printlogo


کد خبر: 190745تاریخ: 1397/1/20 00:00
اخبار

نخستین اکران مردمی «به وقت شام» در پایتخت
نخستین اکران مردمی فیلم سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در تهران با حضور کارگردان این فیلم و هادی حجازی‌فر بازیگر آن برگزار خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، این نخستین‌اکران مردمی فیلم سینمایی «به وقت شام» در پایتخت بعد از اکران نوروزی این اثر سینمایی محسوب می‌شود که این مراسم عصر دوشنبه ۲۰ فروردین‌ماه در سینما شکوفه (واقع در میدان شهدا) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در اکران عمومی فیلم سینمایی «به وقت شام» - فیلمی درباره مدافعان حرم- و همراهی و دیدار با عوامل آن می‌توانند بلیت‌ سانس‌های ۱۸:۳۰، ۱۹ و ۲۱:۳۰ را از سایت سینما تیکت خریداری کنند. باید به این نکته اشاره داشت که در آخرین اثر حاتمی‌کیا تنها 2 بازیگر از سینمای ایران- بابک حمیدیان و هادی‌ حجازی‌فر- ایفای نقش داشته‌اند. این اثر در ۹ رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد که توانست ۳ سیمرغ بلورین را در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کند.


برگزیدگان جشنواره شعر انقلاب معرفی می‌شوند
مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره شعر انقلاب اسلامی روز چهارشنبه (۲۲ فروردین‌ماه) برگزار می‌شود. به گزارش دفاع‌پرس، این دوره از جشنواره در بخش شعر نو با داوری مصطفی علیپور، سیداحمد نادمی و مرتضی کاردر برگزیدگان خود را معرفی خواهد کرد. همچنین در بخش شعر کهن هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب، فریبا یوسفی، محمدکاظم کاظمی و زهیر توکلی آثار را ارزیابی کرده‌اند. مریم جعفری‌آذرمانی، عبدالحمید ضیایی و قربان ولیئی نیز داوری مقالات پژوهشی را بر عهده داشتند. مراسم پایانی هفتمین جشنواره شعر انقلاب از ساعت ۱۷:۳۰ در باغ‌موزه هنرهای ایرانی برگزار می‌شود.


چاپ‌های تازه 2 کتاب در راه نمایشگاه کتاب
چاپ هشتاد و هشتم «دختر شینا» و سوم «برادر انگلستان» در این دوره از نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود. به گزارش فارس، انتشارات سوره مهر در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آثار پرفروش خود را عرضه می‌کند. در میان پرفروش‌ترین آثار سوره مهر می‌توان به عرضه چاپ هشتاد و هشتم کتاب «دختر شینا» اشاره کرد. موضوع این کتاب خاطرات زنانی است که با قلمی روان به روایت زندگی قدم‌خیر محمدی‌کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی می‌پردازد. اثر دیگری که سوره مهر در نمایشگاه ارائه می‌کند چاپ سوم کتاب «برادر انگلستان» است. رمان «برادر انگلستان» نخستین رمان علیرضا قزوه است. این رمان که به روایت وقایع پس از کودتای 28 مرداد 32 می‌پردازد تا روزهای پس از انقلاب نیز ادامه پیدا می‌کند و خواننده را وارد حال و هوای داستان می‌کند. اما یکی دیگر از آثار پرمخاطب رمان «همه سیزده سالگی‌ام» است که چاپ هفتم این اثر هم در این دوره از نمایشگاه به مصلای امام خمینی می‌آید. این کتاب خاطرات مهدی طحانیان، اسیر ایرانی است که به قلم گلستان جعفریان نوشته شده است. این کتاب مجموعه‌ای از خاطرات 9 سال اسارت یک نوجوان 13 ساله است، کم‌سن و سال‌ترین اسیر ایرانی که در 13 سالگی به میدان نبرد می‌رود و در حالی که هنوز چند روز به آزادی خرمشهر مانده، در همان 13 سالگی به اسارت عراقی‌ها درمی‌آید.


Page Generated in 0/0060 sec