printlogo


کد خبر: 190477تاریخ: 1397/1/14 00:00
اخبار

واکنش قاسمی به آخرین گستاخی محمد  بن‌سلمان
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به آخرین گستاخی ولیعهد سعوی گفت: این نورسیده خام‌اندیش که هنوز باد به دِماغ دارد، یا نمی‌داند جنگ چیست یا تاریخ نخوانده یا شوربختانه با بزرگی به صحبت ننشسته است.
بهرام قاسمی در واکنش به آخرین ژاژخایی (بیهوده‌گویی) و گستاخی ولیعهد جوان و خام‌اندیش و تجربه‌نیاموخته سعودی که سخن از جنگ با ایران ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده رانده بود، گفت: این نورسیده خام‌اندیش که هنوز باد به دِماغ دارد، یا نمی‌داند جنگ چیست یا تاریخ نخوانده است یا شوربختانه با بزرگی به صحبت ننشسته است. خردمندانه‌تر آن است عقلای قوم و تجربه‌آموختگان سعودی به وی بیاموزند چگونه بزرگ‌تر از او که ادعای سروری جهان عرب داشت و خود را سردار قادسیه می‌خواند و شرق و غرب و عرب پشتیبانش بودند در مقابل اراده مردم دلیر و بزرگ این مرز و بوم به خاک مذلت نشست.
قاسمی از فارسی‌دانان دربار سعودی خواست این بیت حکیمانه سعدی بزرگ را برای او به دقت ترجمه کنند:
هلاک خویشتن می‌خواهد آن مور
که خواهد پنجه کردن با عقابی

واکنش شمخانی به انتصاب بولتون
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان گفت: برای یک کشور به ظاهر ابرقدرت مایه شرمساری است که مقام مسؤول امنیت ملی آن حقوق‌بگیر یک فرقه‌ تروریستی با سابقه کشتار 17 هزار نفر از شهروندان بی‌گناه ایرانی باشد. علی شمخانی در جمع مدیران و کارکنان دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به مشی ثابت دولت‌های مختلف آمریکا در پیگیری راهبرد تضعیف و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران افزود: وجود کیش شخصیت و علاقه جنون‌آمیز به مطرح شدن در رئیس‌جمهور فعلی آمریکا موجب شده اقدامات و تصمیمات ضدایرانی وی از رفتارهای پیچیده گذشتگان فاصله بگیرد و متناسب با خلق و خوی کودکانه او برای دیده شدن، بروز و ظهور یابد. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: برای یک کشور به ظاهر ابرقدرت مایه شرمساری است که مقام مسؤول امنیت ملی آن حقوق‌بگیر یک فرقه‌ تروریستی با سابقه کشتار 17 هزار نفر از شهروندان
بی گناه ایرانی باشد.

مذاکرات درباره قدرت موشکی معنا و مفهوم ندارد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیای ارتش گفت: دشمنان به دنبال آسیب رساندن به انقلاب و ملت ما هستند، بنابراین مذاکرات در زمینه توان دفاعی و قدرت موشکی به هیچ عنوان معنا و مفهوم ندارد. امیر فرزاد اسماعیلی در گفت‌وگو با مهر، درباره اظهارات برخی سران کشورهای غربی برای مذاکرات درباره توان دفاعی و قدرت موشکی کشورمان گفت: توان دفاعی ما با خون شهدا به دست آمده، دشمنان انقلاب اسلامی خون جوانان ما را به زمین ریخته‌اند و به دنبال آسیب رساندن به انقلاب و ملت ما هستند، بنابراین مذاکرات در زمینه توان دفاعی و قدرت موشکی به هیچ عنوان معنا و مفهوم ندارد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: توان دفاعی برای ملت ایران معنای حیثیتی دارد و برای دشمنان، معنای زمینه‌سازی حمله بی‌دغدغه را دارد، پس مذاکرات درباره توان موشکی معنا ندارد. دشمنان ما رؤیای مذاکره درباره توان دفاعی کشور را ان‌شاءالله به گور می‌برند و مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

ترامپ: خواهید دید چه تصمیمی درباره برجام می‌گیرم
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار ولیعهد سعودی به تکرار اظهارات خصمانه خود علیه ایران پرداخت. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی که به این کشور سفر کرده است در اظهاراتی توهین‌آمیز مدعی شد ایران رفتار مناسبی با دنیا ندارد. وی افزود: روابط عربستان سعودی و آمریکا بهتر از هر زمان دیگر است.  ترامپ گفت: تا موعد ضرب‌الاجل بعدی برجام یک ماه دیگر یا بیشتر مانده است. خواهید دید چه تصمیمی می‌گیرم.


Page Generated in 0/0068 sec