printlogo


کد خبر: 190465تاریخ: 1397/1/14 00:00
نوروز 97 چگونه گذشت؟
افزایش 15 درصدی سفرهای نوروزی
براساس اعلام اورژانس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تعداد مصدومان حوادث نوروز امسال تا 12 فروردین، 179 هزار و 551 نفر بوده است

گروه اجتماعی: نوروز سال 97 مانند سال‌‌های گذشته، با افزایش سفرهای نوروزی همراه بود. طبق اظهارات رئیس پلیس راهور، سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است و همزمان با افزایش موج سفرهای نوروزی میزان تلفات حوادث جاده‌ای نیز افزایش داشت. این در حالی است که طبق آمار ارائه شده، در موج نخست سفرها شمار جان‌باختگان حوادث جاده‌ای کاهش 5 درصدی داشت. با این وجود، آمارها تا روز 12 فروردین حکایت از افزایش 3 درصدی کشته‌شدگان صحنه تصادفات در طرح نوروزی ۱۳۹۷ دارد. مصدومان حوادث ترافیکی نیز تا تاریخ 12 فروردین، ۱۷۹ هزار و ۵۵۱ نفر بوده است.
افزایش ۱۵ درصدی سفرها
در همین باره، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به افزایش تعداد خودروها و وضعیت جوی مساعد نوروز امسال نسبت به سال قبل، اظهار داشت: در مجموع این عوامل باعث شد تعداد سفرها در طرح نوروزی امسال ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یابد. سردار تقی مهری در حاشیه بازدید فرمانده ناجا از مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور که در شهرک آزمایش انجام شد، اظهار داشت: امسال بررسی‌های ما نشان داد مهم‌ترین علت در تصادفات فوتی در طرح نوروزی، سرعت و سبقت غیرمجاز و بی‌توجهی به جلو است به طوری که این عوامل حدود ۸۵ درصد دلیل تصادفات را به خود اختصاص داده است.
افزایش 3 درصدی کشته‌شدگان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی از افزایش 3 درصدی تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی در نوروز امسال خبر داد و گفت: در موج نخست سفرها شاهد کاهش 5 درصدی تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی در سانحه تصادفات بودیم اما متاسفانه در موج دوم این سفرها تلفات حوادث رانندگی افزایش یافت به طوری که تنها در روز ۱۰ فروردین‌ماه ۳۷ تن جان خود را از دست داده‌اند. مهری خاطرنشان کرد: در مجموع در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تعداد کشته‌شدگان صحنه تصادفات در طرح نوروزی ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل افزایش 3 درصدی داشته است.
مصدوم شدن 180 هزار نفر
همچنین سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز با بیان اینکه کل مصدومان حوادث نوروز امسال تا 12 فروردین 179 هزار و 551  نفر بوده است، گفت: 2 هزار و 68  اماکن عرضه مواد غذایی نیز پلمب شده است. پیرحسین کولیوند گفت: کل حوادث ترافیکی 39 هزار و 984 مورد و 34 هزار و 470 نفر اعزام مصدومان ترافیکی داشته‌ایم؛ ضمن اینکه 2 میلیون و 132 هزار و 468 مورد نیز مراجعه به اورژانس بیمارستانی داشته‌ایم. وی افزود: بیشترین بیماری‌ها مربوط به بیماری‌های قلبی، تنفسی، گوارشی و مغزی بوده است.
نجات بیش از 3 هزار نفر از مرگ
این در حالی است که رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از نجات 3 هزار و 34 هموطن از مرگ در زمان اجرای طرح نوروزی امداد و نجات خبر داد. مرتضی سلیمی با بیان گزارش عملیات امداد و نجات از ٢٤ اسفند ٩٦ لغایت ١٣ فروردین ٩٧ تا ساعت ٨ صبح روز 13 فروردین، گفت: در جریان اجرای طرح نوروزی تاکنون امدادگران در ٤ هزار و 758 عملیات به امدادرسانی به ٥٤ هزار و ٥٧١ نفر پرداخته‌اند. وی افزود: در این تعداد ماموریت 3 هزار و 34 نفر از مرگ نجات یافتند که 2 هزار و 195 نفر آنها به دلیل مصدومیت به مراکز درمانی منتقل شدند. وی در ادامه تصریح کرد: همچنین 34 هزار و 963 نفر نیز از خدمات سرپایی بهره‌مند شده‌‌‌اند. رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به اسکان اضطراری مردم در این ایام گفت: ١٥هزار و ٦٧٣ نفر اسکان و ٨٣٤ نفر اسکان اضطراری داده شده‌‌اند ضمن اینکه 14 هزار و 839 مسافر نوروزی نیز در محل‌‌های پیش‌بینی شده از سوی هلال‌احمر اسکان یافتند.
۶ استان پرتصادف کشور
سردار تقی مهری با اشاره به اجرای طرح ویژه ترافیک نوروز از ۲۴ اسفند ۹۶ که تا پایان تعطیلات ادامه پیدا خواهد کرد، بیان داشت: استان‌‌های البرز، تهران، قزوین، مازندران، گیلان، قم، فارس، گلستان، مرکزی و خراسان رضوی پرترددترین استان‌‌های کشور در نوروز امسال بودند. وی افزود: فارس، کرمان، اصفهان، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی نیز پرتصادف‌‌‌‌‌ترین استان‌های کشور بودند.
استفاده ۹ میلیون نفر از مراکز فرهنگیان
همچنین مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تاکنون ۹ میلیون نفر- روز از مراکز اقامتی فرهنگیان استفاده کرده‌اند. گودرز کریمی‌فر با اشاره به آمار اسکان نوروزی فرهنگیان تا پایان ۱۱ فروردین‌ماه امسال، اظهار داشت: ۳ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۸۲۲ نفر در قالب ۹۴۸ هزار و ۸۳۹ خانوار در مراکز اقامتی فرهنگیان اسکان یافتند. وی افزود: بر این اساس ۹ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۶۵ نفر- روز از مراکز اسکان فرهنگیان استفاده کرده‌‌‌اند. مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: بیشترین پذیرش استان‌ها به ترتیب به استان‌‌های فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، یزد، مازندران و لرستان اختصاص دارد. وی افزود: استان فارس با پذیرش ۵۷۱ هزار و ۵۹ نفر و استان البرز با پذیرش 4 هزار و 521 نفر به ترتیب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بیشترین و کمترین مسافران نوروزی فرهنگی را به خود اختصاص داده‌اند.


Page Generated in 0/0222 sec