printlogo


کد خبر: 190353تاریخ: 1396/12/27 00:00
اخبار

ترجمه رمان برگزیده جایزه جلال به 2 زبان هندی و آلبانیایی
کتاب «بی‌کتابی» اثر محمدرضا شرفی‌خبوشان در نمایشگاه کتاب پاریس مورد توجه ناشران خارجی قرار گرفت و 2 ناشر از کشورهای هند و آلبانی برای ترجمه این کتاب با انتشارات شهرستان ادب به توافق اولیه رسیدند. به گزارش «وطن‌امروز»، انتشارات شهرستان ادب از استقبال ناشران خارجی از ترجمه «بی‌کتابی» نوشته محمدرضا شرفی‌خبوشان، برگزیده کتاب سال در نمایشگاه پاریس خبر داد. در روز اول نمایشگاه پاریس با حمایت و پیگیری دبیرخانه طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی (گرنت)، توافقات اولیه برای ترجمه و انتشار اثر برگزیده جایزه جلال انجام شد. مدیر انتشارات فانولی از کشور آلبانی و مدیر نشر راجپال از هندوستان ضمن اظهار علاقه‌مندی به ترجمه و انتشار آثار ایرانی، خواستار همکاری بلندمدت با دبیرخانه طرح گرنت از طریق انعقاد قرارداد با ناشران و نویسندگان ایرانی شدند‌. در نتیجه مذاکرات صورت گرفته، توافق اولیه برای ترجمه و انتشار رمان «بی‌کتابی»، تالیف محمدرضا شرفی خبوشان از انتشارات شهرستان ادب به زبان‌های آلبانیایی و هندی صورت گرفت.


افت فروش در روز اول نمایش فیلم‌های نوروزی
فیلم‌های اکران نوروزی امسال ۲ روز زودتر از فیلم‌های سال گذشته به نمایش درآمد و فروش فیلم‌ها در نخستین روز اکران با توجه به افزایش نیافتن قیمت بلیت با کاهش نسبت به سال گذشته مواجه شد. به گزارش فارس، براساس سیستم مکانیزه، فروش فیلم‌های نوروزی نسبت به سال گذشته با افت مواجه بود. سال گذشته اکران نوروزی از روز 25 اسفندماه و با 5 فیلم «خوب بد جلف»، «گشت 2»،
«سه بیگانه»، «ماجرای نیمروز»، «آباجان» و «یک روز بخصوص» آغاز به کار کرد. فیلم «خوب بد جلف» با فروش 114 میلیون تومان در تاریخ 25 اسفندماه رتبه نخست جدول فروش را داشت و «گشت 2» با فروش 120 میلیون تومان در مقام دوم جدول فروش قرار داشت. این در حالی است که فیلم «مصادره» با فروش 86 میلیون و 36 هزار تومان رتبه اول فروش فیلم‌های اکران نوروزی 97 را از آن خود کرد. فیلم «لاتاری» با اختلاف بیش از 50 میلیون تومان با فروشی در حدود 39 میلیون تومان در رتبه دوم جدول قرار گرفته است. با نگاهی به جدول فروش فیلم‌ها در روز اول اکران، شاهد افت فروش فیلم‌های اکران نوروزی هستیم اما در روزهای دوم و سوم اکران با افزایش فروش مواجهیم. البته این نکته حائز اهمیت است که تبلیغات در روند رو به رشد فروش فیلم‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و برای برخی از آثار اکران شده هنوز امکان تبلیغ فراهم نشده است.


رئیس آکادمی اسکار به رسوایی اخلاقی متهم شد!
«جان بِیلی» به سبب اتهامات رسوایی اخلاقی تحت بررسی و تحقیق آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «جان بیلی» فیلمبردار کهنه‌کار هالیوودی که سال گذشته به عنوان سی و چهارمین رئیس آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار انتخاب شد حالا با چندین مورد اتهام آزار و اذیت جنسی روبه‌رو است و آکادمی اسکار تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است. آکادمی اسکار در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرد: «آکادمی هر نوع شکایت را به صورت محرمانه بررسی می‌کند تا از حقوق طرفین محافظت شود. کمیته اعضای آکادمی تمامی شکایات مطرح‌شده علیه رئیس آکادمی را بر اساس استانداردها و فرآیند
مورد نظر بررسی و پس از تکمیل تحقیقات نتایج را به هیات مدیره آکادمی گزارش می‌کند.» «جان بیلی» فیلمبردار هالیوودی که جانشین «چریل بون ایساکس» به عنوان رئیس آکادمی اسکار شده بیش از این ۱۵ سال عضو شاخه فیلمبرداری آکادمی بود. «بیلی» ۷۴ ساله که فیلمبرداری آثاری چون «مردم معمولی»، «ترس بزرگ»، «روز گراندهاگ»، «میهمانی سالگرد» و «قدمی درجنگل» را در کارنامه هنری خود دارد، در سال ۲۰۱۴ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی انجمن فیلمبرداران سینمای آمریکا را دریافت کرد اما هیچگاه در طول دوران فعالیت سینمایی خود نتوانسته نامزد جایزه اسکار شود.


Page Generated in 0/0065 sec