printlogo


کد خبر: 190450تاریخ: 1397/1/14 00:00
اخبار

«فرار از زندان داعش»  در کتابفروشی‌ها
خاطرات مدافع حرمی که از اسارت تروریست‌های تکفیری گریخته بود، در کتاب «فرار از زندان داعش» منتشر شد. به گزارش فارس، کتاب «فرار از زندان داعش» خاطرات مدافع حرمی که از اسارت تروریست‌ها گریخته بود، با تلاش زهرا بختیاری از سوی نشر «یا زهرا(س)» منتشر شد. آنچه در این کتاب خواهید خواند، روایتی است از یک مدافع حرم افغانستانی که چند ماه اسیر تکفیری‌ها در سوریه بود و در این مدت وحشتناک‌ترین ساعات را گذراند. این کتاب حاصل مصاحبه‌های این روزنامه‌نگار با یکی از مجاهدان افغانستانی است. در این کتاب خواننده روایت سیدعلی جعفری، مجاهد افغانستانی را از زبان خودش در روزهایی که در اسارت تروریست‌های تکفیری بوده، می‌خواند. کتاب «فرار از زندان داعش» در 55 صفحه با قیمت 5 هزار تومان منتشر شده که مصاحبه و تدوین کتاب را زهرا بختیاری انجام داده و نشر یا زهرا(س) آن را منتشر کرده است.

«آدم‌شویی»  نصرت‌الله محمودزاده منتشر شد
مجموعه داستان «آدم‌شویی» اثر نصرت‌الله محمودزاده با نزدیک شدن به هویتی تازه منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه داستان «آدم‌شویی» اثر نصرت‌الله محمودزاده از سوی نشر کتاب نیستان منتشر شد. نام نصرت‌الله محمود‌زاده سال‌هاست برای راویان و نویسندگان 8 سال دفاع‌مقدس به عنوان یکی از قله‌های ادبیات و نوشتن درباره این گونه ادبی مطرح شده است. محمودزاده در نخستین‌ روز تهاجم عراق به ایران، داوطلبانه به خوزستان شتافت و به عنوان نیروی داوطلب در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشت. او که در عملیات هویزه در محاصره دشمن قرار گرفته بود با وقایعی مواجه شد که بعدها منجر به نوشتن نخستین‌کتابش، حماسه هویزه شد. جدای از این تاکنون بیش از 14 اثر از این نویسنده به چاپ رسیده که عمده آنها در گونه غیرداستانی و مبتنی بر روایت‌گویی و خاطره‌نگاری است. محمودزاده اما در کتاب تازه ‌خود با عنوان «آدم‌شویی» سراغ داستان برگشته است؛ منتها آنچه او به عنوان داستان بازگو می‌کند در قالب کلیشه‌های جاری داستانی نمی‌گنجد. شاید بتوان از آنچه او در «آدم‌شویی» ساخته است به عنوان «داستان روایت» یاد کرد. داستان‌ از این منظر که شخصیت‌پردازی و فضاسازی داستانی در آن مشهود است و روایت از این منظر که بسیاری از موقعیت‌هایی که او در این مجموعه بازگو کرده از منظر روایت مستند، قابل تأمل است. انتشارات کتاب نیستان مجموعه داستان «آدم‌شویی» را در 112 صفحه با قیمت 6000 تومان منتشر کرده است.


موفقیت فیلم جدید اسپیلبرگ در گیشه
«بازیکن شماره یک آماده» فیلم جدید استیون اسپیلبرگ با اکران در سینماهای آمریکا و جهان با اقبال تماشاگران روبه‌رو شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فروش موفق ۵۳ میلیون دلاری «بازیکن شماره یک آماده» در باکس آفیس آمریکا در تعطیلات عید پاک و آخر هفته نشان‌دهنده موفقیت استیون اسپیلبرگ در کار جدیدش است. فیلم اسپیلبرگ که از سوی کمپانی برادران وارنر تهیه شده با نمایش در ۴۳۲۴ سالن سینما موفق به فروشی ۵۳ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا شد. این فیلم از پنجشنبه راهی اکران شد و توانست با توجه به تعطیلات عید پاک، جایگاه نخست باکس آفیس را از آن خود کند. این فیلم تنها در چین موفق به فروشی 7/61 میلیون دلاری شد و در ۱۸۲۰۰ سالن سینما به نمایش در آمد. در کره جنوبی نیز این فیلم دومین اکران اول پرفروش تاریخ آن کشور را به نام خود کرد و 1/8 میلیون دلار از نمایش در ۱۰۷۹ سالن سینما کسب کرد. در بریتانیا این فیلم 3/7 میلیون دلار از نمایش در ۱۲۵۱ سالن سینما کسب کرد و در روسیه1/6 میلیون دلار از نمایش در ۲۷۹۳ سالن سینما به دست‌ آورد. در فرانسه نیز این فیلم در ۷۱۹ سالن سینما به نمایش درآمد و ۶ میلیون دلار فروش کرد. فیلم بعدی باکس آفیس آمریکا «رنجش تایلر پری» است که با فروش ۱۷ میلیون دلاری از نمایش در ۲۰۰۶ سالن سینما این جایگاه را کسب کرده است.


Page Generated in 0/0057 sec