printlogo


کد خبر: 190526تاریخ: 1397/1/15 00:00
اخبار

20 کشته در خونین‌ترین روز کشمیر
در پی درگیری‌های شدید روز یکشنبه (اول آوریل) میان معترضان و نیروهای دولتی در بخش تحت کنترل هند کشمیر، دست‌کم ۲۰ نفر کشته و ۷۰ نفر دیگر زخمی شدند. بر این اساس، در این درگیری‌ها نیروهای هندی به سوی معترضانی که سنگ پرتاب می‌کردند تیراندازی کردند و دست‌کم 4 غیرنظامی کشته شدند. منطقه کشمیر در چند دهه گذشته منطقه‌ای مورد مناقشه میان هند و پاکستان و شاهد درگیری‌های خونین زیادی بوده است. وزیر اطلاع‌رسانی و نشریات پاکستان، نیروهای نظامی هند را به «خشونت ظالمانه» متهم کرده و گفته است آنها نبرد را به «مردم آزادی‌خواه» کشمیر باخته‌اند.

مرگ بزرگ‌ترین جاسوس زمان جنگ سرد
به گزارش پورتلند پرس هرالد، «ایروینگ ایزاکسون»« نخستین جاسوس جنگ سرد در ایرلند که برای شوروی و نیروهای شوروی جاسوسی کرده بود، در سن 102 سالگی فوت کرد. به گفته اعضای خانواده وی، او روز چهارشنبه در بیمارستان بستری شده بود و در شهر آبورن جان سپرد. این روزنامه می‌نویسد: پس از استعفای افسر اطلاعاتی سابق، وی کتابی به نام «خاطرات یک جاسوسی آماتور» منتشر کرد که در آن، او خود را نخستین جاسوسی از دوران جنگ سرد توصیف می‌کند.

اعلام نتایج رسمی انتخابات مصر
با اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، عبدالفتاح سیسی با کسب 97 درصد آرا، بار دیگر پست ریاست‌جمهوری را در دست گرفت. در این انتخابات عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور فعلی و موسی مصطفی موسی، رئیس حزب الغد با یکدیگر رقابت می‌کردند. کمیسیون انتخابات ریاست‌جمهوری مصر میزان مشارکت در انتخابات اخیر را 41 درصد اعلام کرد که در مقایسه با انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی کاهش یافته است.  اما این رای‌گیری نتایج شگفت‌آوری داشت زیرا آرای باطله در جایگاه دوم قرار گرفت؛ به عبارتی میزان غیرمعمولی رای باطله به صندوق‌ها ریخته شد که احتمالا به‌دلیل اعتراض به سیسی یا کل روند انتخابات بوده است.


16 شهید در حمله ائتلاف سعودی به اردوگاه آوارگان یمنی
انهدام کشتی سعودی توسط یمنی‌ها
بعد از ظهر دیروز، ارتش یمن یک نفتکش یا یک ناو جنگی سعودی را در دریای سرخ هدف حمله موشکی قرار داد. به گزارش شبکه آرتی، این اتفاق ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر سه‌شنبه به وقت محلی، در غرب بندر حدیده روی داد که در کنترل انقلابیون انصار‌الله است. شبکه العربیه وابسته به سعودی مدعی شده خسارات وارده به این نفتکش عربستانی اندک بوده و ناوهای جنگی مستقر در دریای سرخ موشک‌های مهاجم را رهگیری کرده‌اند. در عین حال رویترز  به نقل از رسانه‌های نزدیک به انصارالله اعلام کرد ارتش یمن یک ناو جنگی وابسته به ائتلاف سعودی را هدف قرار داده است. در هر حال این یک اقدام تلافی‌جویانه از سوی یمنی‌ها نسبت به جنایت روز دوشنبه ائتلاف سعودی محسوب می‌شود که با حمله به منطقه‌ای مسکونی در صنعا، 12 عضو یک خانواده را که 7 تن آنان کودک بودند به شهادت رسانده بود.
همچنین ائتلاف متجاوز سعودی که جنگ آن علیه یمن وارد سومین سال خود شده است، عصر دوشنبه در یکی از شنیع‌ترین جنایت‌های خود علیه غیرنظامیان این کشور، اردوگاه آوارگان در الحدیده را بمباران کرد که طی آن 16 تن از جمله 13 کودک و 3 زن جان‌شان را از دست دادند و 9 تن دیگر زخمی شدند. در همین‌باره، محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، در پیامی توئیتری، سراغ بیانیه سازمان ملل در محکومیت این جنایت و تشکیل کمیته‌های حقیقت‌یاب مستقل درباره این حمله سعودی‌ها را گرفته و گفته است: جنایات جنگی عربستان سعودی علیه زنان، کودکان و آوارگان 3 سال است که هر روزه با توافق سازمان ملل ادامه دارد.


Page Generated in 0/0053 sec