printlogo


کد خبر: 190539تاریخ: 1397/1/15 00:00
اخبار

امت اسلام برای نابودی رژیم صهیونیستی متحد شود
آ‌یت‌الله العظمی نوری‌همدانی جنایـات اخیــر رژیــم صهیونیستی در کشتـار فلسطینیان و سکوت مجامع بین‌المللی را محکوم و تأکید کرد سازمان ملل به یک سازمان بی‌خاصیت تبدیل شده است. به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در ابتدای نخستین درس خارج خود در سال جدید که در مسجد اعظم قم برگزار شد، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و سکوت مجامع بین‌المللی را محکوم کرد. وی مبارزه با استکبار و رژیم جعلی صهیونیستی را از اصول انقلاب اسلامی و نهضت امام راحل دانست و افزود: حضرت امام در مبارزه با این رژیم غاصب بسیار جدی بودند و عقیده داشتند این غده سرطانی باید محو شود. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه قدس قبله اول مسلمانان است و یک رژیم نامشروع و غاصب آن را غصب کرده است، اظهار داشت: مسلمانان و ملت‌‌های آزادیخواه باید با وحدت و همبستگی به مردم فلسطین کمک کنند و تا نابودی این رژیم نامشروع حرکت خود را ادامه دهند. وی با انتقاد از سکوت سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مدعی حقوق‌بشر ادامه داد: البته ما از سازمان ملل متحد توقعی نداریم چون با پول میلیارد دلاری عربستان و استکبار اداره می‌شود و عملاً به‌ یک سازمان بی‌خاصیت تبدیل شده است.

طرح سؤال از رئیس‌جمهور انجام می‌شد، اغتشاشات دی‌ماه رخ نمی‌داد
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی می‌گوید طرح سوال از رئیس‌جمهور بدون مقاومت هیأت‌رئیسه مجلس انجام می‌شد، اغتشاشات دی‌ماه رخ نمی‌داد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور پیرامون موسسات اعتباری گفت: اگر طرح سوال از رئیس‌جمهور روند خود را طی می‌کرد هیچ اتفاقی در کشور نمی‌افتاد اما هیأت‌رئیسه مجلس بویژه آقای لاریجانی از این فرآیند جلوگیری کرد و این پیام از داخل مجلس به بیرون داده شد که یک نفر جلوی طرح سوال از رئیس‌جمهور را گرفته و اجازه نمی‌دهد مسیر قانونی این طرح طی شود. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: طبیعی است که پیام یأس و ناامیدی به مردم انتقال داده می‌شود و در اینجا سوءاستفاده گران می‌توانند با عنوان پرچمدار پیگیری مطالبات مردم در این مسیر قدم بردارند که در نهایت این اتفاق منجر به اغتشاشات خیابانی شد. پژمانفر با بیان اینکه اغتشاشات خیابانی دی‌ماه ریشه در عدم پاسخگویی دولت و عدم اجرای قانون از ناحیه دولت و ریاست مجلس دارد، گفت: معتقدم اگر بخواهیم سهم هر کسی را در رقم خوردن این اغتشاشات بررسی کنیم عمده سهم متوجه روحانی و لاریجانی خواهد بود که البته سهم لاریجانی در این میان بیشتر است، چرا که وی اجازه نداد مردم احساس کنند مجلس مطالبات و دغدغه‌‌های مردم را می‌شنود و پیگیر حقوق آنها از مسیر قانونی است.

برهم زدن کلیت توافق با خروج آمریکا از برجام
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برجام تهدیدی برای آمریکا نیست و منفعتی برای ایران ندارد اما جمهوری اسلامی با خروج یک طرفه ایالات متحده، آن را به طور کلی بر هم می‌زند. مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خانه‌ ملت، درباره برجام و تصمیمات متعدد رئیس‌جمهور آمریکا بعد از قرار گرفتن بر مسند ریاست‌جمهوری گفت: آمریکا می‌پندارد در صورت کوتاه آمدن ایران و همراهی اتحادیه اروپایی به برهم زدن توافق هسته‌ای دست پیدا می‌کند. حال آنکه برجام چیزی به ما نداده که از ما بگیرد.  وی افزود: جمهوری اسلامی با از دست دادن برجام متضرر نخواهد شد، در حقیقت ایران بر عهدی که بسته پافشاری می‌کند زیرا جمهوری اسلامی بر هم زننده تعهد نیست، از سوی دیگر ایران بابت این توافق بین‌المللی هزینه داده است و خواهان کسب سود خود است حال آنکه آمریکایی‌ها سعی دارند بهره‌ای را بابت هزینه‌ای که از ما گرفته‌اند به ایران ندهند. ذوالنوری با تاکید بر اینکه برجام نه تهدیدی برای آمریکایی‌هاست و نه منفعتی برای جمهوری اسلامی دارد، تصریح کرد: در صورت خروج یک طرفه آمریکا، همه باید بدانند ملت و مجلس و دیپلمات‌های ایرانی اجازه باقی ماندن در برجام با طرف‌های اروپایی بدون آمریکا را نخواهند داد زیرا این اقدام با منافع ملی ما ناسازگار است.


Page Generated in 0/0052 sec