printlogo


کد خبر: 190449تاریخ: 1397/1/14 00:00
اخبار

«به وقت شام» 4 میلیاردی شد
فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در دوازدهمین روز فروردین‌ماه
4 میلیاردی شد و جز «مصادره»، سایر فیلم‌های کمدی نسبت به سال گذشته، چندان مورد توجه قرار نگرفتند. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. این فیلم به فروش 4 میلیارد و 17 میلیون و 123 هزار تومان رسید. این در حالی است که فیلم صدرنشین جدول با اختلاف 2 میلیارد تومان در جایگاه نخست نشسته است. سال گذشته 3 فیلم کمدی با اختلاف فاحش صدرنشین بودند و در روزهای پایانی اکران، فیلم «ماجرای نیمروز» به فروش 4 میلیارد تومانی رسید. اما نکته قابل توجه اینکه در اکران سال گذشته صدرنشین جدول فروش فیلم‌ها 3 فیلم کمدی به ترتیب «گشت 2»‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، «خوب بد جلف» و «سه بیگانه» قرار داشتند و در چهارمین رتبه «ماجرای نیمروز» قرار گرفت. اما در جدول فروش فیلم‌های امسال صدرنشین جدول فروش فیلم‌های نوروزی، کمدی «مصادره» است و پس از آن در رتبه‌های دوم و سوم به ترتیب «به وقت شام» و «لاتاری» قرار دارند و در رتبه بعدی «لونه زنبور» جای می‌گیرد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل این تغییر در روند انتخاب مخاطبان در دیدن فیلم‌ها کمدی‌های نازلی باشد که در طول سال گذشته آنها را تجربه کردند.

نمایش «ویلایی‌ها» در بیروت
فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» ساخته منیر قیدی در بیروت به نمایش درآمد. به گزارش «وطن‌امروز»،براساس تفاهمنامه همکاری سینمایی میان بنیاد سینمایی فارابی و شرکت تولیدات هنری الارز لبنان، در بخش همکاری‌های مشترک سینمایی، فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» با عنوان «رصیف الانتظار» (پیاده‌راه انتظار) در بیروت نمایش داده شد. ترجمه زیرنویس این فیلم به زبان عربی توسط بنیاد سینمایی فارابی انجام و به همت جمعیت هنرهای لبنان «رسالات» و حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سالن رسالات بیروت اکران شد. «ویلایی‌ها» روایتی است از خانواده‌های فرماندهان دفاع‌مقدس که در سال ۱۳۶۵ در شهرکی نزدیک جبهه‌های جنگ، حوادث گوناگونی را تجربه و روزهای پراضطرابی را سپری می‌کنند. تفاهمنامه همکاری سینمایی میان بنیاد سینمایی فارابی و شرکت تولیدات هنری الارز در سال ۱۳۹۴ در بیروت به امضا رسید.


«انسان ۲۵۰ ساله» رکورد زد
کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» تاکنون با استقبال خوبی از سوی مخاطبان فارسی‌زبان و غیر فارسی‌زبان همراه بوده است. این اثر پرمخاطب‌ترین کتاب انتشارات صهبا در سال گذشته معرفی شده است. به گزارش تسنیم، انتشارات صهبا ضمن اعلام پرفروش‌ترین آثار خود در سال 96، از انتشار چاپ هفتادوسوم کتاب «انسان 250 ساله» خبر داد. این اثر شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی-  مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی- مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نامگذاری روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است. این کتاب شامل 17 فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه(ع) است و از این رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخیِ صِرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است که به جای شرح و تفصیل وقایع زندگی ائمه، نگاهی کل‌گرا به زندگی هر یک از معصومین با توجه به بستر تاریخی دوره مربوطه و در راستای مقصود واحدی که همه این بزرگواران دنبال می‌کردند، ارائه می‌دهد. از دیگر آثار پرمخاطب این انتشارات در سال گذشته، کتاب «دغدغه‌های فرهنگی» است. این اثر تاکنون 37 بار تجدید چاپ شده است. «دغدغه‌های فرهنگی» شرح مزجی یکی از بیانات محوری مقام معظم رهبری در سال 1373 در دیدار با عناصر جبهه خودی حوزه فرهنگ است که با استفاده از دیگر بیانات معظم له شرح داده شده است.


Page Generated in 0/0052 sec