printlogo


کد خبر: 190517تاریخ: 1397/1/15 00:00
اخبار

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد
بهره‌برداری از 3 طرح عتبات  تا پایان سال 97
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تا پایان امسال طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به‌نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س)، طرح لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) و مسقف‌سازی شبستان‌های شرقی و غربی حرم امامین جوادین علیهم‌السلام در کاظمین به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش «وطن‌امروز»، حسن پلارک سال جدید را زمان به ثمر نشستن چند پروژه بزرگ در اعتاب مقدسه اعلام کرد. وی با اشاره به محوریت مسائل اقتصادی در نام‌گذاری سال‌های اخیر از سوی رهبر انقلاب اظهار کرد: خوشبختانه ستاد بازسازی عتبات از همان آغاز فعالیت توجه ویژه‌ای به تامین مصالح و اقلام مورد نیاز خود از داخل کشور داشت. پلارک افزود: کمک‌های خیران برای بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر طی 12 سال اخیر و در دوره رکود، جان تازه‌ای به معادن و کارخانه‌های تولید مصالح کشور بخشید. وی با بیان اینکه دستورالعمل ویژه (حمایت از کالای ایرانی) به پیمانکاران و همه عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات ابلاغ شده است، گفت: برای سال 97 نیز همچون گذشته این دقت را خواهیم داشت تا برکت کمک‌های مردمی وارد چرخه تولید و اشتغال کشور شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد
مراجعه 10 هزار نفر به مراکز اهدای خون در نوروز
 مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: بیش از ۱۰ هزار شهروند تهرانی در نوروز امسال به مراکز اهدای خون مراجعه و 8 هزار و 364 نفر خون، پلاکت یا پلاسما اهدا کردند. به گزارش فارس، سیدمرتضی طباطبایی درباره آمار اهدای خون در نوروز گفت: در 13 روز ابتدایی سال 1397، 10 هزار و 228 نفر به 6 مرکز فعال این استان مراجعه کردند و در مجموع 8 هزار و 36 واحد خون، 275 واحد پلاکت و 143 واحد پلاسما اهدا شد. وی با اشاره به سهم 4 درصدی بانوان در ایام نوروز، افزود: نیمی از اهدای خون ایام نوروز متعلق به اهداکنندگان مستمر خون بود که در طول یک‌سال حداقل 2 بار خون اهدا می‌کنند. مدیرکل انتقال خون استان تهران خاطرنشان کرد: از چهاردهم فروردین 1397 برنامه کاری همه مراکز اهدای خون استان طبق روزهای عادی است و شهروندان می‌توانند برای اطلاع دقیق از ساعت پذیرش مراکز  به سایت
 www.tbtc.ir مراجعه کنند.


انتقام از شوهرخاله با 11 کشته !
 پسری 17 ساله در اهواز با انگیزه انتقام از شوهرخاله خود قهوه‌خانه‌ای را به آتش کشید و 11 نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. به گزارش فارس، بامداد سه‌شنبه یک قهوه‌خانه در منطقه کیان اهواز دچار آتش‌سوزی شد که در این حادثه 11 نفر کشته و 5 نفر مصدوم شدند. رئیس پلیس اهواز با بیان اینکه عامل آتش‌سوزی در کمتر از 4 ساعت شناسایی و بازداشت شد، اظهار کرد: فرد دستگیر شده 17 ساله است که با انگیزه انتقام از شوهرخاله خود قهوه‌خانه نوارس را به آتش کشیده است. وی با بیان اینکه هویت عامل آتش‌سوزی «م.م» است، گفت: عامل آتش‌سوزی با حضور در محل حادثه و بازسازی صحنه جرم به جرم خود اعتراف کرده که در ساعت یک بامداد با ریختن بنزین و قفل کردن در قهوه‌خانه از بیرون، محل وقوع حادثه را به آتش کشیده است.


Page Generated in 0/0048 sec