printlogo


کد خبر: 190389تاریخ: 1396/12/27 00:00
اخبار

ساعت ۱۵ یکم فروردین ۹۷
سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در حرم رضوی
تولیت آستان قدس رضوی(ع) از مردم برای حضور باشکوه در سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در حرم رضوی دعوت به‌عمل آورد و گفت:‌ مراسم باشکوه سخنرانی رهبر معظم انقلاب از ساعت ۱۵ روز چهارشنبه یکم فروردین‌ماه ۹۷ در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار می‌شود. در پیام حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی آمده است: قادر متعال را شاکریم که توفیق داریم همه ‌ساله در جوار مضجع نورانی امام‌الرئوف حضرت
علی‌بن موسی‌الرضا (علیه‌آلاف‌التحیه‌والثناء) سال جدید را با نام مبارک اهل‌بیت (علیهم‌السلام) که واسطه رحمت الهی و تحقق احسن الحال هستند، آغاز کنیم. همچنین، سال‌هاست برای مردم شریف خراسان و مشهدالرضا(ع) طلوع بهار طبیعت با بهاری دیگر همراه می‌باشد و این شهر مقدس و دیار مؤمنین به میزبانی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در اولین روز سال نو، مفتخر است. این پیام می‌افزاید: ضمن عرض خیر مقدم به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از زائران و مجاوران مضجع منور رضوی بویژه حضرات آیات، روحانیت معظم، خانواده‌های معزز شهیدان و ایثارگران، دانشگاهیان و همه مردان و زنان مؤمن که توفیق حضور در مشهد مقدس را دارند، دعوت می‌کنم در مراسم باشکوه سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی که از ساعت 15 روز چهارشنبه اول فروردین‌ماه 1397 در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، شرکت کنند و با بهره بردن از انوار قدسیه این مضجع نورانی و استماع بیانات حکیمانه رهبر انقلاب که در واقع نقشه راه ملت بزرگ ایران در سال جدید است، عهد خود را با آرمان‌های امام بزرگوار و خلف صالح ایشان تازه کنند.

پاسخی شایسته به بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام می‌دهیم
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار وزیر مشاور در امور خارجی سلطنت عمان گفت: به بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام پاسخ شایسته و به موقع خواهیم داد. علی شمخانی در دیدار یوسف بن‌علوی، وزیر مشاور در امور خارجی سلطنت عمان بدعهدی و رفتار غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در قبال توافقنامه بین‌المللی برجام و انفعال اروپا برابر واشنگتن را نماد روشنی از ضرورت تمرکز کشورهای منطقه بر اتخاذ راه‌حل‌های بومی برای حل و رفع مشکلات و بحران‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به نقض‌عهدهای مکرر آمریکا در قبال برجام پاسخ شایسته و بموقع خواهد داد و هیچ‌گونه تغییر، تفسیر یا اقدام جدیدی را که محدود‌کننده برجام باشد، نخواهد پذیرفت.   شمخانی با هشدار نسبت به قرار گرفتن اروپا در زمین بازی آمریکا و رژیم صهیونیستی و پاسخ مثبت به باج‌خواهی آنها به بهانه حفظ برجام، افزود: توانمندی‌های دفاعی بویژه برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران که ماهیت بازدارنده دارد بر اساس الزامات امنیت ملی و با جدیت ادامه می‌یابد و فضاسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای تاثیری بر تداوم آن نخواهد داشت.

طرح ششگانه «هیأت اندیشه‌ورز خبرگان» و کارگروه آن مشخص شد
طرح ششگانه هیأت اندیشه‌ورز خبرگان و کارگروه ششگانه‌ آن پس از تشکیل این هیأت در چهارمین اجلاسیه خبرگان مشخص شدند. به گزارش فارس، پس از تصویب طرح دوفوریتی تشکیل هیأت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری در چهارمین اجلاسیه خبرگان، 10 عضو این هیأت با رأی نمایندگان مجلس خبرگان انتخاب شدند. وظایف و طرح ششگانه که تحقق آن بر عهده هیأت اندیشه‌ورز گذاشته شده است «رصد و دیده‌بانی کلان در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی»، «ارزیابی کلان راهبردی پس از رصد»، «ترسیم وضعیت موجود پس از 39 سال»، «ترسیم وضعیت مطلوب»، «تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان‌سازی جهت هدایت افکار عمومی» و «مطالبه‌گری از قوای سه‌گانه و دستگاه‌های کلان نظام در قالب مطالبه‌گری کلان» است. همچنین 6 کارگروه ذیل هیأت اندیشه‌ورز برای پیگیری این موارد شامل کارگروه‌های دین و فرهنگ، سیاست، اقتصاد، اجتماعی، علمی و فناوری- حقوقی- قضایی به‌عنوان زیرمجموعه‌های هیأت اندیشه‌ورز مشخص شدند. این هیأت تاکنون 26 موضوع را مبتنی بر 16 بند اصل سوم قانون اساسی احصا کرده است و بنابراین موضوعات اندیشه‌ورزی این هیأت نیز تهیه و تدوین شده است.
 


Page Generated in 0/0064 sec