printlogo


کد خبر: 190622تاریخ: 1397/1/18 00:00
اخبار

«آقا سعید» روی آنتن تلویزیون
مستند آقا سعید با موضوع کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه، آماده پخش از شبکه‌های سیما شد. به گزارش روابط عمومی موسسه نجوای زلال هنر، مستند «آقا سعید» به کارگردانی جواد رئیسی با موضوع کمک‌رسانی قرارگاه حاج احمد متوسلیان به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه آماده نمایش شد. این مستند با نمایش کمبودهای مردم زلزله‌زده‌ کرمانشاه و محرومیت‌های این منطقه بعد از زلزله، فعالیت‌های عمرانی قرارگاه حاج احمد متوسلیان را به تصویر می‌کشد. «آقا سعید» به ماموریت ویژه  قرارگاه که ساخت خانه با سازه‌هایی خاص برای زلزله‌زدگان طی 27 روز است، می‌پردازد. این مستند با تلاش موسسه هنری نجوای زلال هنر به کارگردانی جواد رئیسی تهیه و آماده پخش از شبکه‌های سیما شده است.


«به وقت شام» و «لاتاری» در آستانه 6میلیاردی شدن
آخرین آمار فروش فیلم‌های روی پرده سینماها توسط پخش‌کنندگان سینمای ایران اعلام شد. به گزارش فارس، فیلم‌های سینمایی در هفته سوم اکران نوروزی با اقبال بهتری مواجه شدند و فروش بهتری را در گیشه برای خود رقم زدند اما همچنان فیلم «فراری» در قعر جدول قرار دارد. حبیب اسماعیلی، مدیرعامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم «خرگیوش» گفت: فیلم هم‌اینک به فروش یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است و در هفته گذشته شاهد رشد بهتری در فروش فیلم بودیم بویژه روز چهارشنبه فروش خوبی داشتیم. علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش «به وقت شام» گفت: فیلم خوشبختانه مورد اقبال مخاطب قرار گرفته و همین امر موجب شده شاهد رونق خوبی در سالن‌های این فیلم باشیم. فیلم هم‌اینک به فروش 5 میلیارد و 850 میلیون تومان در تهران و شهرستان رسیده است. احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت فیلم درباره فروش فیلم «فراری» گفت: در تهران 14 سالن سینما در اختیار داریم و در شهرستان سعی می‌کنیم تعداد سالن‌های بیشتری در اختیار بگیریم. هم‌اینک فروش فیلم به رقم 310 میلیون تومان رسیده است. فیاض هوشیار پارسیان، مدیر پخش دفتر سیمای مهر درباره فروش «لاتاری» گفت: فیلم با اقبال خوبی مواجه شد. هم‌اینک فیلم به فروش 5 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است. همایون امکانیان، مدیر دفتر پخش نیکان فیلم درباره فروش فیلم «مصادره» گفت: فیلم با اقبال مخاطبان مواجه است و در اکران‌های مردمی و روزهای عادی با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد. فیلم هم‌اینک به فروش 8 میلیارد و 450 میلیون تومان رسیده است. سعید خانی، تهیه‌کننده فیلم «لونه زنبور» درباره فروش این فیلم گفت: این فیلم بتازگی توانسته به فروش 4 میلیارد و 550 میلیون تومان در تهران و شهرستان برسد. غلامرضا فرجی،  مدیر پخش و بازاریابی حوزه هنری درباره فروش فیلم «فیلشاه» گفت: اقبال مخاطبان خوب بود و شاهد استقبال خانواده‌ها از فیلم بودیم. فروش فیلم به یک‌میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان رسید و هم‌اینک 70 سالن در تهران و شهرستان در اختیار دارد.


کارگردان «آن‌شرلی با موهای قرمز» درگذشت
ایسائو تاکاهاتا، انیماتور ژاپنی و یکی از بنیانگذاران استودیوی جیبلی درگذشت. به گزارش مهر به نقل از تایم، ایسائو تاکاهاتا، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده سرشناس و یکی از بنیانگذاران استودیوی تحسین‌شده انیمه‌سازی جیبلی در ۸۲ سالگی درگذشت. تاکاهاتا که بیشتر برای کارگردانی انیمه مشهور «مدفن کرم‌های شب‌تاب» محصول ۱۹۸۸ شناخته می‌شود در بیمارستانی در توکیو درگذشت. با توجه به بیانیه‌ای که از طرف استودیوی جیبلی صادر شد او از بیماری سرطان ریه رنج می‌برد. تاکاهاتا به همراه هایائو میازاکی، کارگردان مشهور ژاپنی استودیوی جیبلی را که یکی از تاثیرگذارترین استودیوهای انیمیشن‌سازی دنیاست ایجاد کردند. این استودیو بیشتر با آثار هایائو میازاکی از جمله «همسایه من توتورو» (۱۹۸۸)، «شاهزاده مونونوکه» (۱۹۹۷) و «شهر اشباح» (۲۰۰۱) در دنیا شناخته می‌شود.«هایدی، دختری در کوهستان» و «آن‌شرلی با موهای قرمز» از جمله آثار ساخته شده توسط این انیماتور ژاپنی است که در میان بسیاری از مخاطبان ایرانی شناخته می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec