو محصول مشترک هنگ‌کنگ و تایوان، «دروازه جهنم» ساخته نیتوسوکه کینوگاسا محصول ژاپن، «ظهور و سقوط یک شرکت کوچک فیلمسازی» ساخته ژان لوک گدار محصول فرانسه، «قاتل تزار» ساخته کارن شاه‌نظرف محصول روسیه، «پیک‌نیک در هنگینگ راک» ساخته پیترویر محصول استرالیا، «آدلا هنوز شام نخورده» ساخته اولیدریچ لیپسکی محصول چکسلواکی و «نسل» ساخته آندری وایدا محصول لهستان. علاوه بر این در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» 4 فیلم ایرانی «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی، «اربعین» ساخته ناصر تقوایی، «امیرکبیر» اثر علی حاتمی و «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد اکران خواهد شد. سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec