printlogo


کد خبر: 190848تاریخ: 1397/1/21 00:00
دستور رئیس قوه‌قضائیه به دادستان کل و سازمان بازرسی
آملی لاریجانی: باید باب قاچاق در نقاط مرزی بسته شود

رئیس دستگاه قضا به دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی دستور داد ماجرای قاچاق در مبادی قانونی و گمرکات را مورد بررسی قرار دهند. بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه، مسؤولان این قوه به همراه نیروهای انتظامی و نظامی باید در راستای بسته شدن دریچه‌‌های فساد در مناطق مرزی اقدام کنند. به گفته رئیس دستگاه قضا، این اقدام در راستای حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیروز دوشنبه در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به انتشار برخی اخبار و اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر وقوع قاچاق‌های عمده از طریق مبادی رسمی و گمرکات، دادستان کل کشور و سازمان بازرسی را مامور کرد برای پیگیری این موضوع با کمک نیرو‌های امنیتی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین تصریح کرد: دادستان‌های مناطق مرزی و نقاطی که گمرک در آنها مستقر است باید فعال‌تر شوند تا با انجام اقدامات قانونی لازم ضمن بسته شدن باب قاچاق، گام‌های موثر در جهت حمایت از تولید داخلی برداشته شود.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، تصریح کرد: متاسفانه نهاد‌های بین‌المللی و سازمان‌ها و کشور‌های مدعی حقوق‌بشر که در هر موضوعی که به نفع‌شان است، صدای‌شان بلند است در برابر این جنایات ساکت هستند و از همه بدتر چراغ سبز‌های آمریکا و اظهارات منافقانه بن‌سلمان ولیعهد عربستان درباره شناسایی رژیم صهیونیستی است که خیانتی بزرگ به همه مسلمانان بود. رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: امروز همه مسلمانان باید در برابر توطئه علیه مردم بی‌دفاع فلسطین همپیمان شوند و امیدواریم کشور‌های آزادی‌خواه و نخبگان آنها صدای مظلومیت ملت فلسطین را به گوش جهان برسانند. در همین راستا پیام اخیر مقام معظم رهبری به ملت فلسطین در پاسخ به نامه آقای اسماعیل هنیه بسیار ارزشمند بود و مانند همیشه حمایت جمهوری اسلامی از ملت مظلوم فلسطین را نشان داد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای حمایت از تولید داخلی را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: این مبارزه نیازمند همکاری و هماهنگی همه نهاد‌های مسؤول است. امروز مسأله قاچاق کالا و ارز و حتی تحولات در عرصه خرید و فروش ارز مشکلات بزرگی را برای مردم پدید آورده است که دستگاه قضا مانند همه دستگاه‌ها باید در این زمینه پای کار باشد و در جهت رفع این معضل گام بردارد.


Page Generated in 0/0054 sec