printlogo


کد خبر: 190884تاریخ: 1397/1/22 00:00
اخبار

مرتضی سرهنگی در آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب:
اگر بهبودی نبود، دفتر ادبیات مقاومت حوزه‌ هنری هم نبود
مراسم تقدیر از هدایت‌الله بهبودی در آیین افتتاحیه هفته هنر انقلاب برگزار شد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری در بخش تقدیر و تجلیل از هدایت‌الله بهبودی، مدیر دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و نویسنده پیشکسوت ادبیات انقلاب، اظهار کرد: همه درباره بهبودی و چیزهایی که نوشته است صحبت می‌کنند اما من می‌خواهم درباره چیزهایی که خط زده است صحبت کنم! اگر آقای بهبودی نبود، نه دفتر ادبیات مقاومت و نه دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری وجود نداشت و این را آقای بهبودی خط زده است. جایی گفته بودم آقای بهبودی معلم من است و از او یاد می‌گیرم؛ این را هم ایشان پاک کردند. جایی هم گفته بودم اگر بهبودی نبود دو هفته‌نامه «کمان» منتشر نمی‌شد و آن را هم ایشان خط زدند. خیلی چیزهای دیگر را هم خط زدند. خوشحالم که ایشان در جمع نویسندگان تاریخ شفاهی و انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در حوزه هنری مرجعیت دارد. محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری دیگر سخنران این مراسم بود. او در سخنانی در ارتباط با شخصیت بهبودی گفت: جنبه‌‌های هنری و قدرت نویسندگی آقای بهبودی در سال‌های اخیر با انتشار کتاب «شرح اسم» کمی مشخص شد و کسانی که ایشان را از قدیم می‌شناسند، می‌دانند که منحصربه‌فرد هستند. در نوشتن و سخن گفتن گزیده‌گو هستند. امسال کتاب دیگری را از ایشان شاهد خواهیم بود که برای حضرت امام خمینی(ره) نوشته‌اند.


رونمایی از فیلمنامه سریال  شهید صیادشیرازی
در نوزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی از فیلمنامه سریال زندگی این شهید رونمایی شد. به گزارش فارس، در نوزدهمین سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی، در مراسمی با حضور سردار باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده ستاد کل ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده سریال شهید صیاد شیرازی و فرهاد توحیدی نویسنده این اثر از فیلمنامه سریال شهید صیاد شیرازی رونمایی شد. گفتنی است مراحل تحقیق و نگارش فیلمنامه این سریال از سال ٩٠ به قلم فرهاد توحیدی شروع شده و قرار است تولید این مجموعه از نیمه دوم سال ٩٧ آغاز شود.


آغاز اکران عمومی مستند جنجالی جشنواره عمار
مستند «زمستان یورت» وارد شبکه اکران جشنواره مردمی فیلم عمار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «زمستان یورت» با شرایطی متفاوت از روز 20 فروردین‌ماه وارد شبکه اکران جشنواره مردمی فیلم عمار شد و علاقه‌مندان جهت ثبت درخواست اکران این فیلم می‌توانند عبارت «زمستان یورت» را به سامانه ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال کنند. مستند «زمستان یورت» مستندی است که همانند فیلم‌‌های گذشته جشنواره عمار وجهی استراتژیک برای انقلاب اسلامی دارد؛ مستندی که در آن فریاد مظلومان را به گوش عدالتخواهان می‌رساند. این مستند که به کارگردانی میلاد میرزاباقری در مدرسه سینمایی عمار تولید شده، به حادثه ریزش معدن یورت در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 96 و وضعیت کارگران آن می‌پردازد. مستند «زمستان یورت» که در هشتمین دوره از جشنواره مردمی فیلم عمار موفق به دریافت فانوس ویژه هیأت داوران در بخش نقد درون‌گفتمانی شد، تا به حال چندین بار جلوی اکران آن از سوی مسؤولان، بویژه در استان گلستان گرفته شده است. در شرایط اکران این مستند آمده است: اکران عمومی این مستند صرفا به صورت بلیت‌فروشی مجاز است و علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر پیرامون چگونگی اکران مستند زمستان یورت می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره مردمی فیلم عمار به آدرس  http://ammarfilm.ir مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0170 sec