printlogo


کد خبر: 190849تاریخ: 1397/1/21 00:00
اخبار

انتقاد آ‌یت‌الله العظمی نوری‌همدانی  از بی‌تدبیری دولت در کنترل بازار ارز
جای وعده‌های دروغین  مشکل گرانی دلار را حل کنید
یکی از مراجع تقلید با انتقاد از وضعیت گرانی ارز در بازار، از دولت خواست جای وعده‌های دروغ مشکل گرانی دلار را حل کند. آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر دیروز در دیدار شهردار و مدیران شهر قم با تأکید بر حساسیت و اهمیت کار مدیریت شهری اظهار کرد: به ما می‌گویند سیاه‌نمایی نکنید؛ ما چیز سفید را سیاه نمی‌کنیم، چرا که اقتصاد ما سیاه است و دولت و مسؤولان نتوانسته‌اند کاری در این زمینه انجام دهند. وی با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب امسال مجددا بر حمایت از تولید و اشتغال تأکید کردند، اظهار کرد: ما مسائل سیاه را بیان می‌کنیم و این سیاه نمایی نیست؛ مکرر می‌گویند مشکل دلار را حل می‌کنیم و مردم نگران نباشند ولی خبری نیست؛ مردم مغالطه و وعده‌های دروغ را می‌فهمند؛ دولتمردان سعی کنند مشکلات را برطرف کنند. این مرجع تقلید با بیان اینکه سال 96 رهبر انقلاب در سخنرانی خود در مشهد بر تقویت تولید و اشتغال تأکید کردند، گفت: فردای آن روز دولتمردان بیانیه دادند مشکل را حل می‌کنیم اما یک سال گذشته و کاری نشده و همه چیز آمار و ارقام و جلسه و مسافرت است و مردم چیزی جز گرانی و بیکاری ندیده‌اند.

طرح سؤال از رئیس‌جمهور
با بیشترین امضا در دستور کار مجلس
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس بیان داشت: امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور به بیش از حد نصاب رسیده است و در دستور کار مجلس قرار دارد و کسی هم امضای خود را پس نگرفته است. علی وقف‌چی در گفت‌وگو با راه دانا، با اشاره به موضوع طرح سوال از رئیس‌جمهور در مجلس بیان داشت: امضاهای طرح سوال از رئیس‌جمهور به بیش از حد نصاب رسیده است و در دستور کار مجلس قرار دارد و کسی هم امضای خود را پس نگرفته است. وی ادامه داد: مبارزه با قاچاق، تداوم رکود، افزایش نرخ بیکاری، بقای تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز و دلار از مهم‌‌ترین محور‌‌های سوال از رئیس‌جمهور است.
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این‌بار نمایندگان تعهد داده‌‌اند امضاهای خود را پس نگیرند، گفت: به گفته آقای ذوالنور از تمام نمایندگانی که طرح را امضا کرده‌‌اند تعهد گرفته شده است امضا‌‌های خود را پس نگیرند اما باید ببینیم نمایندگان تا چه حد پای تعهد خود می‌مانند.

سطح روابط اقتصادی ایران  و روسیه ارتقا می‌یابد
رئیس مجلس گفت: سطح روابط اقتصادی ایران و روسیه ارتقا می‌یابد. به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در نشست خبری مشترک با رئیس دومای دولتی روسیه که در ساختمان مشروطه قوه‌ مقننه برگزار شد، گفت: در مذاکراتی که پیش‌تر داشتیم، درباره امنیت پایدار، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم بحث‌هایی انجام شد؛ در هدف کمیته مشترکی که بین 2 پارلمان تشکیل شده، پیگیری تحقق مذاکرات انجام شده بوده است، البته پروژه‌های اقتصادی نیز بین 2 کشور مطرح است تا سطح روابط تجاری 2 کشور ارتقا یابد. لاریجانی با بیان اینکه همکاری در پروژه‌ها در 2 بخش ملی و استانی است، اظهار داشت: بیشتر پروژه‌های استانی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان است که قرابت زیادی با روسیه دارند. وی تصریح کرد: در این دیدار درباره روابط بخش خصوصی 2 کشور نیز گفت‌وگوهایی داشته‌ایم، البته در اتاق بازرگانی نیز بحث‌هایی در این زمینه در روزهای گذشته انجام شده است. ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این نشست خبری گفت: با امضای تفاهمنامه‌ای که امروز انجام شد و کمیته مشترک پارلمانی که تشکیل شده است به سطح جدیدی از روابط رسیدیم و امروز مسؤول اجرای پروژه‌هایی شده‌ایم که درباره آنها رایزنی کرده‌ایم. وی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه در حال توسعه است، ادامه داد: گسترش روابط نتیجه نزدیکی 2 کشور و روابط بین دو رئیس‌جمهور است و وظیفه دو پارلمان در دو کشور این است که از لحاظ قانونی بسترسازی‌هایی برای بهبود روابط داشته باشند.


Page Generated in 0/0053 sec