printlogo


کد خبر: 190813تاریخ: 1397/1/21 00:00
اخبار

در آیین نکوداشت سید شهیدان اهل قلم مطرح شد:
آوینی یک سطر هم از انقلاب عدول نکرد
مراسم نکوداشت سید شهیدان اهل قلم با عنوان «داغ شقایق‌ها» در بیست‌وپنجمین سالگرد شهادت مرتضی آوینی در موسسه روایت فتح برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، رضا برجی از همکاران شهید آوینی در بخشی از این مراسم گفت: «خوشحالم بعد از سال‌ها آمدیم در جایی که ایشان حضور داشتند. در این حیات قدم می‌زد و فکر می‌کرد و تدوین می‌کرد. شاید بوی مرتضی اینجا بیشتر به مشام می‌رسد». وی در ادامه گفت: «عده‌ای نمی‌توانستند ببینند مرتضی جلوتر را از زمان خودش است». شهریار زرشناس، نویسنده و محقق یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که در سخنانی در ارتباط با شخصیت شهید آوینی اظهار کرد: مرتضی بسیجی بود، هنرمند بود اما بیش از اینها متفکر است و کمتر به این وجه توجه می‌شود. آوینی متفکری مجاهد و متعهد بود که به اقتضای شرایط حرکت انقلابی می‌کرد. هر جا نیاز بود ورود می‌کرد؛ هم نظری و هم عملی. اینهاست که آوینی را منحصربه‌فرد می‌کند. او در ادامه به برخی شبهات مطرح شده درباره آوینی پاسخ داد و گفت: روشنفکرها می‌گویند او اواخر عمر به دوران روشنفکری بازگشته بود، در حالی که من به عنوان کسی که تا آخرین روزها در کنار او بودم، می‌گویم در نوشته‌های او یک سطر هم بوی عدول از انقلاب یا عبور از انقلاب پیدا نمی‌شود.


«ماجرای نیمروز» مهدویان در «گیشه»
فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به همراه پشت صحنه آن در برنامه «گیشه» شبکه 4 سیما به نمایش درمی‌آید. به گزارش روابط عمومی شبکه چهارم سیما، «ماجرای نیمروز» دومین ساخته محمدحسین مهدویان بعد از «ایستاده در غبار» که به موضوع ترورهای کور اوایل دهه ۶۰ می‌پردازد، چهارشنبه 22 فروردین ساعت 20:30 از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی با کسب ۵ سیمرغ بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه ملی، طراحی صحنه و لباس رکورددار سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر شد. این فیلم یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال 1360 می‌پردازد. «ماجرای نیمروز» با فیلم قبلی این کارگردان به جهت قصه‌گو بودن و فضاسازی بسیار متفاوت است. تمام صحنه‌های «ماجرای نیمروز»در تهران و اطراف شهر فیلمبرداری شده است. مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، لیندا کیانی، جواد عزتی و مهدی پاکدل از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.


رونمایی از مستند «هفده»  درباره شهید 17 ساله مقاومت اسلامی
روایت سیره حیات و شهادت «حسن کریدی» رزمنده ۱۷ ساله مقاومت اسلامی نُجَباء که در قالب مستندی تولید شده است، برای نخستین بار به نمایش درآمد. به گزارش «وطن امروز»، مستند «هفده» با موضوع معرفی شهید «حسن کریدی» رزمنده ۱۷ ساله مدافع حرم، با حضور خانواده شهید، نمایندگان گروه‌های مقاومت و جمعی از مسؤولان و اهالی رسانه برگزار شد. در این مراسم پس از سخنرانی «حسن شمشادی» کارشناس رسانه‌ای و خبرنگار سابق صداوسیما در سوریه و عراق، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعباس موسوی» نماینده دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله دقاق» نماینده آیت‌الله عیسی قاسم از بحرین، «سیدصادق شرفی» نماینده جنبش انصارالله یمن، «سیدحسن العماد» دبیرکل جنبش مستقبل‌العداله یمن با حضور جمعی دیگر از مسؤولان به تقدیر از خانواده این شهید والامقام و عوامل سازنده مستند «هفده» پرداختند. رونمایی از پوستر این مستند و نمایش آن برای حاضران در سالن آخرین بخش این برنامه بود.


Page Generated in 0/0049 sec