printlogo


کد خبر: 190744تاریخ: 1397/1/20 00:00
اخبار

بهترین مستند کوتاه جشنواره سینماحقیقت در «به اضافه مستند»
پنجاه و هشتمین قسمت از برنامه «به‌اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «محیط‌بان و پلنگ» ساخته فتح‌الله امیری و نیما عسگری روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، فتح‌الله امیری کارگردان و تهیه‌کننده مستند «محیط‌بان و پلنگ» و نیما عسگری از مستندسازان با سابقه و کارگردان این مستند، میهمان برنامه خواهند بود. مستند «محیط‌بان و پلنگ» روایتی متفاوت از جست‌وجوی گونه در حال انقراض پلنگ ایرانی در استان اصفهان است. به گفته محیط‌بانان محلی، پلنگ ایرانی هنوز هم در این استان وجود دارد اما تاکنون کسی نتوانسته است تصویری از آن ثبت کند. مستند محیط‌بان و پلنگ در یازدهمین جشنواره سینماحقیقت به عنوان بهترین مستند کوتاه معرفی شد و جایزه‌ این بخش را از آن خود کرد. این مستند 52 دقیقه‌ای به کارگردانی مشترک فتح‌الله امیری و نیما عسگری و به سفارش شبکه جهانی جام‌جم تولید شده است و برای نخستین بار روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. نخستین قسمت از برنامه به اضافه مستند در سال 97 با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 21 فروردین ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.


ادامه رکورد شکنی‌های «پلنگ سیاه»
رکورد فروش فیلم «تایتانیک» در آمریکا شکسته شد و فیلم ابرقهرمانی «پلنگ سیاه» به سومین اثر پرفروش تاریخ سینما در آمریکا تبدیل شد. به گزارش خبرآنلاین، فیلم‌ ابرقهرمانی «پلنگ سیاه»‌ به کارگردانی رایان کوگلر همچنان به تاریخ‌سازی ادامه می‌دهد و در ادامه فروش چشمگیر خود به سومین اثر پرفروش تاریخ سینما در آمریکای شمالی تبدیل شد. این فیلم پرهزنیه از کمپانی دیزنی هفته گذشته توانست با عبور از فیلم «تایتانیک» اثر مشهور جیمز کامرون پس از فیلم‌های «آواتار» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در جایگاه سوم پرفروش‌های تاریخ سینما در آمریکا قرار بگیرد. «پلنگ سیاه» در گیشه جهانی تاکنون به فروشی بالاتر از یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلار دست پیدا کرده است که هنوز با رکورد «تایتانیک» فاصله بسیار دارد و بعید به نظر می‌رسد حتی به نزدیکی آن برسد. در فیلم «پلنگ سیاه» تقریبا تمام بازیگران اصلی سیاهپوست هستند و از این نظر در تاریخ فیلم‌های ابرقهرمانی بی‌نظیر است. در این فیلم داستان قومی پیشرفته و با نیروهای ابرقهرمانی در آفریقا روایت می‌شود.


پیکر بهرام زند تشییع شد
پیکر بهرام زند، دوبلور پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون صبح روز گذشته با همراهی هنرمندان، همکاران، دوستان، اعضای خانواده و مدیران شبکه‌های مختلف سیما به سوی خانه ابدی تشییع شد. به گزارش ایرنا، در مراسم تشییع پیکر مرحوم بهرام زند، ناصر ممدوح  از هنرمندان و دوبلورهای کشور اظهار کرد: صبحت کردن درباره بهرام زند بسیار مشکل است و هنوز باور نداریم که او در میان ما نیست اما همیشه صدایش در افکار عمومی باقی می‌ماند. اصغر همت، بازیگر سریال امام علی(ع) که سابقه همکاری با بهرام زند را در این سریال داشت، گفت: در حدود 3 ماه همکاری با بهرام زند در سریال امام علی او را فردی با شخصیت بسیار خوب به یاد دارم و با توجه به مباحثی که راجع به جامعه دوبله وجود دارد بهرام زند این را پذیرفته بود که ما در عرصه سینما و تلویزیون باید به جای خود حرف بزنیم. پیکر مرحوم بهرام زند در صباشهر دفن خواهد شد و مراسم ختمی نیز سه‌شنبه 21 فروردین‌ماه از ساعت 14تا 15:30 در مسجد جامع شهرک غرب برای این مرحوم برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec