printlogo


کد خبر: 190842تاریخ: 1397/1/21 00:00
اخبار

سخنگوی وزارت بهداشت تشریح کرد
تأثیر نرخ ارز بر قیمت دارو
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت‌ دارو و همچنین تجهیزات پزشکی گفت: زمانی که دلار از هزار تومان به ۳هزار تومان رسید، مجلس وقت ردیف جدیدی را به عنوان مابه‌التفاوت ارز داروهای وارداتی ایجاد کرد و در سال اول ۱۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفت، حال باید دید بازار ارز به چه صورت پیش می‌رود تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود. به گزارش ایسنا، ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ما خدمات را برای بیماران خاص بویژه در زمینه حمایت مالی و کاهش هزینه‌ها انجام داده‌ایم، باید توجه کنیم بسیاری از داروهایی که برای بیماران خاصی که بتازگی مطرح شده‌اند، استفاده می‌شود، وارداتی است، بنابراین وابستگی بیشتری به ارز دارد و باید منابع جدیدتری برای آنها تعریف شود. به گفته وی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، زمانی که دلار از هزار تومان به ۳ هزار تومان رسید، مجلس وقت اقدام هوشمندانه‌ای انجام داد و ردیف جدیدی را به عنوان مابه‌التفاوت ارز داروهای وارداتی ایجاد کرد و در سال اول ۱۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفت؛ حال باید دید بازار ارز به چه صورت پیش می‌رود تا بر اساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

معاون جوانان وزارت ورزش اعلام کرد
150 هزار متقاضی پشت نوبت دریافت وام ازدواج
 معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از وجود حدود ۱۵۰ هزار متقاضی دریافت وام ازدواج که تا سال گذشته درخواست‌شان را در سامانه ثبت کرده اما هنوز وام خود را دریافت نکرده‌اند، خبر داد. محمدمهدی تندگویان با اشاره به آغاز فرآیند پرداخت وام ازدواج در سال ۹۷ همزمان با ابلاغ بانک مرکزی گفت: متقاضیان دریافت وام ازدواج لازم نیست به بانک مراجعه کنند بلکه باید ابتدا درخواست‌شان را در سامانه‌  https://ve.cbi.ir که به این منظور طراحی شده ‌است، ثبت کرده و پس از دریافت کد پیگیری برای تشکیل پرونده به بانک مراجعه کنند. به گفته وی، سامانه ثبت درخواست وام ازدواج، از طریق ارسال این پیامک نزدیک‌ترین شعبه بانکی که امکان پرداخت وام به متقاضیان را دارد، برای مراجعه حضوری آنها مشخص خواهد کرد. بنابر گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، افرادی که در سال گذشته درخواست وام ازدواج خود را در سامانه ثبت کرده‌‌اند اما تاکنون آن را دریافت نکرده نکرده‌‌‌‌اند، مشمول دریافت وام
 ۱۵ میلیون تومانی می‌شوند.

معاون آموزش‌وپرورش خبر داد
نامشخص بودن زمان برگزاری امتحانات خرداد
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: وزارت آموزش‌وپرورش نسبت به جبران عقب‌ماندگی‌های درسی و تاریخ امتحانات خردادماه در مقاطع دوره اول ابتدایی تصمیمی نگرفته است. رضوان حکیم‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره مصادف شدن ماه مبارک رمضان با ایام امتحانات خردادماه سال جاری گفت: در حال حاضر درباره تاریخ امتحانات خردادماه دوره ابتدایی تصمیمی در وزارت آموزش‌وپرورش گرفته نشده است. این در حالی است که با توجه به تعطیلات ناگهانی مدارس در سال گذشته نسبت به جبران عقب‌ماندگی‌های درسی نیز در جلسات روز‌های آتی برنامه‌ریزی خواهد شد. وی افزود: براساس مصوبات شورای عالی آموزش‌وپرورش، مدارس ملزم به برگزاری ۸۰۰ جلسه آموزشی در سال تحصیلی هستند، بنابراین برنامه‌ریزی‌های آموزشی سالانه مدارس باید به طور کامل انجام شده و مدیران و معلمان نسبت به جبران تعطیلات غیرمنتظره مدارس و کاهش ساعات آموزشی تدابیر سنجیده‌ای داشته باشند.


Page Generated in 0/0046 sec