printlogo


کد خبر: 190455تاریخ: 1397/1/14 00:00
10 درصد از تولیدات لبنی در سال 96 صادر شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال گذشته علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی، ۱۰ درصد از مجموع تولیدات لبنی کشور صادر شد، از هدفگذاری تولید بیش از 5/10 میلیون تن شیرخام در سال جاری خبر داد. حسن رکنی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب گفت: حمایت از تولیدات داخلی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، معدنی و... نتایج و برکات فراوانی برای کشور به همراه دارد. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با بیان اینکه تامین امنیت غذایی یکی از وظایف مهم و راهبردی این وزارتخانه است، گفت: محصولاتی که در بخش کشاورزی تولید می‌شود از اهمیت ویژه‌ای در سبد غذایی مردم برخوردار است. رکنی با بیان اینکه خوداتکایی در سایر محصولات اساسی از جمله سیاست‌‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: چند محصول اصلی در زیر بخش دام و طیور وجود دارد که در سبد غذایی مصرف‌کنندگان از جایگاه پر اهمیتی برخوردار است. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام افزود: لبنیات یکی از این محصولات است که خوشبختانه به همت تولیدکنندگان داخلی، ایران هم‌اکنون از یک کشور واردکننده بزرگ لبنیات به یک کشور صادرکننده این کالا تبدیل شده است. وی در ادامه تولید بیش از 5/10 میلیون تنی شیرخام را از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شیر خام در کشور تولید شد و در جهت تولید انواع و اقسام محصولات لبنی به مصرف صنایع داخلی رسید. رکنی با بیان اینکه در سال گذشته علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی، ۱۰ درصد از مجموع تولیدات لبنی کشور روی ریل صادرات قرار گرفت، گفت: خوشبختانه در ۱۱ ماهه پارسال بیش از ۸۵۰ هزار تن انواع و اقسام محصولات لبنی به ۳۰ کشور جهان صادر شده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تصریح کرد: تولیدات کیفی و صادرات‌محور موجب اشتغال‌افزایی، توسعه صادرات، قدرت ارزآوری، پویایی تولید، رشد اقتصادی و مواردی از این دست در جامعه می‌شود. وی تصریح کرد: به هر میزان حضور کالاهای ساخت داخل در بازارهای بین‌المللی پررنگ باشد به یقین از امکانات و زیرساخت‌‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مملکت استفاده بهینه‌تری انجام خواهد شد. رکنی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر فاصله قیمتی زیادی بین فضای تولید و مصرف شیرخام در کشور وجود دارد، از این رو می‌طلبد اصلاحات ساختاری جدی‌تری در این حوزه انجام شود. وی همچنین ضمن تاکید بر تقویت زنجیره کسب‌وکار در حوزه صنعت لبنیات یادآور شد: قیمت فروش شیر برای تولیدکنندگان باید مقرون به صرفه باشد تا ضمن افزایش انگیزه تولید، چرخ صنعت لبنیات تندتر از هر زمان دیگر بچرخد و در عین حال مصرف‌کنندگان با نرخ‌‌های متعادل‌تری بیشتر از این کالاهای سلامت‌محور استفاده کنند.


Page Generated in 0/0057 sec