printlogo


کد خبر: 190621تاریخ: 1397/1/18 00:00
اخبار

حاتمی‌کیا در حاشیه اکران «به وقت شام»:
باز هم برای مدافعان حرم فیلم خواهم ساخت
به گزارش «وطن امروز»، ابراهیم حاتمی‌‌کیا در اکران عمومی فیلم «به‌وقت شام» در جمع خانواده شهدا و مردم استان البرز که در سینما هجرت برگزار شد، گفت: امیدوار هستم کسی از دیدن این فیلم پشیمان نشود. وی با اشاره به اینکه می‌دانیم حکومت داعش نابود شده است، افزود: تفکر داعش پابرجاست و لازم است با اقدامات فرهنگی برای مردم روشنگری صورت گیرد. کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» با بیان اینکه سینما راهی برای روشنگری مردم است، ادامه داد: معتقدم این فیلم ذره‌ای از زحمات مدافعان حرم را هم نشان نمی‌دهد و از خودگذشتگی آنان را نمی‌توان براحتی به تصویر کشید. وی تصریح کرد: عملکرد مدافعان حرم باید برای نسل جوان تبیین و از خودگذشتگی آنان در راه کشور به همگان نشان داده شود. اگر نفسی برایم باقی بماند باز هم درباره مدافعان حرم فیلم خواهم ساخت و دینم را به کشور و شهدا ادا می‌کنم.

«آن سوی ابرها»ی مجیدی  فیلم افتتاحیه جشنواره جهانی فجر
سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش «آن سوی ابرها» تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی آغاز می‌شود. به گزارش«وطن امروز»، «آن سوی ابرها» (Beyond The Clouds) به کارگردانی مجید مجیدی 30 فروردین سال جاری به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده می‌رود. اکران بین‌المللی فیلم «آن سوی ابرها» از 20 آوریل مصادف با 31 فروردین، یک روز پس از نمایش در افتتاحیه جشنواره جهانی فیلم فجر در 34 منطقه از جمله هند آغاز خواهد شد. فیلم مجیدی در کشور‌های حوزه خلیج‌فارس از جمله کویت، عمان، بحرین، قطر، دوبی و... در بیش از 70 سالن سینما به نمایش عمومی درخواهد آمد و همچنین در آمریکا، کانادا، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی و... نیز اکران خواهد داشت. «آن سوی ابرها» محصول مشترک کمپانی‌‌های «زی استودیو» و «ناماه پیکچرز» است. این فیلم نخستین‌بار در دنیا اکتبر سال گذشته در بخش مسابقه رسمی شصت‌ویکمین جشنواره فیلم لندن به نمایش در آمد و فیلم افتتاحیه چهل‌‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم هند (گوا) نیز بود. مجید مجیدی، کارگردان فیلم‌هایی چون «بچه‌های آسمان»، «رنگ‌خدا»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول‌الله(ص)» است. «بچه‌های آسمان» در سال 1998 نخستین ‌نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را به همراه داشت.


آغاز پیش‌تولید سریال «سنجرخان» در خرداد
ضیاءالدین دری، کارگردان سریال «سنجرخان» از آغاز پیش‌تولید این مجموعه نمایشی در اوایل خردادماه خبر داد. به گزارش تسنیم،‌ ضیاءالدین دری نویسنده و کارگردان سریال «سنجرخان» درباره آخرین وضعیت ساخت این مجموعه نمایشی گفت: نگارش فیلمنامه این سریال یک سال است که آغاز شده و در حال حاضر نوشتن آن به پایان رسیده است. همچنین قراردادی هم با استاندار کردستان برای ساخت آن منعقد شده و مسیر تولید این پروژه ملی بخوبی در حال طی شدن است. خوشبختانه استاندار کردستان خیلی جدی دنبال ساخت سریال «سنجرخان» هستند و همین موضوع اهمیت ساخت این سریال را توسط استاندار و مردم کردستان ثابت می‌کند. «سنجرخان» در ٢٦ قسمت یا در نهایت 40 قسمت ساخته خواهد شد که پیش‌تولید و روند تولید آن از اوایل خرداد آغاز خواهد شد. این کارگردان در ارتباط با امکان استفاده از بازیگران شاخص و مطرح تلویزیون در سریال «سنجرخان»، گفت: این پروژه کاملا ملی است و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که با بهترین شرایط ممکن این سریال را بسازیم. حدود ١٥ درصد بازیگران این پروژه ملی از بازیگران شاخص تلویزیون خواهند بود و حدود ٨٥ درصد از بازیگران سریال «سنجرخان» از بازیگران حرفه‌ای استان کردستان و استان‌های همجوار انتخاب خواهند شد. کارگردان «کیف انگلیسی» در ارتباط با شخصیت سردار «سنجرخان» گفت: بسیاری از موارد تاریخی در ارتباط با سردار سنجرخان وجود دارد که مطرح نشده و در پروژه ملی «سنجرخان» از صدر تا ذیل حماسه‌آفرینی‌های وی را مقابل دوربین خواهیم برد.
 


Page Generated in 0/0094 sec