printlogo


کد خبر: 190667تاریخ: 1397/1/18 00:00
اخبار

کسی به حرف‌های ترامپ اعتنا  نمی‌کند
 مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: اعتبار سخنان رئیس‌جمهور آمریکا به واسطه تناقض‌گویی‌ها و حرف‌های غیرمنطقی از بین رفته و کسی به این حرف‌ها اعتنایی نمی‌کند. به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ۲۰۱۸ که در نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است، درباره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: مردم دنیا عادت دارند به اینکه حرف‌های نامربوط و متناقض را از رئیس‌جمهور آمریکا بشنوند اما کم‌کم  اعتبار سخنان رئیس‌جمهور این کشور به واسطه تناقض‌گویی‌ها و حرف‌های غیرمنطقی از بین رفته و کسی به این حرف‌ها اعتنایی نمی‌کند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه به راه خودش که حمایت، استقلال، پیشرفت علمی و حضور فعال در منطقه است، ادامه می‌دهد و به کمک کشورهایی که همراه ایران هستند، می‌رود. به گفته ولایتی، جمهوری اسلامی ایران برنامه خودش را در حوزه دفاعی دارد و برای دفاع از خودش از کسی اجازه نمی‌گیرد. مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر وارد شدن نیروهای آمریکایی به سوریه گفت: اینکه این نیروها در سوریه بمانند یا خارج شوند، در اختیار این کشور نیست؛ بیش از 7 سال است عربستان سعودی، آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال این هستند حکومت قانونی سوریه را بگیرند و آن را اشغال کنند اما نتوانسته‌اند. وی خاطرنشان کرد: امروز همه بر این باورند خط مقاومت در ایران، لبنان و سوریه حرف اول در منطقه را می‌زند و هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی را نخواهد داشت.

لاوروف: بازنگری در برجام غیرقابل قبول است
وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک با همتای چینی، هرگونه بازنگری در برجام را غیرقابل قبول خواند. به گزارش فارس، سرگئی لاوروف تأکید کرد، هرگونه تلاش برای تجدیدنظر در توافق هسته‌ای ایران و نقض مفاد این توافق غیرقابل قبول است. وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: «اصرار آمریکا برای بازنگری در برجام نشان می‌دهد این کشور مایل است به صورت یکجانبه در عرصه بین‌المللی وارد عمل شود و رویکردی یکجانبه در امور بین‌المللی داشته باشد.» وی ادامه داد: «بخش مهمی از گفت‌وگوها با همتای چینی ام به توافق هسته‌ای ایران اختصاص داشت. به اعتقاد ما هرگونه تلاش برای بازنگری در این توافق هیچ ارتباطی با قطعنامه‌ای که در تأیید برجام به تصویب رسیده است، ندارد و صرفا تلاش‌های جامعه بین‌الملل را تضعیف می‌کند... این روند، دیپلماسی در جهان را تضعیف می‌کند».

سناریوهای ایران در مواجهه با اقدام آمریکا علیه برجام
سخنگــوی کمیسیـون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی سناریوهای مختلفی را برای آینده برجام در نظر دارد، گفت: به نظر می‌رسد اروپا تا جای ممکن تلاش کند آمریکا را در برجام نگاه دارد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، با اشاره به 3 سناریوی ایران در مواجهه با وضعیت برجام گفت: حالت اول این است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هر دو همچنان در برجام باقی می‌مانند اما مثل گذشته جمهوری اسلامی ایران را میان هوا و زمین نگه می‌دارند، چنانکه به تعهدات خود عمل نکرده و نقض برجام می‌کنند از این رو هم برجام حفظ می‌شود و هم ملت ایران انتفاعی از این توافق نبرده است. وی افزود: حالت دوم این است که آمریکایی‌ها از برجام خارج شده و اروپایی‌ها در آن می‌مانند و تلاش می‌کنند برجام حفظ شود البته این بعد قضیه قابل توجه است به این جهت که اروپایی‌ها حیثیت خود را مطرح می‌بینند. نماینده مردم ورامین در مجلس همچنین اظهار داشت: حالت سوم این است که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با هم از برجام خارج شوند یعنی مادامی که آمریکا از این توافق خارج شد اروپایی‌ها نیز در همان جبهه قرار گیرند و بگویند ایران باید به مطالبات آمریکا تن دهد در غیر این صورت از برجام خارج می‌شوند. وی یادآور شد: جمهوری اسلامی برای هر 3 حالت پیش‌بینی شده، برنامه دقیق مدون کرده و آمادگی دارد در هر کدام از این شرایط منافع، عزت و افتخار ایران را دنبال کند و سناریوی تعریف شده را به کار گیرد.
 


Page Generated in 0/0057 sec