printlogo


کد خبر: 190326تاریخ: 1396/12/26 00:00
اخبار

شیائومی در ایران می‌ماند؟
با توجه به مشمول رجیستری شدن موبایل‌های شیائومی از 25 اسفندماه، تاکنون هیچ شرکت رسمی در ایران وظیفه واردات قانونی و به دنبال آن گارانتی و ضمانت محصولات شیائومی را نپذیرفته است.  بر این اساس، تکلیف فعالیت این شرکت پس از اجرای رجیستری در ایران مشخص نیست. پیش از رجیستری موبایل‌های شرکت اپل هم چنین اتفاقی برای موبایل‌های این شرکت افتاد که با تشخیص وزارت صنایع یک شرکت اجازه واردات موبایل‌های اپل را به عهده گرفت و در حال واردات است. با توجه به اینکه اگر گارانتی برای محصولات شیائومی ارائه نشود، دیگر نمی‌تواند در بازار ایران فعالیت کند، بسیاری از فروشندگان معتقدند که در فرصت کوتاهی از اجرای رجیستری، واردکنندگان شیائومی یک شرکت راه‌اندازی خواهند کرد تا گارانتی برای این محصول ارائه شود. این موضوع تنها باعث افزایش قیمت محصولات شیائومی در بازار علاوه بر هزینه‌های گمرکی (بندهای قانونی) خواهد شد.

تحریم ایرانی‌ها توسط اپل
شرکت اپل دسترسی کاربران ایرانی را که از آی‌پی ایران وارد اپ‌استور می‌شدند، قطع کرده و اجازه به‌روز‌رسانی و دانلود برنامه را به کاربران ایرانی خود نمی‌دهد. این نخستین‌بار نیست که چنین اقدامات محدودکننده‌ای از سوی این شرکت برای کاربران ایرانی اعمال می‌شود. بنا بر اظهارات آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حال حاضر بیش از 15 درصد از بازار موبایل ایران در اختیار این شرکت آمریکایی است و پس از اعمال رجیستری، شرکت‌های رسمی اقدام به واردات محصولات این شرکت می‌کنند اما اپل با بی‌توجهی به این موضوع باز هم کاربران ایرانی خود را به رسمیت نمی‌شناسد.


آغاز دوره جدید توزیع سبد کالا
مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز مرحله سیزدهم توزیع بسته حمایت غذایی از پنجشنبه گذشته، رقم این بسته غذایی را نیز اعلام کرد. احد رستمی در گفت‌و‌گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت:‌ مردم برای دریافت بسته‌های غذایی خود می‌توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای همچون رفاه،‌ اتکا و شهروند مراجعه کنند. وی افزود: رقم این بسته غذایی برای خانواده‌های یک‌نفره 35 هزار تومان،‌ برای خانواده‌های دونفره 70 هزار تومان‌ و برای خانواده‌های 3 نفر به بالا به‌ازای هر نفر 15 هزار تومان تا سقف 135 هزار تومان است. رستمی با ابراز اینکه این سبد کالایی شامل 10 قلم کالا از جمله گوشت قرمز،‌ مرغ،‌ برنج،‌ ماکارونی،‌ حبوبات،‌ لبنیات،‌ روغن، خرما و رب است، گفت: مردم این بسته‌های غذایی را می‌توانند با هر وزن و برندی که خواستند از فروشگاه‌های تحت قرارداد وزارت رفاه خریداری کنند و محدودیتی در انتخاب کالا ندارند. وی گفت: مشمولان این بسته افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هستند و در مجموع 9 میلیون نفر‌ند.


اعلام فهرست کالاها و خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده
معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای فهرست عناوین کالاها و خدمات مندرج در ماده ۳۳ قانون مالیات برارزش افزوده را ابلاغ کرد. به گزارش فارس، محمد مسیحی اعلام کرد: در اجرای حکم بند «ر» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم مراحل بسته‌بندی، انجماد، پاک کردن، درجه‌بندی، پوست‌گیری مانند شالی‌کوبی و خشک کردن مانند چای و تفت نخودپزی، فرآوری محصولات کشاورزی نیست و خدمات مزبور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود بنابراین اصلاحات لازم درباره فهرست عناوین کالاها و خدمات معاف موضوع ماده ۱۲ قانون مرقوم همراه با کد HS  بر مبنای حکم اشاره شده و همچنین آرای قطعی مراجع ذی‌صلاح، برای اطلاع و اقدام لازم ارسال می‌شود.


Page Generated in 0/0059 sec