printlogo


کد خبر: 190368تاریخ: 1396/12/27 00:00
وزیر صنعت به‌جای رونمایی از خودرو از کتاب ایران‌خودرو رونمایی کرد
قصه رضایتمندی مردم از صنعت خودرو

گروه اقتصادی: وزیر صنعت دیروز به ایران‌خودرو رفت اما به‌جای افتتاح از خط تولید یا مدل جدید تولیدی این شرکت یک کتاب را رونمایی کرد! به گزارش «وطن‌امروز»، حضور وزیر صنعت در ایران‌خودرو با رونمایی از کتاب «گزارش عملکرد پایدار و مسؤولیت اجتماعی ایران‌خودرو» همراه شد و وزیر به صراحت اعلام کرد میزان رضایتمندی مردم از صنعت خودرو راضی‌کننده نیست. شوک خودرویی درباره کیفیت خودرو را حدود یک ماه پیش مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو به‌وجود آورد تا جایی که در صدر مطالب شبکه‌های اجتماعی بود؛ مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد خودروهای بنز و هیوندایی استانداردهای جدید را پاس نمی‌کنند و با آنها که صحبت می‌کنیم می‌گویند این استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم! اظهارات مدیرعامل ایران‌خودرو بدین معنا بود که سازمان استاندارد ایران قرار است سختگیری‌هایی درباره کیفیت خودرو انجام دهد و خودروسازان نیز قرار است در این‌باره مقاومت کنند البته دیروز رئیس سازمان استاندارد اعلام کرد از موضع خود عقب‌نشینی نخواهند کرد و خودروسازان ملزم به رعایت استاندارد لازم هستند.  دیروز وزیر صنعت میهمان ایران‌خودرویی‌ها بود و بعد از رونمایی از کتاب آنها اعلام کرد مردم از صنعت خودرو هنوز راضی نیستند.
از صنعت خودرو راضی نیستم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چند رضایتمندی مردم از صنعت خودرو نسبت به سال قبل افزایش یافته اما ما از میزان این رضایتمندی راضی نیستیم. محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسؤولیت اجتماعی ایران‌خودرو در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با وجود اینکه میزان رضایتمندی مردم از صنعت خودرو نسبت به سال گذشته افزایش یافته ولی این موضوع برای ما راضی‌کننده نیست و در سال 97 حتماً میزان رضایتمندی را افزایش خواهیم داد. وی ادامه داد: با تولید قطعات استاندارد، تولید خودروی استاندارد نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت تا سال 97 سالی امیدبخش برای صنعت خودرو و مصرف‌کنندگان باشد.  شریعتمداری با تأکید بر لزوم توجه ویژه خودروسازان به ایمنی و استاندارد خودرو، گفت: تلاش می‌کنیم در سال جدید ایمنی و استاندارد سرلوحه کار خودروسازان باشد. وی تصریح کرد: در برخورد با قطعاتی که ایمنی خودرو یا جان مردم را به خطر می‌اندازد با جدیت برخورد خواهیم کرد. وزیر صنعت با اشاره به اختصاص 32 هزار میلیارد ریال از منابع مالی به نوسازی صنایع کشور از جمله صنعت خودروسازی، گفت: تأمین یارانه سود تسهیلات فعالیت‌های صنعتی نوسازگر و فعالیت‌های صنعتی صادرات‌گرا نیز از این محل تأمین خواهد شد. به گفته وی، سالانه حدود 5/5 میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به صنعت خودروسازی کشور اختصاص می‌یابد و این صنعت از منابع ریالی قابل‌توجهی نیز برخوردار است. شریعتمداری در پایان با اشاره به تولید پژو 2008 در کشور، افزود: تولید این خودرو اواسط تابستان 97 به 6 هزار دستگاه می‌رسد و صادرات این محصول را نیز در دستور کار خواهیم داشت.
7 درصد قطعات تحویلی به خودروسازان غیراستاندارد است
دیروز یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو اما اظهارنظر عجیب دیگری را بر زبان جاری کرد و آن اینکه فقط
7 درصد قطعات خودرو غیراستاندارد است؛ این در حالی است که گزارش کیفیت خودرو نشان می‌دهد درصد بالایی از خودروهای تولیدی کیفیت لازم را ندارند و خودروسازان عطش گرانی خودرو را دارند نه بالا بردن کیفیت خودرو. یکه‌زارع گفت: سهم قطعات غیراستاندارد تحویلی به خودروسازان بیشتر از 7 درصد کل قطعات نیست که در سال 97 این رقم به صفر خواهد رسید. به گزارش فارس، هاشم یکه‌زارع در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب گزارش عملکرد پایدار و مسؤولیت اجتماعی ایران‌خودرو، در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید وزیر صنعت امروز اعلام کرد خودروسازان نباید در سال 97 هیچ قطعه غیراستانداردی را تحویل بگیرند، در حال حاضر سهم قطعات غیراستاندارد در قطعات مصرفی خودروسازان چقدر است؟ اظهار داشت: کیفیت قطعات یک خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است البته این‌طور نیست که 100 درصد قطعات از 100 درصد کیفیت برخوردار باشند ولی سهم قطعات بی‌کیفیت کم است.  وی ادامه داد: سهم قطعات غیراستاندارد در قطعات مصرفی خودروسازان بیشتر از 7 درصد نیست که این میزان هم با دستور وزیر صنعت صفر خواهد شد.  مدیرعامل ایران‌خودرو در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس درباره دلیل کمبود قطعات یدکی برخی خودروهای چینی از جمله هایما در بازار نیز گفت: باید به سمت تولید خودروهای روز دنیا حرکت کنیم البته در تأمین قطعات یدکی خودروهای چینی مشکلی وجود ندارد و چنین چیزی مطرح نیست.  یکه‌زارع همچنین با اشاره به تولید روزانه 80 دستگاه پژو 2008 در ایران‌خودرو، تصریح کرد: این رقم به 120 دستگاه خواهد رسید و تعهدات‌مان را هر چه زودتر عملی خواهیم کرد.  وی ادامه داد: مشکلاتی در تأمین قطعات خارجی پژو 2008 وجود داشت که برطرف شده است.  مدیرعامل ایران‌خودرو در پایان از فعال شدن پروژه نوسازی ناوگان سنگین کشور از تیر و مرداد 97 خبر داد و گفت: در پی دستور رئیس‌جمهور برای نوسازی ناوگان سنگین فرسوده، انقلاب بزرگی در میزان تولید، میزان داخلی‌سازی و همچنین کیفیت خودروهای تجاری ایجاد خواهد شد.


Page Generated in 0/0057 sec