printlogo


کد خبر: 190504تاریخ: 1397/1/15 00:00
اخبار

دوقلوهای بسکتبال ایران مورد توجه فیبا
فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به حضور بازیکنان دوقلو در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا پرداخته و از 2 بسکتبالیست ایرانی نوشته‌ است. رقابت‌های بسکتبال نوجوانان آسیا به میزبانی چین آغاز شده و دیروز رقابت‌های روز دوم برگزار شد که در نخستین دیدار تیم‌ملی ایران برابر ماکائو ۱۴۸ بر ۴۵ به برتری رسید. در جریان این رقابت‌ها حضور دوقلوهای یازرلو در ترکیب ایران توجه‌ها را به خود جلب کرده ‌است. فدراسیون جهانی در گزارشی به دوقلوهای ایرانی و بازیکنان دوقلویی که قبلا در قهرمانی آسیا حضور داشته‌اند، اشاره کرده‌ است. در گزارش فیبا آمده است: نگران نباشید. شما که بازی تیم‌ملی ایران در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا را می‌بینید اشتباه نمی‌کنید. امیرحسین و نصرت‌الله یازرلو دوقلو هستند. نصرت‌الله اندکی از برادر خود بلندتر است. او ۱۹۷ سانتیمتر قامت دارد و برادرش ۱۹۶ سانتیمتر. اما جالب است بدانید که این دو بازیکن نخستین دوقلوهای بسکتبالیستی نیستند که در قهرمانی آسیا حضور داشته‌اند. در سال ۲۰۰۹ تیم‌ملی سنگاپور 2 برادر دوقلو در ترکیبش داشت. در رقابت‌های ۲۰۱۳ تیم‌ملی فیلیپین که بهترین عنوانش را در این رده آسیا کسب کرد نیز 2 بازیکن دوقلو در ترکیبش داشت. نکته جالب توجه این است که در همان سال یک تیم دیگر نیز 2 برادر دوقلو داشت. تیم‌ملی اردن نیز در رقابت‌های سال ۲۰۱۳ مثل فیلیپین از دوقلوهای بسکتبالیست خود بهره می‌برد.

چرا بایرن «لواندوفسکی» را به رئال نمی‏‎فروشد؟
یوپ هاینکس، سرمربی بایرن توضیح داده که مدیران تیم را بخوبی می‏‏‎شناسد و به همین دلیل می‎گوید قرار نیست این تیم لواندوفسکی را به رئال‌مادرید بفروشد. یوپ هاینکس، سرمربی تیم فوتبال بایرن‌مونیخ، مدعی شده رئال مادرید را خوب می‏شناسد اما بهتر از رئال، بایرن‌مونیخ و مدیرانش اولی هوینس و کارل هاینس رومنیگه را می‎شناسد و به همین دلیل مطمئن است که قرار نیست روبرت لواندوفسکی به رئال‌مادرید فروخته شود. مدت زیادی است که مهاجم لهستانی به تیم‌های مطرح اروپایی و بیشتر از همه به رئال‌مادرید نسبت داده شده است اما هاینکس نمی‎تواند بایرن بدون لواندوفسکی را تصور کند. او در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی تیمش مقابل سویا در لیگ قهرمانان گفت: هفته گذشته رومنیگه در این باره صحبت کرد و نظرش را واضح گفت. من بخوبی اولی هوینس و کارل هاینس رومنیگه را می‌‏شناسم. با ‌شناختی که از این دو دارم برای رئال‌مادرید در زمینه جذب لواندوفسکی در فصل آینده هیچ شانسی قائل نیستم. روبرت لواندوفسکی در رقابت‎های این فصل ۳۵ گل‌زده است؛ این آمار مربوط به تمام رقابت‌هاست.

عضو هیأت مدیره استقلال ۵۰۰۰ دلار جریمه شد
حسن زمانی ۵۰۰۰ دلار جریمه شد. حسن زمانی، عضو هیات مدیره استقلال به دلیل اظهاراتش بعد از بازی با العین و انتقاد از AFC و متوجه کردن این نهاد به برخی اتهامات داوری از سوی کنفدراسیون آسیا ۵۰۰۰ دلار جریمه شد و در صورت تکرار، با جریمه‌های سنگین‌تری روبه‌رو می‌شود.

نگرانی دولت فرانسه از هزینه‌های گزاف المپیک ۲۰۲۴
دولت فرانسه اعلام کرد آماده‌سازی زمین‌های بدمینتون و والیبال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ هزینه بسیار زیادی برای آنها خواهد داشت. گزارش‌های مالی دولت فرانسه نشان داده است هزینه آماده‌سازی زمین‌های والیبال و بدمینتون المپیک ۲۰۲۴ گزاف خواهد بود. گفته می‌شود هزینه برآورد شده ۵۰ میلیون یورو بیش از هزینه‌ای است که پیش از این تخمین‌زده شده بود. قرار است مسابقات بدمینتون و والیبال المپیک ۲۰۲۴ در منطقه لوبورژت در شمال شرق پاریس برگزار شود. گنجایش این زمین‌ها حدود ۷۸۵۰ و ۱۸۵۷۰ نفر است. نگرانی‌هایی نیز درباره آماده‌سازی دهکده المپیک ۲۰۲۴ وجود دارد. این دهکده در کنار رود سن قرار دارد و محل اقامت ۱۰ هزار ورزشکار خواهد بود. متخصصان مالی دولت همچنین درباره مرکز آبی بازی‌ها نگران هستند، زیرا بودجه این مرکز از ۱۳۰ میلیون یورو به ۲۵۰ میلیون یورو افزایش یافته است.


Page Generated in 0/0054 sec