printlogo


کد خبر: 190469تاریخ: 1397/1/14 00:00
اخبار

مدیر مبارزه با قاچاق کالای تعزیرات اعلام کرد
جریمه 18 هزار میلیاردی قاچاقچیان کالا
مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه 18 هزار میلیاردی پرونده‌های قاچاق خبر داد. عبدالمجید اجتهادی به باشگاه خبرنگاران گفت: در 11 ماه ابتدای سال 96 حدود 62 هزار فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی وارد شده که این عدد به نسبت مدت مشابه سال 95 با افزایش 28 درصدی رو به رو است. وی افزود: از کل پرونده‌های ورودی به سازمان تعزیرات حکومتی حدودا به  104 درصد پرونده‌ها رسیدگی شده است که این موضوع به این معنی است که علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های جدید، به  7 هزار و 700 پرونده از سال قبل هم رسیدگی شده است. مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در مجموع متهمان پرونده‌های قاچاق کالا به پرداخت 18 هزار و 500 میلیارد ریال در حق خزانه دولت جریمه شدند که میزان محکومیت‌ها 12 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. اجتهادی بیان کرد: میزان وصولی جریمه‌ها در 11 ماه سال 96 به میزان 2 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که این رقم نیز 53 درصد رشد داشته است. وی افزود: همچنین میزان رسیدگی به پرونده‌ها در 11 ماه سال 96 در مقایسه با سال 95 حدود 33 درصد رشد داشته است.

مکانیسم پرداخت غیرمنصفانه در حوزه سلامت
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مکانیسم پرداخت‌ها در سیستم بهداشت و درمان کشور غیرمنصفانه و غیرعادلانه بوده بنابراین افزایش تعرفه‌‌های مشکلی را حل نمی‌کند. مسعود پزشکیان با انتقاد از اینکه تعرفه‌‌های پزشکی هیچوقت عادلانه نبوده است، به خانه ملت گفت: تعرفه‌ها تبعیض‌آمیز بوده و در تعیین آنها عدالت رعایت نمی‌شود. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با انتقاد از اینکه مکانیسم پرداخت‌ها عادلانه نیست، تصریح کرد: متاسفانه امروز کارانه یک پزشک 5 میلیون تومان و پزشک دیگری 100 میلیون تومان است، در حالی که هر دو دارای مدرک فوق‌تخصص هستند و در هیچ کجای دنیا این موضوع مرسوم نیست البته اگر تعرفه‌ها را نیز افزایش دهیم باز هم فاصله پرداختی‌ها بسیار زیاد خواهد بود و این موضوع مشکلی را حل نمی‌کند. وی با انتقاد از اینکه مکانیسم پرداخت‌ها در سیستم بهداشت و درمان کشور غیرمنصفانه و غیرعادلانه است، افزود: این موضوع باعث بروز اختلاف میان جامعه پزشکی و سطوح ارائه‌کننده خدمات سلامت و ارائه‌کنندگان خدمات سلامت و خدمات اجتماعی، سیاسی، علمی و دانشگاهی شده و چنین سیاستی قابل ادامه و دفاع نیست.

برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف  در مساجد
مراسم معنوی اعتکاف و بهار نیایش اسلامی همزمان با شکوفاتر شدن بهار طبیعت از اذان صبح شنبه ۱۱ فروردین‌ماه به مدت 3 شبانه‌روز در مساجد سراسر کشور برگزار شد. به گزارش ایرنا، اعتکاف از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد؛ ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه‌داری بوده و معتکفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند. مراسم معنوی اعتکاف امسال همزمان با تعطیلات عید نوروز یعنی از ۱۱ تا ۱۳ فروردین‌‌ماه با حضور جمع زیادی از مومنان در مساجد کشور برپا شد. بر اساس آمارهای اعلام شده معتکفان در سال‌‌های گذشته، در سال 96، 771 هزار نفر در 6 هزار و 133 مسجد معتکف شدند که نسبت به سال 95‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، 21 هزار نفر افزایش داشته است. در سال ۹۶ در مراسم معنوی اعتکاف ۱۹۳ هزار و ۳۲۸ نفر برای بار اول، ۱۹۲ هزار و ۱۹۲ نفر برای بار دوم، ۱۵۷ هزار و ۷۴۴ نفر برای بار سوم و ۲۳۲ هزار و ۶۴۲ نفر بیشتر از 3 بار در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کرده بودند. بنا به گفته حجت‌الاسلام افتخاریان، دبیر ستاد اعتکاف دانشگاهیان بیش از 45 هزار دانشگاهی در مراسم معنوی اعتکاف امسال در نزدیک به 190 مسجد ثبت‌نام کردند. مراسم معنوی اعتکاف امسال همزمان با ایام تعطیلات نوروزی برگزار شد و دانشگاه‌های کشور همانند سال‌های گذشته میزبان این مراسم بودند.


Page Generated in 0/0287 sec