printlogo


کد خبر: 190573تاریخ: 1397/1/16 00:00
اخبار

پسر قذافی تبرئه شد
دادگاه تجدیدنظر لیبی ساعدی قذافی، فرزند رهبر سابق لیبی را از اتهام‌های مطرح شده علیه وی درباره قتل یک بازیکن فوتبال تبرئه کرد. براساس حکم این دادگاه تجدیدنظر، ساعدی قذافی که از زمان استرداد از نیجر در سال ۲۰۱۴ تاکنون در یک زندان در طرابلس در حبس به سر می‌برد، از همه اتهام‌های مرتبط با پرونده قتل بشیر الریانی تبرئه شده است. ساعدی قذافی که در دوران حکومت پدرش سال‌ها در فوتبال ایتالیا و لیبی حضور داشت، پرونده‌‌های دیگری نیز دارد که در دادگاه طرابلس در جریان است.

سقوط بالگرد نظامی در آمریکا
مقام‌های محلی آمریکایی در کالیفرنیا روز گذشته با تایید سقوط یک بالگرد نظامی این کشور در این منطقه از احتمال کشته شدن 4 سرنشین آن خبر دادند. بر پایه اطلاعات ارائه شده، این بالگرد متعلق به تفنگداران دریایی آمریکا بوده که پس از انجام ماموریت آموزشی عادی سقوط کرده است. شبکه خبری راشاتودی روسیه نیز نوع این بالگرد را سی‌اچ 53 ای ساخت سیکورسکی اعلام کرده است. برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی نیز وقوع این حادثه را تایید کرده‌اند اما جزئیات بیشتری درباره این حادثه منتشر نشده است.

وقتی خود یوتیوب  سوژه یوتیوب می‌شود
شرکت یوتیوب، گرداننده بزرگ‌ترین پایگاه مجازی اشتراک فیلم‌های ویدئویی در جهان خود به سوژه ویدئوهایی خبری جدیدی بدل شد که به سانحه تیراندازی در ساختمان این شرکت پرداخته‌اند. حتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم در توئیتی به این ماجرا پرداخته است. به‌گزارش اسکای‌نیوز به نقل از پلیس کالیفرنیا، در این تیر‌اندازی در ساختمان یوتیوب که یک زن ایرانی عامل آن بوده است، دست‌کم 3 تن زخمی شدند. این زن 39 ساله با نام «نسیم اقدم» که از مشکلات روانی رنج می‌برده فعالیت زیادی در یوتیوب داشته و ظاهرا از اینکه این تارنما به گفته خود او ویدئوهایش را سانسور می‌کرده، خشمگین بوده است. در نتیجه او به یکی از سالن‌های غذاخوری مقر یوتیوب در سیلیکون ولی می‌رود و به تیراندازی بی‌هدف به سوی حاضران می‌پردازد و سپس خودکشی می‌کند.


ده‌ها سایت رژیم صهیونیستی در همبستگی
با فلسطینیان هدف حملات سایبری قرار گرفت
تظاهرات اعتراضی مردم اندونزی مقابل سفارت آمریکا
تیراندازی نظامیان اسرائیلی به سوی شرکت‌کنندگان فلسطینی در راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز «بازگشت» و مخالفت این رژیم با انجام تحقیقات بین‌المللی در جنایت کشتار تظاهرکنندگان، همچنان با انتقادات کشورهای اسلامی و سازمان‌های حقوق‌بشر بین‌المللی همراه است. مرکز حقوق‌بشر «بتسیلم» در سرزمین‌های اشغالی با صدور بیانیه‌ای، تاکید کرد دستور آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل برای تیراندازی به تظاهرکنندگان فلسطینی بی‌سلاح که تهدید به حساب نمی‌آیند، غیرقانونی است و ارتش این رژیم باید از کشتار افراد بی‌دفاع دست بردارد. دید‌بان حقوق‌بشر نیز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات اسرائیلی که اجازه استفاده از اسلحه علیه فلسطینی‌ها را می‌دهند تحت پیگرد بین‌المللی قرار خواهند گرفت. ژنرال گادی ایزنکوت، رئیس‌کل ستاد ارتش رژیم صهیونیستی، هشتم فروردین گفته بود یکصد تک‌تیرانداز را در مرز غزه مستقر خواهد کرد. طبق گزارش رسانه‌ها، مردم اندونزی که بزرگ‌ترین کشور مسلمان به شمار می‌رود، روز سه‌شنبه برای اعلام همبستگی خود با فلسطینی‌ها به دلیل حوادث خشونت‌بار در راهپیمایی جمعه گذشته، در برابر سفارت آمریکا در شهر جاکارتا تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت خشونت‌های مستمر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در حق فلسطینی‌ها در دست داشتند. همزمان، رسانه‌های اسرائیلی از حمله هکری به تعدادی از وب‌سایت‌های صهیونیستی خبر دادند. طبق این گزارش، گروهی از هکرها موسوم به «The Falcon» به وب‌سایت اتحادیه معلمان اسرائیلی و سایت اوبرا، بلدیه ایلات، بلدیه عکا، بلدیه کفر سابا، اوبرا تل‌آویو و بلدیه جن یفنا نفوذ کرده و در صفحه اصلی آنها یک عکس نوشته با مضمون «الله اکبر... قدس پایتخت فلسطین» قرار دادند.


Page Generated in 0/0049 sec