printlogo


کد خبر: 190414تاریخ: 1396/12/28 00:00
اخبار

انتشار ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه «نزدیک»
ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه «نزدیک» در 272 صفحه روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت. به گزارش «وطن‌امروز»، ماهنامه نزدیک در شماره‌های ۵ و ۶ ویژه اسفندماه خود به بررسی مهم‌ترین تولیدات فرهنگی- هنری سال پایان یافته ایران و جهان در سینما، ادبیات، مستند و تلویزیون پرداخته است. بخش ادبیات این شماره نیز در بخش کتاب جهان پرونده مفصلی دارد برای ۱۰ کتاب مهم سال جهان در سالی که گذشت. در بخش ادبیات ایران نیز پرونده‌ای به پدیده‌‌های ادبی سال در بخش‌های شعر و داستان و... اختصاص یافته است. در بخش تلویزیون اسفندماه نیز مطالبی برای مهم‌ترین برنامه‌‌های تلویزیونی به همراه گفت‌وگویی مفصل و خواندنی با جلیل سامان، کارگردان سریال نفس و همچنین محمدحسین میثاقی، مجری برنامه پرمخاطب فوتبال ۱۲۰ گردآوری شده است. علاوه بر اینها اما شماره اسفندماه ماهنامه نزدیک پرونده‌ای هم برای جشنواره فیلم فجر تدارک دیده است و در آن حسن خجسته در گفت‌وگویی مفصل و برای نخستین‌بار جزئیاتی از داوری فیلم‌ها را بیان کرده است. ماهنامه فرهنگی «نزدیک» با مدیرمسؤولی محسن دریالعل و سردبیری امیر ابیلی روی پیشخوان کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفته است.


افزایش قیمت بلیت سینما در نوروز 97
غلامرضا فرجی گفت: بهای بلیت سینماهای مدرن و ممتاز در نوروز بین 10 تا 20 درصد افزایش پیدا می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره افزایش قیمت بلیت سینما گفت: با توجه به صحبت‌‌‌هایی که شده،  بهای بلیت سینماهای مدرن 12 هزار تومان و ممتاز 10 هزار تومان بوده که قرار است در نوروز بین 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کند. فرجی درباره نحوه انتخاب فیلم‌‌های نوروزی اظهار داشت: شورای صنفی نمایش برای انتخاب فیلم‌ها هیچ‌گونه تحمیلی برای سینماداران نداشته است. با توجه به رایزنی‌ها و توافقات تهیه‌کنندگان با سینماداران، 7 فیلم از بین 16 فیلم کاندیدا شده در این چرخه قرار گرفتند. تمام سعی‌مان این بوده که از هر ژانری در سبد فرهنگی نوروز فیلم بگنجانیم تا مردم براحتی و با توجه به سلایق‌شان به دیدن فیلم‌ها بنشینند. سخنگوی شورای صنفی در ادامه به نیمه دوم اکران نوروزی اشاره کرد و گفت: برای اکران نیمه دوم نوروزی هم سرمایه‌گذاران و هم سرگروه‌ها باید به سرعت به توافق برسند و فیلم‌‌های خود را اعلام کنند. فرجی درباره افزوده شدن سینماها به سرگروهی نیز اظهار داشت: 7 سرگروه در سال جدید داریم که سرگروهی سینما قدس حذف و سرگروهی سینما جوان جایگزین آن شد.


«باز کن پنجره را» ویژه‌برنامه سال تحویل شبکه افق
مدیر شبکه افق گفت: برنامه‌ویژه تحویل سال شبکه افق با عنوان «باز کن پنجره را» همراه با آیتم‌ها و بخش‌های متنوع 29 اسفندماه روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، جواد رمضان‌نژاد با اشاره به تدارک گسترده شبکه افق سیما برای ایام نوروز اظهار کرد: بر این اساس چندین مجموعه مستند به همراه مستندهای تک‌قسمتی، برنامه‌های ترکیبی، مستند مسابقه و میان‌برنامه‌هایی متناسب با حال و هوای نوروز، برای پخش از شبکه افق آماده شده‌ است. ویژه‌برنامه تحویل سال شبکه افق با عنوان «باز کن پنجره را» 29 اسفندماه از حوالی ساعت 16 تا 20 روی آنتن می‌رود. مدیر شبکه افق با بیان اینکه راحله امینیان اجرای این ویژه‌برنامه را بر عهده خواهد داشت، گفت: جمعی از هنرمندان شامل خوانندگان جوان و بازیگران سینما و تلویزیون ایران و نیز هنرمندانی از کشور لبنان، نویسندگان، قهرمانان ورزشی، عوامل سینما و... از جمله میهمانان بخش‌های مختلف «باز کن پنجره را» هستند. رمضان‌نژاد با بیان اینکه برنامه «باز کن پنجره‌ را» به عطر شهدا معطر خواهد بود، گفت: بر این اساس و در قالب گفت‌وگوی استودیویی و میان‌برنامه، با خانواده برخی از شهدای مدافع حرم و مدافع وطن گفت‌وگو می‌شود. همچنین از 27 اسفندماه تا سیزدهم فروردین‌ماه سال آینده، شاهد پخش زنده ویژه‌برنامه راهیان نور از شبکه افق خواهیم بود؛ این برنامه از محل یادمان‌های دوران دفاع مقدس، هر روز از ساعت 16:30 تا 17 به صورت زنده پخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0513 sec