printlogo


کد خبر: 190438تاریخ: 1396/12/28 00:00
اخبار

سفیر روسیه: به پیشنهاد اروپا برای تحریم علیه ایران پایبند نیستیم
نه مسکو به اروپا
سفیر روسیه در تهران می‌گوید مسکو نه‌تنها در مذاکرات 3 کشور اروپایی با آمریکا برای آنچه آنان «اصلاح برجام» می‌خوانند شرکت نمی‌کند که به تصمیمات و توافقات آنان نیز پایبند نخواهد بود.  لوان جاگاریان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برجام و احتمال تحریم‌هایی علیه ایران در موضوع موشکی و منطقه‌ای از سوی اروپا و موضع روسیه درباره این موضوعات گفت: برخورد روسیه اصولی است. برجام در مجموع یک قرارداد بسیار خوب بود که بسیار ظریف است و توازنی در منافع مختلف دارد و هیچ نیازی برای تجدیدنظر درباره برجام نبوده و نیست و امضای دولت آمریکا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را با خود دارد. وی تاکید کرد برنامه موشکی ایران هیچ ارتباطی به برجام ندارد. اگر قصد مذاکره با جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل منطقه‌ای دارید تصور نمی‌کنم ایران خودداری کند اما بدون تهدید و اولتیماتوم. سفیر روسیه درباره تحریم‌های جدید احتمالی اروپا و آمریکا و مذاکرات آنها نیز گفت: ما یک بار دیگر تأکید می‌کنیم روسیه در مذاکرات 3 کشور اروپایی با آمریکا شرکت نمی‌کند و ما خود را به توافقات این کشورها پایبند نمی‌دانیم و طرفدار این تحریم‌ها نیستیم. وی درباره تأثیر خروج از برجام برای کشورها گفت: هیچ‌کس برنده نخواهد شد و اگر عاقلانه برخورد کنیم هیچ نیازی برای خروج از برجام نیست. کسی که فکر می‌کند از این حرکت منافعی کسب می‌کند در اشتباه است اما فکر می‌کنیم باید صبر کنیم. جاگاریان درباره تغییر و تحولات در آمریکا نیز اظهار داشت: ما در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کنیم. هرکس می‌خواهد وزیر دفاع باشد یا وزیر خارجه باشد اما امیدوارم تا 12 ماه مه
‌برای برجام راهی پیدا کنند، چرا که این به نفع همه ماست. اروپایی‌ها این موضوع را بخوبی درک می‌کنند اما چاره‌ای ندارند. در روسیه ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید بین 2 ‌آتش قرار گرفته است که این حکایت امروز اروپاست.

عامل شهادت مأموران پلیس در دادگاه:
۵۰ نفر هم می‌مردند خواست خدا بود
عامل شهادت 3 نفر از مأموران نیروی انتظامی در جریان آشوب عناصر فرقه نورعلی تابنده در خیابان پاسداران در جلسه روز گذشته محاکمه خود با انکار اعترافات قبلی، گفت:
من عاشق اعدامم و عذاب وجدان هم ندارم.
به گزارش تسنیم، محمدرضا ثلاث در سومین جلسه محاکمه خود به اتهام قتل عمد 3 مامور نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران که در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد، در بیان آخرین دفاعیات خود مدعی شد قصد زیرگرفتن ماموران را نداشته است. او گفت: سوار اتوبوس شدم تا آن را به سمت پاسگاه ببرم، آرام حرکت کردم و چراغ دادم که ماموران کنار بروند. وقتی به ماموران رسیدم چراغ دادم و بوق زدم، در حالی که اگر نیت کشتن داشتم بوق نمی‌زدم تا کنار بروند، به حرکتم ادامه دادم و پایم را روی گاز گذاشتم چون می‌ترسیدم ماموران از اتوبوس بالا بیایند و دوباره با باتوم به سرم بزنند. ثلاث گفت: من عاشق اعدامم، این حرف‌ها را برای فرار کردن از اعدام نمی‌زنم. اکنون 50 سال دارم و چه بهتر در این راه بروم، حتی آقای بازپرس شاهد است از او سوال می‌کردم کی من را اعدام می‌کنند.
وی افزود: ما نرفتیم آدم بکشیم بلکه رفته بودیم تعصب بزرگمان را بکشیم. روی ماموران نرفتم بلکه می‌خواستم رد شوم اما خودرو با آنها برخورد کرد و اکنون وجدانم خیلی راحت است زیرا اینها را عمدا نکشتم. 50 نفر هم می‌مرد با خواست خدا بوده است.  در این جلسه دادگاه 4 تن از شهود به دادگاه معرفی  و دادگاه قرار استماع شهادت شهود را صادر کرد. علی‌زاده یکی از شهود حاضر در دادگاه پشت تریبون قرار گرفت و گفت: سرعت اتوبوس در ابتدا پایین بود و بچه‌ها راه را باز کردند اما به محض اینکه از من و چند نفر دیگر رد شد اتوبوس را به سمت چپ و سپس به سمت راست هدایت کرد و بچه‌ها را زیر گرفت، اول سرباز علمدار را زیر گرفت و شهید امامی بین اتوبوس و ماشین‌ها گیر کرد و چرخ عقب اتوبوس از روی سرش رد شد.  علیزاده گفت: وقتی اتوبوس عبور می‌کرد همین فرد پشت فرمان نشسته بود و بچه‌ها دنبال اتوبوس رفتند و ما هیچ سلاحی اعم از گرم و سرد نداشتیم و فقط تونفا داشتیم؛ حتی سپر هم نداشتیم. من آقای ثلاث را داخل اتوبوس دیدم و یک پراید هم از روبه‌رو به سمت ما نوربالا انداخته بود تا نتوانیم جایی را ببینیم، وقتی اتوبوس بچه‌ها را زیر گرفت، یکی از ماموران داخل اتوبوس گاز اشک‌آور پرتاب کرد تا نتواند بیشتر جلو برود. وی افزود: اگر خودروها در گلستان هفتم پارک نشده بود بیشتر از 100 نفر کشته می‌شدند.


Page Generated in 0/0058 sec