printlogo


کد خبر: 190651تاریخ: 1397/1/18 00:00
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار با وزیر بهداشت:
برخی افر‌اد به طب سنتی آسیب می‌زنند
«طب سنتی» داریم اما چیزی به نام «طب اسلامی» نداریم

گروه اجتماعی: حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، علوی گرگانی و سبحانی در دیدار با وزیر بهداشت، رهنمودهایی درباره طب سنتی و لزوم حمایت از کالای ایرانی داشتند. به گزارش فارس، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار وزیر بهداشت گفت: جمعی از مدعیان طب اسلامی به دیدار ما آمدند اما به آنها گفتم چیزی به نام «طب اسلامی» نداریم و باید از طب سنتی حرف بزنید چون اسلام، طب نیاورده است. وی تصریح کرد: در روایات و احادیث اهل بیت(ع) چیزی به نام «طب اسلامی» وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات، به اسلام و طب سنتی آسیب می‌زنند.
توجه به شعار سال 97
همچنین آیت‌الله نوری‌همدانی نیز در دیدار وزیر بهداشت گفت: تحقق شعار امسال که از سوی رهبر انقلاب، حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد، مهم است و باید در حوزه تجهیزات پزشکی و داروی ایرانی، کیفیت محصولات به قدری بالا برود که بتوانیم عزتمندانه با سایر کشورهای دنیا، رقابت کنیم. این مرجع عالیقدر گفت: برخی افراد از عنوان «طب اسلامی» سوءاستفاده می‌کنند که وزارت بهداشت باید با آنها برخورد کند. وی افزود: طب در اسلام یعنی توجه به سبک زندگی سالم، توصیه به بهداشت، ورزش و تحرک فیزیکی؛ طب در اسلام بیشتر عمل به رفتارهای بهداشتی است اما متاسفانه در این فضا، دکان‌هایی به وجود آمده که باید وزارت بهداشت بر آنها نظارت کند.
دیدار با آیت‌الله علوی ‌گرگانی
قاضی‌زاده‌هاشمی در این سفر با آیت‌الله علوی‌گرگانی نیز دیدار کرد. آیت‌الله علوی‌گرگانی در این دیدار گفت: در مدت تصدی وزارت بهداشت، حسن عمل، معرف شخصیت شما بوده و دلسوزی‌هایی که برای خدمت به مستضعفان داشته‌اید، ارزشمند است. آیت‌الله علوی‌گرگانی افتتاح بیمارستان شهدای قم و پیشرفت مناسب بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و هزار تختخوابی قم را حرکتی مفید و ارزشمند عنوان کرد و افزود: بیمارستان هزار تختخوابی قم در کشور، بی‌نظیر و نمونه است، چرا که وسیله آسایش بیشتر مردم قم، استان‌های مجاور و زائران را فراهم می‌کند. همچنین در این سفر وزیر بهداشت دیداری با آیت‌الله سبحانی داشت. آیت‌الله سبحانی از وزیر بهداشت به عنوان یکی از سرمایه‌‌های کشور یاد کرد و گفت: امیدواریم اقداماتی که در خدمت به مردم شروع کردید با موفقیت ادامه پیدا کند.
افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی
علاوه بر این وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان 172 تختخوابی شهدای قم گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند استان قم به ‌علت مرکزیت علم اسلامی و وجود مضجع شریف حضرت معصومه(س) همچنین حوزه‌های علمیه، از امکانات بهتری نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است، در صورتی که چنین نیست و جای تأسف است که استان قم با وجود سکونت قومیت‌های گوناگون ایرانی و اتباع خارجی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان 172تختخوابی شهدای قم که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت از دولت پیش آغاز شد و شخص رئیس‌جمهور و مجلس بیشترین حمایت‌ها را از این طرح کردند و مصوبات خوبی در مجلس به انجام رسید. وزیر بهداشت همچنین در سفر خود به استان قم از پروژه ساخت بیمارستان هزار تختخوابی خاتم نیز بازدید کرد. این بیمارستان بر اساس آخرین استاندارد‌‌های روز اروپا در 8 طبقه و در 3 بلوک با مشارکت بانک پاسارگاد ساخته می‌شود و بنا بر اعلام پیمانکار این بیمارستان، فاز اول با ظرفیت 650 تخت در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.


Page Generated in 0/0040 sec