printlogo


کد خبر: 190594تاریخ: 1397/1/16 00:00
اخبار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
بدهی 60 هزار میلیاردی دولت  به تأمین ‌اجتماعی
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر جلوگیری از بنگاهداری و کارخانه‌داری تامین اجتماعی، گفت: تامین اجتماعی در گام اول بهتر است اصل طلب خود از دولت را دریافت کند. رسول خضری درباره تعیین راه‌حل برای پرداخت  بدهی دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه 97 به خانه ملت گفت: دولت
60  هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است اما با احتساب جرایم و دیرکردها، بدهی به میزان 120 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند؛ در حال حاضر دریافت اصل بدهی‌ها از جرایم و دیرکردها از اهمیت بیشتری برخوردار است. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس افزود: در لایحه بودجه سال 97 پرداخت بخشی از بدهی‌‌های دولت به تامین اجتماعی تصویب شد و دولت باید از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای  بدهی‌ها به تامین اجتماعی را تهاتر کند. وی با بیان اینکه استفاده از این روش در شرایط فعلی تنها راه ممکن برای تعیین‌تکلیف بدهی‌‌های دولت به تامین اجتماعی است، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نیز باید از مدیریت کارآمد برخوردار باشد، وظیفه اصلی تامین اجتماعی فعالیت صنعتی بوده و کارکرد نباید تنها معطوف به صندوق شود.

شرایط دریافت ارز دانشجویی اعلام شد
پرداخت ماهانه هزار دلار  به هر دانشجو
فروش و انتقال ارز به دانشجویان بورسیه با تایید وزارتخانه‌‌های علوم و بهداشت و بابت شهریه دانشجویان آزاد خارج از کشور از مقطع کارشناسی ارشد به بالا اجرا می‌شود. به گزارش مهر، فروش، انتقال یا پرداخت ارز دانشجویان بورسیه با ارائه درخواست وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با امضای ذی‌حساب یا مدیر امور مالی و معاونت مربوطه هریک از وزارتخانه‌ها (حسب مورد) به نرخ رسمی بلامانع است. فروش و انتقال ارز بابت شهریه دانشجویان آزاد خارج از کشور از مقطع کارشناسی ارشد به بالا با ارائه درخواست متقاضی در مقابل تایید وزارتخانه ذی‌ربط (علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) مبنی بر شاغل به تحصیل بودن دانشجو در خارج از کشور و ارائه صورتحساب دانشگاه مربوطه به میزان مبلغ مندرج در آن و حداکثر در سقف ۱۵ هزار دلار سالانه در وجه مؤسسه یا دانشگاه ذی‌ربط با اعلام کتبی متقاضی مبنی بر صحت هزینه انتقال‌یافته به نرخ مبادله‌ای امکانپذیر است. همچنین فروش، انتقال یا پرداخت ارز بابت هزینه‌های اقامت دانشجویان آزاد به میزان حداکثر ماهانه معادل هزار دلار برای هر نفر و برای هر عضو خانواده ماهانه حداکثر 500 دلار به نرخ مبادله‌ای انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec