printlogo


کد خبر: 190540تاریخ: 1397/1/15 00:00
اخبار

نسخه‌های امنیتی منطقه باید درون منطقه پیچیده شود
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نسخه‌های امنیتی منطقه باید درون منطقه پیچیده شود و نسخه‌هایی که بیرون منطقه پیچیده می‌شود، غیرقابل تحقق و غیرقابل پذیرش است. به گزارش فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی در سفر به روسیه با اشاره به برگزاری کنفرانس امنیتی مسکو گفت: معتقدیم نسخه‌های امنیتی منطقه باید درون منطقه پیچیده شود و نسخه‌هایی که بیرون منطقه پیچیده می‌شود به علت عدم شناخت بحران‌ها و عدم تطبیق منافع بازیگران خارجی با منافع ملت‌های منطقه غیرواقع‌بینانه، غیرقابل تحقق و غیرقابل پذیرش است. حاتمی تاکید کرد: نمونه آن را در سوریه به صورت روشن شاهد بودیم. 2 ائتلاف در مواجهه با تروریست‌ها در سوریه عمل کردند. یکی ائتلاف مربوط به محور مقاومت و با پشتیبانی بی‌دریغ روسیه که مبارزه واقعی را با تروریست‌ها داشت و منجر به شکست داعش شد و یک طرف هم ائتلاف به رهبری آمریکا که بسیار گزینشی عمل و تروریست‌ها را مدیریت کرد. هر جا مطابق منافع‌شان بود از آنها پشتیبانی کردند و هرجا با منافع‌شان در تضاد بود با آنها به مقابله پرداختند. وی با اشاره به سفرش به روسیه نیز اظهار داشت: در این سفر در دیدار با مقامات روسیه همکاری‌های دوجانبه نظامی و همینطور همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که شرایط خوبی داریم را بررسی و پیگیری می‌کنیم.

بحرین یک بانک ایرانی را به حمایت مالی از تروریسم متهم کرد
وزیر خارجه بحرین در تازه‌ترین ادعای خود علیه ایران، یک بانک ایرانی را به حمایت مالی از تروریسم در کشورهای عربی متهم کرد. به گزارش فارس، «خالد بن احمد آل‌خلیفه» وزیر خارجه بحرین در سخنانی در سمینار مطبوعاتی دوبی ادعا کرد فیوچر بانک در حمایت مالی از تروریسم در پایتخت‌های کشورهای عربی دست دارد. فیوچر بانک، بانکی است که سهام آن متعلق به بانک صادرات ایران و یک بانک بحرینی است. طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، آل‌خلیفه با اشاره به اینکه این بانک قبلا در منامه نیز فعالیت داشت، مدعی شد این بانک در حمایت مالی از گروه‌های تروریستی دست داشته است. وی همچنین گفت دولت بحرین بزودی اطلاعات کافی در این باره را اعلام خواهد کرد. این نخستین بار نیست که بحرین، ایران را به حمایت از تروریسم در این کشور متهم می‌کند. 2 روز پیش نیز دادستانی جرائم تروریستی بحرین ۲۱ نفر را به اتهام تأسیس یک باند تروریستی به دستگاه قضایی ارجاع داده و مدعی فرار موسس این گروه به ایران شد.

سعودی‌ها از ترس مرگ  در حال خودکشی هستند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اظهارات اخیر ولیعهد عربستان برای به‌دست آوردن ژاندارمی منطقه است در حالی که این اقدامات عربستان به نوعی خودکشی از ترس مرگ محسوب می‌شود. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درباره اظهارات محمد بن سلمان مبنی بر اینکه عربستان منافع بسیاری با اسرائیل دارد، گفت: باید اذعان کرد سعودی‌ها با این سخنان نشان دادند منافع و آرمان‌های جهان اسلام را زیرپا گذاشته و عبور کرده‌اند و دیگر نمی‌توان عربستان را در زمره جامعه و امت‌های اسلامی مقابل رژیم صهیونیستی قلمداد کرد. نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اظهارات اخیر ولیعهد عربستان نشان می‌دهد سعودی‌ها برای دستیابی به اهداف‌شان حاضر هستند با اسرائیلی‌ها همپیمان شوند. وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر عربستان دچار ناکامی و سرخوردگی‌های بسیاری در منطقه شده است، ادامه داد: حمایت از داعش و شکست این گروه تروریستی، به چالش افتادن سعودی‌ها در مقابل ملت بدون امکانات یمن و همچنین شکست در اجرای طرح ایجاد اتحاد بین کشورهای خلیج‌فارس علیه ایران از جمله ناکامی‌های عربستان محسوب می‌شود. نماینده مردم ورامین در مجلس ضمن تاکید بر اینکه سعودی‌ها در تلاشند از طریق تقویت پیوندشان با اسرائیل و همچنین آمریکایی‌ها ژاندارمی منطقه را به‌دست بگیرند، افزود: بر این اساس ولیعهد سعودی حاضر است برای تحقق اهدافش منافع جهان اسلام و کشورهای منطقه و همچنین امنیت ملی کشورهای خلیج‌فارس را زیر سوال ببرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec