printlogo


کد خبر: 190692تاریخ: 1397/1/19 00:00
اخبار

خروج آمریکا از برجام به معنای خروج ایران از آن است
علاءالدین بروجردی تاکید کرد ایران بر اساس منافع خود در برجام حضور دارد و زمانی‌که آمریکا از برجام خارج شود، استمرار حضور در این توافقنامه فاقد اهداف مورد نظر خواهد بود. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خانه ملت، در واکنش به ادعاهای اخیر نیکی هیلی مبنی بر عدم خروج ایران از برجام درصورت خروج آمریکا از این توافقنامه به خاطر ادامه روابط تجاری با اروپا گفت: نیکی هیلی نمی‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کند. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: همانگونه که مسؤولان جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند، ما بر اساس منافع ملی خود تصمیم می‌گیریم و اگر قرار باشد با خروج آمریکا از برجام تحریم‌ها فراگیر شود، استمرار حضور جمهوری اسلامی در چنین توافقی فاقد اهداف مورد نظر است. وی افزود: مهم‌ترین هدف برجام رفع تحریم‌ها بود لذا اگر به زمانی بازگردیم که مجدد تحریم‌ها علیه ایران اعمال شود، قطعا در برجام نمی‌مانیم. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی در هر مقطعی درباره اقدامات اعضای گروه 1+5 در برجام بر اساس منافع ملی خود تصمیم می‌گیرد، خاطرنشان کرد: روابط جمهوری اسلامی با اروپا روابط سنتی، قدیمی و تعریف شده است از این رو تا زمانی که اصل رعایت منافع متقابل بر روابط حاکم باشد، ارتباط با کشورهای اروپایی حفظ می‌شود حتی اگر برجام از بین برود.

ولیعهد عربستان دچار توهم قدرت است
وزیر دفاع در واکنش به گزافه‌گویی‌های اخیر محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان، گفت: ولیعهد جــوان عربستـان‌سعـودی مانند  بسیاری از رهبران پیش از خودش است که در دام توهم قدرت افتادند.  امیر حاتمی در گفت‌وگو با راشاتودی با اشاره به ادعاهای بن‌سلمان گفته این عبارات از سوی مردی که تجربه کمی در امور کشورداری دارد مطرح شده است. او یک بار مدعی شده بود می‌تواند وضعیت یمن را ظرف یک هفته سامان دهد. یمن یک کشور فقیر با قدرت نظامی کم است. جنگ در یمن اکنون 4 ساله شده و به باتلاقی برای عربستان سعودی تبدیل شده است. حاتمی گفت: اظهارات محمد بن‌سلمان باید با دستاورد‌هایش محک ‌زده شود. دستاوردی که در یمن چندان چشم‌نواز نیست. کشوری که با جنگ داخلی ویران شده است و عربستان مستقیما در یک طرف جنگ مداخله کرده و ایران متهم است به طور محرمانه طرف دیگر جنگ را حمایت مالی کرده است. حاتمی بر این باور است شاهزاده سعودی به دام توهم قدرت افتاده است.

آماده هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی هستیم
سرلشکر غلامعلی رشید می‌گوید ایران ضمن رصد همه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است. فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) در ارزیابی میدانی از سواحل مکران و سواحل و جزایر خلیج‌فارس و دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه ضمن اشاره به شرایط منطقه گفت: منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست‌های دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران دارد بنابراین ضمن اینکه باید رخدادها و تحولات را هوشیارانه رصد و مدیریت کرد، همچنین باید در برابر حوادث پیش‌بینی نشده و تأثیر آن بر گسترش رویارویی‌ها آماده بود. وی تاکید کرد: سیاست ایران در خلیج‌فارس و دریای عمان «دفاعی/ بازدارنده» از طریق «حضور همه‌جانبه و فعال» است. جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد همه تحرکات و آمادگی برای هرگونه واکنش دفاعی و تهاجمی در عین حال به دنبال مدیریت حوادث و جلوگیری از افزایش تشنج و درگیری در منطقه است. سرلشکر رشید ادامه داد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار از منافع خود در منطقه دفاع خواهند کرد و با هرگونه رفتار تحریک‌آمیز و بی‌ثبات‌کننده در منطقه، قاطعانه و هوشیارانه برخورد می کنند.


Page Generated in 0/0116 sec