printlogo


کد خبر: 190812تاریخ: 1397/1/21 00:00
اخبار

هنرمندان انقلاب  به شبکه مستند می‌آیند
فصل دوم از ویژه‌برنامه «پرتره» به مناسبت هفته هنر انقلاب از شبکه مستند پخش خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز»، ویژه‌برنامه  7 قسمتی «پرتره» به مناسبت هفته هنر انقلاب روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. این برنامه از سه‌شنبه 21 فروردین از ساعت 18:30 روی آنتن خواهد رفت. «پرتره» با پخش 7 مستند از هنرمندان انقلاب اسلامی به معرفی آنان می‌پردازد. ابراهیم حاتمی‌کیا (کارگردان)، قیصر امین‌پور (شاعر)، مجید انتظامی (آهنگساز)، سیدمحمدابراهیم اصغرزاده (بازیگر)، مسعود شجاعی‌طباطبایی (کاریکاتوریست)، مرتضی اسدی (نقاش) و مهرزاد ارشدی (عکاس) 7 چهره‌ای هستند که 7 هنرمند انقلاب پیرامون آنها با «پرتره» گفت‌وگو خواهند کرد. این برنامه 7 قسمتی، محصول سازمان سینمایی حوزه به تهیه‌کنندگی سیدحسین میری و کارگردانی سیدمهدی موسوی و صادق شهربانویی است. فصل اول از «پرتره» سال گذشته و همزمان با هفته هنر انقلاب از شبکه مستند پخش شده بود و سری دوم آن امسال روی آنتن این شبکه خواهد رفت.


تأثیر حضور خانواده‌ها در تغییر فضای روشنفکری تئاتر
عبدالرضا اکبری، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: تا زمانی که خانواده‌ها به سالن‌های تئاتر جذب نشوند، تئاتر ما در روشنفکری خود غوطه‌ور است، همه تماشاچی‌های تئاتر نباید یک‌سری روشنفکر و دانشجو باشند! به گزارش فارس، عبدالرضا اکبری بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما که سال گذشته در عرصه تئاتر چندین اثر نمایشی را در جشنواره‌ها روی صحنه برد، در ارتباط با وضعیت امروز هنر نمایش در کشور گفت: باید کاری کنیم نمایشنامه ایرانی زیادی داشته باشیم درحالی که همین‌طور از این نویسنده یا آن نویسنده خارجی بارها و بارها آثارشان را توسط گروه‌های مختلف روی صحنه می‌بریم و همین تماشاچی‌ها هم تقریبا ثابت به دیدن کارها می‌آیند و ما فکر می‌کنیم سالن‌ها پر هستند! من زمانی که شال و انگشتر را روی صحنه بردم مدام اصرار داشتم که هر شب خانواده‌ها به دیدن کار بیایند. نمایش هم در سنگلج اجرا شد. تا زمانی که خانواده‌ها به سالن‌ها کشیده نشوند تئاتر ما در روشنفکری خود غوطه‌ور است و این ضربه بزرگی است. همه تماشاچی‌های تئاتر نباید یک‌سری روشنفکر و دانشجو باشند. اینها را باید به مسؤولان تئاتر منعکس کرد.


یک فیلم ترسناک  اسپیلبرگ را کنار زد!
در باکس‌آفیس آمریکا در آخر هفته‌ای که پشت‌سر گذاشته شد فیلم «یک جای بی‌صدا» موفق شد جایگاه نخست را از آن خود کند. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، «یک جای بی‌صدا» با فروش ۵۰ میلیون دلار فیلم جدید اسپیلبرگ یعنی «بازیکن شماره یک، آماده» را در باکس‌آفیس به مکان دوم راند. «یک جای بی‌صدا» از کمپانی پارامونت فیلمی ترسناک به کارگردانی جان کراسینسکی که کمتر از 3 دقیقه دیالوگ دارد، با فروش چشمگیر ۵۰ میلیون دلاری کار خود را شروع کرد. این فیلم موفق شد دومین فیلم پرفروش در 3 روز اول هفته اکران در سال ۲۰۱۸ شود. پیش‌تر «پلنگ سیاه» با فروش ۲۰۲ میلیون دلاری جایگاه اول را در اختیار گرفته بود. «مانع‌شوندگان» دیگر فیلم جدید باکس‌آفیس آمریکا با اکران در ۳۳۷۹ سالن سینما 4/21 میلیون دلار فروخت. این فیلم ساخته کی کنون با درجه R یک کمدی است که بهترین فروش کمدی در 3 روز اول اکران را پس از فروش «سفر دختران» در سال گذشته با فروش ۳۱ میلیون دلار ثبت کرده است. «پلنگ سیاه» نیز با فروش 4/8 میلیون دلار دیگر این هفته در هشتمین هفته اکرانش به فیلم چهارم باکس‌آفیس آمریکا بدل شد و فروش خود را به 3/665 میلیون دلار رساند. فیلم پنجم باکس‌آفیس نیز «من تنها می‌توانم تصور کنم» است که 3/8 میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش را به ۶۹ میلیون دلار رساند.


Page Generated in 0/0060 sec