printlogo


کد خبر: 190800تاریخ: 1397/1/20 00:00
اخبار

توافق ایران و روسیه برای جلوگیری از توسعه‌‌‌طلبی آمریکا
مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تاکید کرد:‌ ایران و روسیه توافق دارند جلوی توسعه‌‌‌طلبی آمریکا و متحدانش را بگیرند تا منطقه روی آرامش ببیند و اداره امور کشورهای منطقه فقط به دست خود مردم منطقه تعیین خواهد شد. به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی پس از پایان نشست با هیات والدای روسیه درباره نتایج این نشست در جمع خبرنگاران گفت: ملاقات ارزشمند و سازنده‌‌‌ای با گروه والدای بود که این گروه شاید یکی از مهم‌ترین گروه‌‌‌های روسیه باشد و سال ۲۰۰۴ تاسیس شده و خیلی سریع رشد پیدا کرد و با متخصصان مختلف از بخش‌‌‌های مختلف جغرافیایی و سیاسی، سوال و جواب مطرح شد.  وی افزود: این نوع همکاری‌‌‌ها به نفع منافع مشترک خواهد بود که از آن حمایت می‌‌‌کنیم. هر دو گروه توافق دارند جلوی توسعه‌‌‌طلبی آمریکا و متحدانش را بگیرند تا منطقه روی آرامش ببیند و اداره امور کشورهای منطقه فقط به دست خود مردم منطقه تعیین خواهد شد.  آندری بیستریتسگی، سرپرست هیات باشگاه گفت‌‌وگوهای والدای روسیه نیز درباره نتایج گفت‌‌وگو با علی‌اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: آینده دنیا بستگی بسیار به روابط ایران و روسیه دارد و برای اینکه آینده‌‌‌ای کارآمد داشته باشیم باید همدیگر را بشناسیم و فرصتی را ایجاد کنیم که حساس‌‌‌ترین مسائل را به صورت شفاف بررسی کنیم.

نامه رهبر انقلاب به هنیه تأثیر بسزایی در روحیه مردم فلسطین دارد
نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: نامه رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه تاثیر بسزایی در روحیه مردم فلسطین و غزه و انسجام و اتحاد رهبری آنها دارد.   مهدی چمران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به اسماعیل هنیه و تاثیر آن بر روند مبارزاتی جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: حمایت‌های جمهوری اسلامی و سخنانی که مسؤولان، بویژه مقام معظم رهبری در حمایت از فلسطینیان عنوان می‌کنند، در میان مردم منطقه تاثیر بالا و بسزایی دارد. هنیه و همکارانش، بشدت نیازمند حمایت جمهوری اسلامی هستند. چمران با اشاره به اظهارات ولیعهد سعودی درباره رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در چنین شرایطی، حمایت رهبر معظم انقلاب و نامه بسیار زیبا و حساب شده ایشان، می‌تواند تاثیر زیادی بر روحیه مردم فلسطین و غزه و انسجام و اتحاد رهبری آنها داشته باشد.   نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اظهارات بن‌سلمان مبنی بر اینکه «جمهوری اسلامی، دشمن مشترک عربستان و اسرائیل است»، گفت: می‌شود این اظهارنظر را به‌گونه‌ای دیگر هم بیان کرد؛ آن هم اینکه اعراب و به طور کلی مسلمانان، 2 دشمن مشترک دارند؛ یکی رژیم صهیونیستی و دیگری بن‌سلمان.    چمران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیسش، برای فلسطین و آزادی قدس بازوی توانمندی بوده است؛ حتی حضرت امام(ره) سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی، درباره قدس و فلسطین صحبت کردند و به این موضوع پرداختند. 

پرونده نازنین زاغری به مسائل مالی ایران و انگلیس ربطی ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هر آنچه درباره نوع اتهامات نازنین زاغری یا مرتبط کردن آن با برخی مسائل روابط فیمابین ایران و انگلیس مطرح می‌شود را گمانه‌زنی‌های بی‌اساسی خواند که صحت ندارد. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با فارس درباره ادعای همسر نازنین زاغری و ارتباط دادن زندانی شدن همسرش با بدهی بریتانیا به ایران، گفت: خانم زاغری به عنوان شهروند ایرانی، از نظر دستگاه قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به دلایل مختلف مجرم شناخته شده و طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران محاکمه شده و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. وی افزود: هر آنچه درباره نوع اتهامات خانم زاغری و ارتباط دادن آن به برخی مسائل روابط فیمابین ایران و انگلستان مطرح می‌شود، گمانه‌زنی‌های بی‌اساسی است که صحت ندارد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: هیچ ارتباطی بین محکومیت وی با روابط دوجانبه تهران و لندن وجود ندارد و این موضوع به مسائل و اختلافات مالی که در برخی حوزه‌ها بین ایران و انگلستان وجود دارد نیز ارتباط پیدا نمی‌کند.


Page Generated in 0/0067 sec