printlogo


کد خبر: 190882تاریخ: 1397/1/22 00:00
در پنجمین شب طنز انقلاب اسلامی چه گذشت؟
از مراسم ترحیم برجام تا شعرهای طنزی برای رئیس‌جمهور!

پنجمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز»، دوشنبه، 20 فروردین‌ماه همزمان با روز فناوری هسته‌ای در محل تالار اجتماعات حسینیه هنر تهران با حضور علاقه‌مندان به عرصه طنز و کمدی برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مجری این برنامه همانند برنامه‌های گذشته شب طنز انقلاب اسلامی علی زکریایی بود که سخنش را با زبانی طنز در وصف حال این روزهای بازار ارز و حمایت از کالای ایرانی آغاز کرد و سپس این شعر طنز را خواند:
در جدول ارز، نرخ تومان چند است
این لحظه منات ارمنستان چند است
در مصرع قبل پنج و صد بود دلار
ای شیخ بگو دلار الان چند است؟!
در ادامه این برنامه و پس از خوانش شعری در باب برجام، فهیمه انوری دیگر شاعری بود که پشت تریبون قرار گرفت و شعری از اوضاع و احوال کشور پس از برجام خواند. قسمت بعدی این برنامه به اجرای نمایشی طنز اختصاص داشت که در آن قصه مردی روایت می‌شد که در نیروگاه نطنز که این روزها به مخروبه‌ای تبدیل شده است زندگی می‌کند. همچنین کلیپ طنز خلاقانه‌ای با صدای علی عموکاظمی و امیرحسین محمدپور و با برش‌هایی از فیلم‌‌های «آژانس شیشه‌‌‌ای»، «جدایی نادر از سیمین»، «ارتفاع پست» و «یه‌حبه قند» با صداگذاری متنی در رابطه با برجام نیز پخش شد که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت. آقای صفایی دیگر شاعری بود که شعر خود را درباره برجام و خطاب به رئیس‌جمهور اینچنین آغاز کرد:
ای صاحب تدبیر و امید ‌ای دل غافل
با آمدنت دولت قبلی شده باطل
گفتی که خیال همه راحت شود از ارز
از طول تو راحت شده این قافیه ول
تا نقد تو آمد به میان آه کشیدی
ای سلبریتی جان من ‌ای جناب مارپل
با شیوه تلخند خودت طفره نرو باز
کمتر وسط خنده بزن این همه هندل
از ماحصل دولت برجام چه دیدیم
جز کشتی سوراخ فرو رفته در گل
محمدرضا شکیبایی از نطنز و محمدحسین مهدویان نیز دیگر شاعرانی بودند که شعرهای خود را در وصف حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی به مخاطبان تقدیم کردند. استدآپ کمدی محمدحسین آقایی در باب عدالت و عدالت‌خواهی و انواع و اقسام عدالتخواهان در ایران دیگر برنامه اجرا شده در پنجمین شب طنز انقلاب بود که آن نیز مورد توجه حضار قرار گرفت. آخرین قسمت از این برنامه پخش مستند زمستان یورت در رابطه با حادثه معدن یورت بود که پیش از پخش مستند عبدالرضا سوسرایی به عنوان نماینده کارگران معدن که در مستند نیز حضور داشت دقایقی به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه خوشحالم که هنرمندان جوان انقلابی به مقوله عدالت خواهی ورود کردند، اظهار داشت: ورود نیروهای جوان به این عرصه بارقه‌‌های امیدی در دل مردم روشن می‌کند و امیدواریم این عزیزان بتوانند اهداف انقلاب را که همان آزادی و عدالت است منتشر کنند.


Page Generated in 0/0053 sec