printlogo


کد خبر: 190756تاریخ: 1397/1/20 00:00
چهارگوشه

حمله یمنی‌ها  به تأسیسات راداری عربستان
یگان موشکی جنبش مردمی انصارالله یمن دیروز اعلام کرد یک موشک بالستیک به سوی منطقه خمیس‌مشیط واقع در منطقه عسیر در جنوب این کشور شلیک کرده است. طبق اعلام انصارالله، این موشک از نوع «بدر-1» بوده و به سمت تاسیسات راداری عربستان در منطقه خمیس‌مشیط شلیک شد. این حمله تنها 2 روز پس از شلیک موشک بالستیک دیگری از همین مدل به سوی پایگاه نیروهای عربستانی در نجران انجام می‌شود. انصارالله چهارشنبه گذشته یک موشک بالستیک از همین نوع را به سوی انبار نفت شرکت نفتی آرامکو در جیزان شلیک کرد.

سفر تمیم به ریاض در سایه تنش
امیر قطر در بیست‌ونهمین اجلاس سران اتحادیه عرب که در عربستان برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. روزنامه کویتی الرای با اعلام این خبر، نوشت شیخ تمیم بن‌حمد ریاست هیات کشورش را در این نشست برعهده خواهد گرفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌. این نشست نخستین گردهمایی سران عرب پس از بروز تنش در روابط قطر با امارات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، عربستان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بحرین و مصر در 10 ماه پیش است. کاخ‌سفید برگزاری نشست میان ترامپ و سران کشورهای عربی عضو شورای همکاری را مشروط به حل بحران در روابط اعضای این شورا اعلام کرده است.

هدیه الکلی بازیگر هالیوود به صدامک
داوین جانسون، بازیگر مشهور هالیوود و ستاره سابق کشتی‌کج آمریکایی که در ضیافت شام با ولیعهد سعودی در لس‌‌آنجلس شرکت داشت، وعده داده است در آینده سفری به عربستان داشته و بهترین نوشیدنی «تکیلا» را برای او و خانواده‌اش خواهد برد. این در حالی است که با وجود اعلام مجموعه‌ای از سیاست‌های لیبرال از سوی محمد بن‌سلمان اما نوشیدنی‌های الکلی همچنان به شکل سفت و سختی در عربستان همچون دیگر کشورهای مسلمان ممنوع است. با این حال ظاهرا این بازیگر آمریکایی بعد از انتشار این پست به این حقیقت پی برده و بعدا در صفحه اینستاگرام خود این جمله را تغییر داده و نوشته است: اگر خوش‌شانس باشم در این سفر نوشیدنی تکیلای خود را خواهم برد.

نصرالله: با فساد فراگیر می‌جنگیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان طی اعلام برنامه نامزدهای حزب‌الله برای انتخابات پارلمانی در این کشور به شکلی بی‌سابقه علیه فساد فراگیر اعلان جنگ کرد. به گزارش المنار، این احتمالا نخستین باری است که سیدحسن نصرالله از مبارزه جدی با فساد در لبنان سخن می‌گوید و آن را در اولویت برنامه‌های جریان سیاسی تحت رهبری خود قرار می‌دهد که دلیل آن نه صرفا شعار انتخاباتی بلکه وضعیت بغرنجی است که لبنان به‌خاطر فساد اقتصادی و اداری بدان مبتلا شده است. رهبر مقاومت لبنان در تازه‌ترین سخنان خود گفت: «امروز آمریکا و برخی کشورهای منطقه پول‌هایی را برای دشمنی با ما خرج می‌کنند. ما می‌دانیم که ورود به این پرونده برای ما دشمنی و حساسیت‌های داخلی ایجاد خواهد کرد اما به نظر می‌رسد کشور به مرحله‌ای رسیده که دیگر امکان صبر برای‌مان وجود ندارد و باید این بیماری خطرناک را معالجه کنیم.» اعلام اولویت مبارزه با فساد از سوی نصرالله، بازتاب وسیعی در میان گروه‌ها و طرف‌های سیاسی و غیرسیاسی لبنانی شامل همپیمانان حزب‌الله یا دشمنانش داشته است به طوری که همه این طرف‌ها تایید کرده‌اند که فساد موجود حتی ممکن است خطر فروپاشی اقتصادی کشور را به دنبال داشته باشد.

پاکستان سفیر آمریکا را احضار کرد
در پی کشته شدن یک پاکستانی در تصادف رانندگی با خودروی سفارت آمریکا، اسلام‌آباد دیروز یکشنبه سفیر ایالات متحده را به منظور اعتراض رسمی احضار کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خارجه پاکستان خطاب به دیوید هیل، سفیر آمریکا ضمن اینکه از زخمی شدن فرد دیگری در تصادف روز شنبه خبر داده اعلام کرده است که طبق قوانین محلی و بین‌المللی عدالت اجرا خواهد شد. سفیر آمریکا نیز تنها با ابراز تاسف از این مساله قول همکاری در تحقیقات را داده است. با این حال پلیس پاکستان موقتا دیپلمات آمریکایی راننده خودروی سفارت را به دلیل مصونیت دیپلماتیک آزاد کرده است. گفته می‌شود این فرد یک وابسته دفاعی است که در زمان تصادف در خودرو تنها
بوده است.
 


Page Generated in 0/0104 sec