printlogo


کد خبر: 190460تاریخ: 1397/1/14 00:00
لیگ برتر در ایستگاه بیست و ششم؛ جنگ بالانشینان برای رتبه دوم
دوباره پرسپولیس باخت و استقلال برد

گروه ورزشی: لیگ برتر فوتبال در سال جدید با شکست پرسپولیس و پیروزی استقلال آغاز شد.
به گزارش «وطن‌امروز» در آغاز هفته بیست‌وششم لیگ برتر پرسپولیس که برای مسجل شدن قهرمانی‌اش به یک امتیاز احتیاج دارد در بازی مقابل سایپا با نتیجه دو بر یک شکست خورد تا جشن قهرمانی‌اش عقب بیفتد. آرمان رمضانی(۲۲) و امید خالدی (۲۵) برای سایپا و علی علیپور(۷۵ - پنالتی) برای پرسپولیس گل زدند.
پرسپولیس بدون ملی‌پوشانش به این مسابقه پای گذاشته بود و غیبت نفرات اصلی خودش را در نیمه اول بشدت احساس کرد. ابتدا آرمان رمضانی در دقیقه ۲۲ گل اول را در صحنه‌ای مشکوک به آفساید برای سایپا به ثمر رساند. شاگردان برانکو که عملکرد ضعیفی در دقایق میانی نیمه اول داشتند، در دقیقه ۲۶ روی ضربه سر امید خالدی گل دوم را هم دریافت کردند. پرسپولیس بعد از این دو گل بر شدت حملاتش افزود. در دقیقه  ۳۰ علی علیپور با ضربه سر تیرک دروازه سایپا را به لرزه درآورد ولی موقعیت‌های این تیم از دست رفت تا نیمه اول با همان 2 گل به پایان برسد. در نیمه دوم سرخپوشان تلاش زیادی کردند تا گل‌های خورده را جبران کنند. شاگردان برانکو صاحب فرصت‌های زیادی هم شدند اما دفاع چند لایه سایپا اجازه رسیدن به گل را نداد تا اینکه دقیقه ۷۵ علی علیپور از روی نقطه پنالتی یکی از گل‌ها را جبران کرد.
سایپا با این نتیجه 44 امتیازی شد تا همچنان در جمع مدعیان لیگ برتر بماند.
پیروزی استقلال مقابل نفت در دقایق پایانی
تیم فوتبال استقلال در نخستین دیدار خود در سال ۹۷ برابر نفت تهران در شرایطی که از حریف خود عقب بود، توانست به پیروزی برسد و 3 امتیاز حساس را از آن خود کند. در روز آغازین از هفته بیست‌وششم لیگ برتر تیم استقلال پنجشنبه هفته گذشته در ورزشگاه تختی تهران به مصاف تیم نفت رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود استقلال به پایان رسید.  محسن بنگر (۳۷) برای نفت و جابرانصاری (۷۶) و امید نورافکن (۸۸) برای استقلال گلزنی کردند. هرچند استقلال در نیمه اول بر حریفش برتری داشت اما این تیم نفت بود که در دقیقه ۳۷ روی ضربه سر محسن بنگر به گل اول رسید.  فشار استقلال برای پیروزی در این مسابقه در مقابل عملکرد ضعیف نفتی‌ها به ثمر نشست  و جابر انصاری در دقیقه 76 برای آبی‌شان گلزنی کرد و 12 دقیقه بعد امید نورافکن (۸۸) توانست گل دوم را برای آبی‌ها وارد دروازه نفت کند. استقلال با این برد در دقایق پایانی، ۴۴ امتیازی شد و رده سوم جدول قرار گرفت. نفت تهران هم با ۲۴ امتیاز در رده پانزدهم جا گرفت تا خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس کند.
پیروزی ذوب‌آهن برابر تراکتورسازی
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر فوتبال برابر تراکتورسازی به پیروزی رسید تا رده دوم را حفظ کند.
محمدرضا حسینی (۵) و مرتضی تبریزی(۸۰ و ۸۹) برای ذوب‌آهن گلزنی کردند.
ذوب‌آهن درحالی برابر تراکتورسازی به برتری رسید که اگر در این دیدار امتیاز از دست می داد، پرسپولیس قهرمان لیگ هفدهم لقب می‌گرفت اما با این برد قهرمانی سرخ‌ها بازهم به تعویق افتاد. پرسپولیس در هفته بیست‌وششم برابر سایپا تن به شکست داد تا برای گرفتن یک امتیاز منتظر بازی بعدی باشد.
نتایج دیگر
تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در خانه خود به مصاف تیم صنعت نفت آبادان رفت که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید.
با این نتیجه، صنعت نفت 34 امتیازی شد و در رده هشتم باقی ماند. گسترش فولاد هم با 31 امتیاز، پشت سر صنعت نفت از رده نهم تکان نخورد.
تیم پیکان در خانه خود به مصاف سپاهان رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پیکان به اتمام رسید. مهدی شیری در دقیقه ۴ تک‌گل این بازی را برای پیکان به ثمر رساند.
تیم فوتبال فولاد خوزستان بعد از ۸ بازی ناکامی در نهایت موفق به شکست تیم پدیده خراسان شد.
در آخرین دیدار از هفته بیست‌وششم رقابت‌های لیگ برتر تیم‌های فولاد خوزستان و پدیده خراسان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف هم رفتند که  این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود تیم میزبان به پایان رسید. رحیم زهیوی در دقیقه 77 از روی نقطه پنالتی زننده تک گل فولاد بود. این مسابقه به علت محرومیت فولاد از بازی با حضور هواداران در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار شد. در ادامه مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر تیم سپیدرود در رشت به مصاف پارس جنوبی رفت که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود شاگردان علی کریمی به پایان رسید. تیم سپیدرود که با ۲۳ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار داشت و یکی از سقوط‌کننده‌ها بود، با این پیروزی ارزشمند در رده سیزدهم قرار گرفت و موقتا از خطر سقوط فرار کرد تا به دیدارهای باقیمانده امیدوارتر شود.
تیم فوتبال پارس‌جنوبی نیز با این شکست ۳۹ امتیازی باقی ماند.


Page Generated in 0/0209 sec