printlogo


کد خبر: 190405تاریخ: 1396/12/28 00:00
اخبار

دبیر شورای عالی فضای مجازی:
شاید چند ماه دیگر تلگرام فیلتر شود
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شرکت گوگل روزانه یک میلیارد تومان از ایران بابت تبلیغات در فضای مجازی درآمد کسب می‌کند، عنوان کرد: فضای مجازی مقابل فضای حقیقی نیست، در واقع به دنبال بسط و گسترش آن است. احد ‌آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس، گفت: در این نشست سیدابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور گزارشی را از فضای مجازی و وضعیتی که ما در آن قرار داریم به نمایندگان ارائه کرد. وی افزود: دبیر شورای‌عالی فضای مجازی عنوان کرد فضای مجازی با رویکرد اجتماعی شدن و اطلاعاتی شدن جامعه پیش‌آمده و عصر ارتباطات به عصر اتصالات تبدیل شده است. وی خاطرنشان کرد: دبیر شورای‌عالی فضای مجازی اظهار داشت که فضای مجازی مسیر فضا را از مسیر سیاسی - اقتصادی به سمت اقتصادی - اجتماعی سوق می‌دهد و اگر ما امروز دیجی‌کالا نداشتیم مطمئناً آمازون آمریکا حتماً وارد کشور شده بود. وی افزود: فیروزآبادی با بیان اینکه گوگل در 6 سال گذشته هر هفته یک شرکت با قیمت بالای یک میلیاردی را خریداری کرده است، عنوان کرد سالانه 480 میلیون دلار در سطح جهان در زمینه تبلیغات آنلاین در فضای مجازی هزینه می‌شود. وی تصریح کرد: فیروزآبادی گفت شرکت گوگل روزانه یک میلیارد تومان تنها از ایران برای تبلیغات درآمد دارد و ما سالانه 400 میلیارد تومان هزینه تبلیغات پرداخت می‌کنیم. دبیر شورای‌عالی فضای مجازی درباره تلگرام گفت: این پیام رسان تاکنون به تعهدات خود عمل نکرده است و با ادامه این روند احتمال فیلتر شدن آن به صورت دائمی یا موقت در سال آینده وجود دارد.  آزادیخواه اضافه کرد: رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان کرد که ما در حوزه فضای مجازی با خلأ قانونی روبه‌رو هستیم و رئیس مجلس نیز گفت باید کمیسیون فرهنگی و کمیسیون‌های مرتبط دیگری همچون صنایع به موضوع فضای مجازی ورود کنند و وظایف خود را در این باره انجام دهند و خلأ‌های قانونی را ترمیم کنند.


خودروهای انباری، آزاد می‌شوند
رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اظهار داشت که خودروهای در گمرک مانده اردیبهشت به بازار می‌رسد. میثم رضایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به شرایط کنونی شرکت‌‌های واردکننده خودرو در برابر مشتریان برای انجام تعهدات‌شان گفت: در جلسه مشترک با وزیر صنعت اطلاع یافتیم طبق نظر هیات دولت به گمرک ابلاغ شده همه خودروهای از قبل مانده در گمرک که ثبت سفارش معتبر دارند یا حتی بدون قبض انبار نیز هستند و سال تولید آنها از سال‌های 2015 تا 2017 است حتی اگر بالای 40 هزار دلار است می‌توانند با ثبت سفارش جدید اجازه ورود به کشور را پیدا کنند تا مشکلات شرکت‌ها اعم از نمایندگی رسمی و غیررسمی و‌ متقاضیان بازار بیشتر از این ادامه پیدا نکند و بازار ساماندهی شود. وی خاطرنشان کرد: بدون شک در نبود شرکت‌‌های گری مارکت افزون بر ایجاد انحصار، افزایش قیمت خودرو‌ها نیز رقم خواهد خورد که این نیز موجب زیان مصرف‌کنندگان می‌شود.


پیش‌بینی بازار مسکن در سال ۹۷
بازار مسکن در سال ۹۷ با رغبت کم سرمایه‌گذار برای ورود به این بخش روبه‌رو خواهد شد. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با بیان این مطلب گفت:‌ سیر کنونی بازار مسکن حاکی از آن است که قیمت‌ها نسبت به سال ۹۱ حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. علی چگنی در گفت‌وگو با تسنیم، افزود: بازار مسکن از سال 91 به لحاظ قیمتی و به ‌دنبال آن صدور پروانه و ساخت‌وساز، وارد رکود شد و سرمایه‌گذاری در این بخش کاهش یافت. چگنی نبود و کاهش تولید مسکن در آینده را از تبعات این رویه اعلام کرد و افزود: مقداری رکود در پروانه‌ها در سال‌های اخیر نتیجه افت قیمت‌ها بوده است. وی ادامه داد: شاخص قیمت مسکن در 4-3 سال اخیر 7 تا 8 درصد افزایش یافته است. این بدان مفهوم است که مثلا 100 واحد یک سرمایه‌گذار در بخش مسکن و یک سرمایه‌گذار در حوزه بانک (سپرده‌گذار) به ترتیب پس از 3 سال به 110 و 170 واحد تبدیل شده است. وی تصریح کرد:‌ در سالی که پشت‌سر می‌گذاریم نرخ ارز و اتومبیل، سکه و طلا گران شد و نرخ رشد بازار بورس صعودی بود. وی یادآور شد: در تهران تعداد معاملات آپارتمان نسبت به پارسال حدود 13 درصد افزایش یافته که این افزایش در ماه‌های آذر و دی بوده است.


Page Generated in 0/0065 sec