printlogo


کد خبر: 190885تاریخ: 1397/1/22 00:00
اخبار

دستور رئیس رسانه ملی برای حمایت از تولید داخل
جوایز برنامه‌های صداوسیما فقط کالای ایرانی باشد
رئیس سازمان صداوسیما به مدیران ارشد حوزه‌های مختلف دستور داد از امسال جوایز و هدایای برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فقط باید از کالاهای ایرانی باشد. به گزارش فارس، علی عسکری خطاب به همه معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی تاکید کرد: سازمان صداوسیما باید از همه ظرفیت‌های خود برای تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی استفاده کند و به‌عنوان حامی کالای ایرانی پرچمدار فرهنگ‌سازی در این زمینه باشد.


کدام فیلم‌های ایرانی راهی بخش بازار جشنواره جهانی فجر شدند؟
اسامی فیلم‌های سینمایی ایرانی پذیرفته شده برای نمایش و عرضه در بخش بازار سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، 31 فیلم بلند داستانی از سینمای ایران در بخش بازار سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آید. امسال در بخش بازار فیلم‌هایی از فیلمسازانی چون بهمن فرمان‌آرا، ابراهیم حاتمی‌کیا، خسرو معصومی، احمدرضا معتمدی، فرزاد موتمن، بهروز غریب‌پور، کمال تبریزی، محمدعلی باشه‌آهنگر، هومن سیدی و... به نمایش درمی‌آید که برخی از آنها نخستین رونمایی خود را در جشنواره جهانی فیلم فجر دارند.  «آستیگمات» (مجیدرضا مصطفوی)، «آندرانیک» (حسین مهکام)، «اتاق تاریک» (روح‌الله حجازی)، «اردک لی» (بهروز غریب‌پور)، «بنفشه آفریقایی» (مونا زندی حقیقی)، «به وقت خماری» (محمدحسین لطیفی)، «به وقت شام» (ابراهیم حاتمی‌کیا)، «پاسیو» (مریم بحرالعلومی)، «تنگه ابوقریب» (بهرام توکلی)، «چهل و هفت» (احمد اطراقچی، علیرضا عطاءالله تبریزی)، «حکایت دریا» (بهمن فرمان آرا)، «دارکوب» (بهروز شعیبی)، «در وجه حامل» (بهمن کامیار)، «درساژ» (پویا بادکوبه)، «راه رفتن روی سیم» (احمدرضا معتمدی)، «رضا» (علیرضا معتمدی)، «سراسر شب» (فرزاد موتمن)، «سرو زیر آب» (محمدعلی باشه‌آهنگر)، «سوءتفاهم» (احمدرضا معتمدی)، «سورنجان» (محمدرضا رسولی)، «فیلشاه» (هادی محمدیان)، «کار کثیف» (خسرو معصومی)، «گرگ بازی» (عباس نظام‌دوست)، «لکنت» (محمدرضا حاجی غلامی)، «مارموز» (کمال تبریزی)، «ماهور» (مجید نیامراد)، «مغزهای کوچک زنگ‌زده» (هومن سیدی)، «موریانه» (مسعود حاتمی)، «هت‌تریک» (رامتین لوافی)، «هندی و هرمز» (عباس امینی) و «یک کیلو و بیست و یک گرم» (رحیم طوفان) فیلم‌هایی هستند که در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در می‌آیند. سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر 19 تا 27 آوریل 2018 (30 فروردین تا 7 اردیبهشت 1397) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.


کاسبی بی‌بی‌سی در اوج بحران روابط بریتانیا و روسیه
بی‌بی‌سی در اوج بحران میان روسیه و بریتانیا موفق شد سریالی را به یک شبکه روس بفروشد که مورد انتقاد مقامات روس است. به گزارش خبرآنلاین، بی‌بی‌سی سریال «مک‌ مافیا» را به روسیه فروخت. نکته‌ای که در این معامله جلب توجه می‌کند این است که مقامات روس پس از پخش سریال در بریتانیا به انتقاد از آن پرداخته بودند و حال بی‌بی‌سی در اوج بحران روابط میان 2 کشور سریال را به یک شبکه روس فروخته است. سریال «مک مافیا»‌ داستان مافیایی روس را روایت می‌کند و پیش از این در آمریکا و بریتانیا پخش شده است و با معامله اخیر بی‌بی‌سی در آینده در روسیه نیز پخش خواهد شد. جیمز نورتون در «مک مافیا» نقش اصلی را بازی می‌کند و آمازون حق پخش آنلاین آن را در اختیار دارد. هنگامی که سریال در بریتانیا پخش شد، سفارت روسیه در لندن واکنش نشان داد و در توئیتر نوشت: «این سریال کلیشه‌ای قدیمی را تبلیغ می‌کند که در آن بریتانیا را همچون زمین بازی گنگسترهای روس نشان می‌دهند.» از آن زمان تا کنون روابط 2 کشور روز به روز تیره‌تر شده است و در آخرین بحران ماجرای مسموم کردن جاسوس سابق روس در بریتانیا پیش آمد و روابط 2 کشور را بیش از پیش تیره کرد.


Page Generated in 0/0180 sec