printlogo


کد خبر: 190596تاریخ: 1397/1/16 00:00
آوای شهر

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اعلام کرد
شرایط دریافت طرح ترافیک «خبرنگاران»
 مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح ترافیک به خبرنگارانی تعلق می‌گیرد که بیمه آنها خبرنگاری رد شده باشد یا ۱۰ اثر منتشره در ۳ ماه پایانی سال ۹۶ ارائه کنند. پیرحسینلو با بیان اینکه آیین‌نامه تخصیص آرم طرح ترافیک به خبرنگاران تدوین و به شورای شهر ارسال شده است، به فارس گفت: در پایان سال 96 این آیین‌نامه تدوین شده بود اما به دلیل مصادف شدن با تعطیلات نوروز ارسال نشد و فکر می‌کنم امروز به دست شورا برسد.
تخفیف به خبرنگاران
وی با اشاره به اینکه شورای شهر در مصوبه خود تخفیفی به خبرنگاران در دریافت طرح ترافیک داده است، گفت: قرار شد برای توزیع آرم آیین‌نامه‌ای تدوین شود که این آیین‌نامه در فرآیندی با حضور نماینده وزارت ارشاد، نماینده مرکز ارتباطات شهرداری و نمایندگانی از تشکل‌های صنفی خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری تدوین شد. مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره این ضوابط گفت: ابتدا باید خبرنگاران معرفینامه‌ای از محل کار خود اخذ کنند و همچنین مدرکی دال بر اشتغال مستمر ارائه کنند.
ارائه معرفینامه از مؤسسات خبری
وی افزود: معرفینامه باید از طرف موسسه خبری یا از تشکل‌های صنفی خبرنگاران باشد. همچنین درباره مدارک دال بر اشتغال مستمر باید بیمه تامین اجتماعی افراد خبرنگار ارسال شده باشد یا بیمه خبرنگاری وزارت ارشاد را داشته باشد و اگر بیمه آنها خبرنگاری نباشد باید 10 اثر 3 ماه پایانی سال 96 را ارسال کنند. پیرحسینلو خاطرنشان کرد: افراد باید مدارک خود را به دفاتر خدمات الکترونیک تحویل دهند. وی با اشاره به اینکه امسال به رسانه‌ها سهمیه تخصیص نمی‌دهیم، گفت: افرادی که خبرنگار بودن‌شان تایید شود آرم دریافت می‌کنند البته شورا برای توزیع آرم سقف محدودی برای شهرداری
در نظر گرفته است.

عضو هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد
کاهش نرخ بلیت متروی حومه به تهران
 عضو هیات تطبیق فرمانداری تهران گفت: در پیشنهاد اعضای فرمانداری تهران، نرخ بلیت متروی حومه به تهران از 1500 تومان به 1000 تومان کاهش می‌یابد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش در جلسه علنی شورای شهر تهران پیشنهاداتی برای نرخ بلیت مترو در سال 97 داده شد.
پیشنهادهای شورای شهر
بر اساس این پیشنهادات، بهای بلیت متروی حومه به تهران به 2000 تومان و بلیت متروی شهری به 1000 تومان و همچنین بلیت متروی فرودگاه امام خمینی (ره) به 10 هزار تومان افزایش می‌یافت. اعضای فرمانداری با این پیشنهاد مخالفت کردند و گفتند اگر نرخ بلیت پیشنهادی یک درصد هم از نرخ تورم بیشتر باشد، آن را قبول نمی‌کنیم. همین عامل باعث شد بار دیگر در جلسه شورا به موضوع نرخ بلیت مترو در سال 97 رسیدگی شود. در پیشنهاد جدید قیمت بلیت متروی حومه به تهران 1500 تومان، درون‌شهری 1000 تومان و فرودگاه امام خمینی(ره) 7 هزار و 500 تومان مطرح شد که به تصویب رسید و فرمانداری تهران نیز با این نرخ موافقت کرد، اما فرمانداری بار دیگر تغییراتی در این مصوبه ایجاد کرده است.
پیشنهاد جدید فرمانداری
این در حالی است که محمد قانبیلی، عضو هیات تطبیق فرمانداری تهران در این باره گفت: پیشنهاد اعضای فرمانداری تهران این است که نرخ بلیت متروی حومه به تهران از 1500 تومان به 1000 تومان کاهش یابد. وی افزود: این پیشنهاد به صحن شورا می‌رود و به احتمال زیاد اعضای شورا این پیشنهاد را بپذیرند، چراکه در جلسه‌ با اعضای شورا و نمایندگان شرکت مترو این پیشنهاد و دلایل آن مطرح شد و آنها موافقت کردند.
 


Page Generated in 0/0051 sec