printlogo


کد خبر: 190704تاریخ: 1397/1/19 00:00
اخبار

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد
ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی
 معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ارائه خدمات شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی برای بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان‌های دولتی رایگان است. به گزارش میزان، قاسم جان‌بابابی در حاشیه بازدید از موسسه محک، گفت: در بیمارستان و موسسه محک مجموعه‌ای از خدمات به صورت رایگان در اختیار بیماران و خانواده‌های آنها قرار می‌گیرد که فراهم کردن چنین شرایطی در بیمارستان‌های سراسر کشور، از آرزو‌های ما است. وی ادامه داد: در طرح تحول سلامت تلاش شده است دغدغه درمان بیماران در بیمارستان‌ها کاهش یابد تا جایی که در مبحث بیماران صعب‌العلاج و مبتلا به سرطان، خدمات رایگان در حوزه شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و جراحی در بیمارستان‌های دولتی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. معاون وزارت بهداشت تصریح کرد: شیمی‌درمانی، طب تسکینی، طب حمایتی، آزمایش‌های ژنتیک، خدمات تصویربرداری و پیوند در بیمارستان محک به صورت رایگان است. به عبارتی تمام فعالیت‌های تشخیصی، درمانی و بازتوانی و پیوند کاملا رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. معاون درمان وزارت بهداشت تمام حلقه‌های درمانی را در محک کامل توصیف کرد و گفت: جنبه‌های روانشناسی و حمایت روانی جزو حلقه‌های درمانی است و نمی‌توان در درمان این موضوع را نادیده گرفت که خوشبختانه محک از حضور کارشناسان حوزه خدمات حمایتی به همراه کادر درمانی بهره می‌برد.

خدمات روانپزشکی مشمول بیمه سلامت شد
 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال بخشنامه بیمه سلامت، خدمات روانپزشکی را بدون هیچ محدودیتی مشمول بیمه سلامت دانست. به‌گزارش «وطن‌امروز»، به دنبال شکایت از بخشنامه شماره 105090/95 مورخ 30 خردادماه 95 سازمان بیمه سلامت ایران، این بخشنامه متضمن ایجاد محدودیت‌هایی برای پوشش بیمه‌ای روانپزشکی دانسته شده که با برخی مصوبات هیأت وزیران مغایر است. در پی طرح این موضوع در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، با بررسی جوانب گوناگون آن و طرح دیدگاه‌های حاضران، هیأت عمومی دیوان با اکثریت آرا، بخشنامه مورد شکایت را به لحاظ محدود کردن خدمات مورد تعهد مقرر در کتاب «ارزش نسبی خدمات مصوب هیأت وزیران» خارج از حدود اختیار مرجع تصویب‌کننده دانست و آن را ابطال کرد.

«فروشگاه‌های سلامت»  جایگزین داروخانه‌های طبیعی
 مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از راه‌اندازی «فروشگاه‌های سلامت» به جای داروخانه‌های طبیعی خبر داد. محمود خدادوست درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی مراکزی برای فروش داروهای گیاهی توضیح داد و به ایسنا گفت: طرح داروخانه‌های طبیعی به دلیل اینکه داروسازان کمی در این زمینه توجیه نبودند با چالش روبه‌رو شد و با وجود ابلاغ آیین‌نامه آن اجرا نشد. به همین دلیل با اندکی تغییر و اصلاح، در سال جدید با نام «فروشگاه سلامت» فعالیت می‌کنند. با توجه به جلساتی که با سازمان غذا و دارو داشتیم، امیدواریم با اصلاح مواردی که داروسازان را نگران کرده بود، این مراکز در سال ۹۷ راه‌اندازی شوند. وی افزود: تمرکز این مراکز، فروش داروهای گیاهی و گیاهان دارویی بسته‌بندی شده و استاندارد است. ما معتقدیم اگر قرار است فرآورده طبیعی و گیاهی عرضه شود، مسؤول فنی باید داروساز باشد. مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با اشاره به راه‌اندازی 2 مرکز طب ایرانی در 2 بیمارستان در یزد و مشهد اظهار کرد:  این مراکز به صورت آزمایشی فعالیت می‌کنند تا نحوه تعامل آنها با طب رایج در بیمارستان‌ها تنظیم شود. در قانون برنامه ششم توسعه بیمارستانی وزارت بهداشت مصوب شده است که این مراکز بتدریج در بیمارستان‌های آموزشی توسعه یابند. خدادوست افزود: علاقه‌مندی بیمارستان‌ها نیز به راه‌اندازی این بخش بیشتر شده است. یکی از مشکلاتی که در این زمینه با آن مواجه شده‌ایم بیمه نبودن خدمات طب ایرانی است؛ اگر نتوانیم این خدمات را تحت پوشش بیمه ببریم، فشار اقتصادی زیادی به مراجعان وارد می‌شود.
 


Page Generated in 0/0062 sec