printlogo


کد خبر: 190866تاریخ: 1397/1/22 00:00
اخبار

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد
شرایط بیمه‌پردازی دارندگان کارت پایان خدمت
 سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: دارندگان کارت پایان خدمت سربازی می‌توانند برای بیمه‌پردازی اختیاری در شعب این سازمان اقدام کنند تا بیمه‌پرداز تامین اجتماعی شوند. به گزارش «وطن‌امروز»، با توجه به قانون اصلاح تبصره ماده ١٤ قانون کار و قانون استفساریه آن، مدت خدمت نظام وظیفه مشمولان قانون تامین اجتماعی به‌عنوان سابقه خدمتی پذیرفته می‌شود و دارندگان کارت پایان خدمت که متقاضی بیمه اختیاری هستند می‌توانند نسبت به ادامه بیمه‌پردازی خود اقدام کنند. این سازمان اعلام کرد: بر این اساس متقاضیان ادامه بیمه به طور اختیاری در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به هر یک از شعب تامین اجتماعی و ارائه کارت پایان خدمت، با احراز سایر شرایط مقرر نسبت به ارائه درخواست و انعقاد قرارداد بیمه اختیاری اقدام کنند. براساس این گزارش، این افراد می‌توانند با پرداخت حق بیمه متعلقه تحت پوشش مقررات تامین اجتماعی قرار بگیرند و به تبع آن از تعهدات قانونی مربوط شامل بازنشستگی، از  کار افتادگی، فوت و خدمات درمانی بهره‌مند شوند. سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه‌شده دارد که 14 میلیون نفر از آنها بیمه‌شده اصلی هستند و بیمه‌پردازی به این سازمان را دارند و حدود 3 میلیون نفر آنها نیز مستمری‌بگیران و بازنشستگان  هستند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد تشریح کرد
صدور مجوز شرکت در آزمون جامع پیش از آزمون زبان
 نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 97 به ریاست فرهاد رهبر و با حضور تمام اعضا برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا رهایی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مباحث مطرح‌شده، گفت: در این جلسه موارد مربوط به دوره دکترا از جمله نحوه برگزاری آزمون جامع و استانداردسازی آن، شیوه ارتقای کیفیت ارزشیابی آموزشی و تقویت سطح زبان دانشجویان دوره دکترا مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. وی خاطرنشان کرد: پس از بحث و بررسی، مقرر شد برای برخی رشته‌‌های علوم انسانی، امکان جایگزینی آزمون زبان عربی به جای زبان انگلیسی فراهم شود. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در این جلسه مصوب شد برای یک دوره زمانی محدود، مجوز شرکت در آزمون جامع قبل از آزمون زبان صادر شود، گفت: بدیهی است اعلام قبولی در آزمون جامع و ثبت نتایج آن مشروط به اخذ حدنصاب نمره آزمون زبان خواهد بود. رهایی تاکید کرد: دانشجویان توجه داشته باشند این قبولی صرفاً در یک دوره زمانی 9 ماهه معتبر است. وی در پایان گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با زمان برگزاری آزمون جامع برای دانشجویان دکترا، مصوب شد استثنائاً آزمون جامع اردیبهشت‌ماه سال 97 در نیمه اول تیرماه برگزار شود.

آمار نگران‌کننده ثبت‌احوال درباره طلاق
 آمار ثبت احوال نشان می‌دهد میزان طلاق در سال ۹۶ رشد و میزان ازدواج در این سال کاهش داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت‌احوال نشان می‌دهد، میزان ازدواج‌های ثبت شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹5، ۸ درصد کاهش (۵۱ هزار مورد) و میزان طلاق‌های ثبتی 8/7 درصد افزایش یافته است. بر همین اساس، در سال گذشته (۹۶)، ۶۰۹ هزار مورد ازدواج و ۱۷۵ هزار واقعه طلاق اتفاق افتاده است که نسبت طلاق به ازدواج‌های ثبت شده 7/28 درصد است. نمودار این آمار در چند سال گذشته نشان می‌دهد شاخص طلاق‌های ثبت شده رشد صعودی داشته است. این آمار در حالی منتشر شده است که میزان موالید در سال گذشته هم نسبت به دوره مشابه سال ۹۵، ۷7/0 درصد کاهش داشته است.
 


Page Generated in 0/0054 sec