printlogo


کد خبر: 190876تاریخ: 1397/1/22 00:00
چند راهکار برای حمایت از کالای ایرانی
کپی آزمایش ژنتیک!
شاهرخ بایرامی

حمایت از تولید داخلی وظیفه هر ایرانی و یا حتی هر خارجی است و چه بسا خارجی ها با خریدن کالای اصل ایرانی مانند پسته، فرش، زعفران و ... بیشتر به وظیفه‌شان عمل می‌کنند. ما هم در اینجا بخشی از دِین‌مان را در قالب یک بسته کوچک پیشنهادی-حمایتی، به عزیزان مسوول تقدیم می‌کنیم و بقیه دِین مان را هم می‌رویم در حد وسع‌مان (در حال حاضر وسع‌مان معادل دو سه بسته پاستیل خرسی ایرانی اصل است) کالای ایرانی با کیفیت می‌خریم.
1- مسوولان باید به تولید‌کنندگان امتیاز خاص بدهند و تولید‌کننده دستش در انتخاب امتیازها باز باشد. یک نمونه خوب همین وام‌های بانکی با بهره‌های متنوع و متناسب با حال تولیدکنندگان مختلف است. مثلا اگر تولید‌کننده‌ای تمایل دارد دوران تولیدش زودتر سپری شود می‌تواند یک 28 درصدی سه ساله بگیرد، اینطوری یک ساله جوری زمین می‌خورد که هزینه کفن و دفن هم لازم نیست، فقط یک دسته گلایل سفید باید بگذاریم روی محل زمین خوردنش! اگر هم بلند‌مدت ترجیح بدهد، ما 35 درصدی پنج‌ساله را پیشنهاد می‌کنیم. مشاهده شده تولیدکنندگان پوست‌کلفت تا سه سال هم توانسته‌اند زیر این وام‌ها دوام بیاورند و فارغ نشوند.
2- مردم را به سرمایه گذاری در تولید تشویق کنند. بهترین راه تشویق مردم به این کار، پرداخت بهره  بانکی 25درصد تضمینی و بالابردن قیمت دلار است! شکر خدا این اتفاق با درایت ویژه مسوولان محقق شده و فقط هنوز شیبش قدری ملایم است که به نظر می رسد با یک بالانس درجا حل خواهد شد.
3- بستر صادرات را هموار کنند. اگر همانطور که کافی است برای واردات، واردکننده یک کپی از برگه آزمایش ژنتیکش را همراه ببرد، با صادرکنندگان ژن متوسط هم همراهی بشود، قطعا تاثیرگذار خواهد بید!


Page Generated in 0/0060 sec