printlogo


کد خبر: 190691تاریخ: 1397/1/19 00:00
اخبار

برخی دست‌ها می‌خواهند سند 2030 را اجرا کنند
یکی از مراجع تقلید گفت: اخیرا شنیده‌ شده مسأله تعلیمات قرآنی در کتب درسی کاهش پیدا کرده است، اگر دست‌هایی می‌خواهند سند 2030 را اعمال کنند باید هوشیار باشیم و مقابله کنیم، نباید اجازه داد مسائل قرآنی در دروس مدارس کاهش پیدا کند. به گزارش روابط عمومی دفتر آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تقدیر از گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور اظهار کرد: زمانی بود که مخالفان می‌گفتند شیعیان رابطه‌ای با قرآن ندارند و تنها به ائمه طاهرین(ع) قناعت کرده‌اند که این گسترش فعالیت‌ها جوابی عملی به مخالفان است. این مرجع تقلید با بیان اینکه در کنار تلاوت، حفظ و تفسیر، غرض نهایی عمل به قرآن کریم است، اظهار کرد: مسأله عمل به قرآن باید پررنگ باشد، موارد دیگر مقدمه عمل به قرآن است و در جلسات تذکر داده شود. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اخیراً شنیده شده مسأله تعلیمات قرآنی در کتب درسی کاهش پیدا کرده است، اگر دست‌هایی می‌خواهند سند 2030 را اعمال کنند باید هوشیار باشیم و مقابله کنیم، نباید اجازه داد مسائل قرآنی در دروس مدارس کاهش پیدا کند. امیدواریم همه در اینگونه مسائل به هوش باشند و سازمان اوقاف بررسی دقیق کند.

راهبرد آستان قدس رقابت با بخش خصوصی نیست
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مهم‌تر از خصوصی‌سازی، توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی است که یک حلقه مفقوده در مدیریت کشور است، گفت: راهبرد آستان قدس رقابت با بخش خصوصی نیست. حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار مدیران آستان قدس رضوی با بیان اینکه راهبرد آستان قدس رقابت با بخش خصوصی نیست و آستان قدس در سال گذشته ۲۴ درصد افزایش صادرات داشته است، اظهار داشت: حرکت یک سازمان بدون راهبرد و برنامه مثل حرکت کشتی بدون قطب‌نما و ‌ناخداست و تطبیق حرکت همه بخش‌های آستان قدس رضوی با راهبردهای جدید ضروری است. رئیسی تصریح کرد: راهبرد آستان قدس رقابت با فعالان بخش خصوصی و تصدی‌گری نیست، باید به گونه‌ای اقدام کنیم که عامل تحرک و کارآمدی فعالان مردمی در بخش‌های مختلف باشیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مهم‌تر از خصوصی‌سازی، توانمندسازی و حمایت از بخش خصوصی است که یک حلقه مفقوده در مدیریت کشور است، خاطرنشان کرد: سال ۹۴ تنها ۴۸ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده در بودجه محقق شده بود که این رقم در سال ۹۵ به ۷۶ درصد افزایش یافت و در سال گذشته این میزان به بیش از ۹۰ درصد رسید. رئیسی با تأکید بر اینکه کالاها و خدمات مورد نیاز در بخش‌های مختلف آستان در اولویت اول باید از تولیدات داخل خود آستان تامین شود، یادآور شد: در اولویت بعدی، اگر نیاز‌ها در داخل آستان تولید نمی‌شد، فقط باید از کالاهای ایرانی استفاده شود و عدم اجرای این اصل باید تخلف محسوب شود.

روسیه پول نفت ایران را با ارزهای ملی پرداخت می‌کند
وزیر انرژی روسیه گفت: روسیه به دنبال پرداخت پول نفت ایران و ترکیه با ارزهای ملی است. به گزارش فارس به نقل از تاس، الکساندر نوآک، وزیر نفت روسیه گفت: روسیه در حال بررسی گزینه‌ای برای پرداخت پول نفت به ارزهای ملی بویژه پرداخت پول به ترکیه و ایران است. وی توضیح داد طرف‌ها به این کار تمایل دارند اما مساله، موضوع تبدیل ارزها و استفاده بعدی از آنهاست. این مقام روس تصریح کرد: «فهم مشترکی وجود دارد که ما نیازمند حرکت برای استفاده از ارزهای ملی در تسویه حساب‌های‌مان هستیم. این نیاز وجود دارد همچنین طرف‌های مقابل نیز تمایل دارند. این اقدام برای هر دو کشور ایران و ترکیه اهمیت دارد. ما در حال بررسی گزینه پرداخت ارزهای ملی با آنها هستیم. این امر نیازمند عوامل خاصی در بخش مالی و اقتصادی و در بخش بانکی است.» نوآک خاطرنشان کرد اگر فرصتی برای انجام پرداخت‌ها به ارزهای ملی وجود داشته باشد و شرکت‌ها آماده انجام این کار باشند؛ لازم است به صورت مناسب تبدیل این ارزها و استفاده بعدی از آنها مورد مطالعه قرار گیرد.
 


Page Generated in 0/0109 sec