printlogo


کد خبر: 190697تاریخ: 1397/1/19 00:00
اخبار

تلگرام در قزاقستان فیلتر می‌شود
شبکه اجتماعی «تلگرام» در قزاقستان به دلیل فعالیت‌ علیه حکومت این کشور فیلتر می‌شود. به گزارش فارس، این شبکه اجتماعی به دلیل رعایت نکردن درخواست دولت این کشور از جمله محدودیت فعالیت کانال جنبش «انتخاب دموکراتیک قزاقستان» متعلق به «مختار ابلیازف» نماینده اپوزیسیون قزاقستان فیلتر می‌شود. اقدام برای فیلتر تلگرام در این کشور در حالی است که در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی روسیه از جمله «وکانتکته» و «آدناکلاسنیکی» دسترسی کاربران قزاق به برخی صفحات  مخالفان دولت قزاقستان را محدود کرده‌اند. در تاریخ 13 مارس دادگاه منطقه «اسبس» شهر آستانه قزاقستان جنبش انتخاب دموکراتیک قزاقستان متعلق به تاجر فراری و مخالف سرسخت دولت فعلی این کشور را به دلیل دعوت مردم به تغییر نظام، سازمانی افراطی اعلام کرد. همچنین مختار ابلیازف از شبکه‌های اجتماعی برای انتقاد از «نورسلطان نظربایف» رئیس‌جمهور قزاقستان استفاده می‌کند.

 
صرافی‌ها: خرید و فروش نداریم
بازار ارز درحالی نخستین روز هفته را با قیمت‌‌های صعودی آغاز کرد که تا ظهر دیروز ارز دولتی به صرافی‌ها فروخته نشد و در عین حال بسیاری از صرافی‌ها دست از کار کشیدند. به گزارش تسنیم، در پی سیر صعودی قیمت دلار، این ارز با شروع توفانی در بازار موجب ثبت قیمتی بیش از 5200 تومان هم شد و تا ساعت 14:30 دقیقه به قیمت 5250 تومان هم رسید. فعالان بازار علت اصلی افزایش قیمت دلار را بالا بردن قیمت ارز تزریقی از سوی بانک مرکزی به صرافی‌‌های مجاز اعلام کردند اما تعدادی از بازاری‌ها هم می‌گویند ارز نقدی کم شده و همین امر باعث بالا رفتن قیمت دلار شده است؛ البته صرافی ملی نرخ فروش ارز خرد را 4903 تومان و ارز عمده را 4898 تومان اعلام کرد. عدم توزیع ارز میان صرافی‌ها موجب شده بار دیگر صف‌‌های نسبتا طولانی مقابل صرافی‌‌های خیابان فردوسی شکل بگیرد هر چند این صرافی‌ها از خرید و فروش ارز امتناع کرده و پاسخ درستی به خریداران ارز نمی‌دهند. از جمله دلایل عدم خرید و فروش ارز در برخی صرافی‌‌های تهرانی تشدید تلاطم قیمت دلار در روزهای اخیر است؛ بازاری‌ها می‌گویند هر زمان قیمت دلار رو به بالاست کسی دلار نمی‌فروشد، چرا که نمی‌تواند دوباره همان میزان را به خزانه خود بازگرداند.


کاهش ۷۰ درصدی آب ورودی به سدها
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از کاهش ۷۰ درصدی آب ورودی به برخی سدهای کشور خبر داد و گفت: باید مراقبت‌‌های ویژه‌ای را در منابع آبی کشور اعمال کنیم. به گزارش تسنیم، محمد حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه از ابتدای سال آبی جاری، کشور از بارش‌‌های خوبی برخوردار نبوده است، افزود: 14 فروردین عدد بارش‌های کشور سه‌رقمی شده و به 100 میلیمتر رسیده است که در طول سال‌‌های گذشته بی‌سابقه بوده و کاهش 50 درصدی نسبت به میانگین درازمدت دارد. وی تصریح کرد: وضعیت ورودی آب به سدهای کشور بسیار نامطلوب است، به طوری که ورودی آب به سدها حدود 36 تا 37 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و برخی استان‌ها دارای شرایط بحرانی هستند که باید با حساسیت بیشتری آب موجود در آن استان‌ها مدیریت شود. به‌گفته وی، ورودی برخی سدهای کشور نسبت به سال گذشته بیش از 70 درصد کاهش داشته است و سدهای درودزن، ملاصدرا، ‌زاینده‌رود، سدهای استان خوزستان،‌ سدهای شمیل و نیان، سد دوستی، سد چاه‌نیمه‌ها و سد کوثر دارای شرایط بحرانی هستند.


افزایش 5/2 برابری درآمد واردات موبایل
درآمد گمرک از محل واردات گوشی‌های تلفن همراه در 6 ماه گذشته و پس از اجرای طرح ثبت شناسه 5/2 برابر شده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی طرح ثبت شناسه گوشی تلفن همراه اعلام کرد: درآمد گمرگ در این بخش از 83 میلیارد تومان در 6 ماه دوم سال 95 به 188 میلیارد تومان در مدت مشابه سال 96  افزایش یافته است. دهقانی‌نیا افزود: در صورت مشمول شدن کامل همه مدل‌های سامسونگ درآمد‌های گمرک از این محل افزایش خواهد یافت. وی اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت را زمان مشمول شدن همه مدل‌های گوشی‌های سامسونگ در طرح ثبت شناسه گوشی تلفن همراه اعلام کرد.


Page Generated in 0/0052 sec