printlogo


کد خبر: 190914تاریخ: 1397/1/22 00:00
اخبار

غلبه انقلاب اسلامی بر مسائل دفاعی و امنیتی زبانزد دوست و دشمن است
فرمانده کل سپاه گفت: غلبه انقلاب اسلامی بر مسائل دفاعی و امنیتی امروز زبانزد دوست و دشمن است و این از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در جمع مسؤولان و مدیران نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه، غلبه انقلاب اسلامی بر مسائل دفاعی و امنیتی که امروز زبانزد دوست و دشمن است را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: بحمدالله با مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه انجام شده براساس باور توان و ظرفیت بومی و نگاه انقلابی و مدیریت جهادی در این عرصه هیچ مشکلی نداریم. وی با بیان اینکه حرکت در مسیر حق  و باور اصول قرآنی و اسلامی  بدون شک نصرت الهی را در پی خواهد داشت، گفت: سال گذشته به‌رغم شدت گرفتن هجمه و فشارهای دشمنان علیه جبهه انقلاب اسلامی، دستاوردها و نتایج ارزشمند و تعیین‌کننده‌ای را در عرصه‌های مختلف به دست آوردیم و به فضل الهی در 40 سالگی انقلاب، با عبور از این مقطع حساس، شاهد مرحله  جدیدی از پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی خواهیم بود. فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به انتصاب نماینده جدید ولی‌فقیه در سپاه، گفت: امیدواریم در مجموعه نمایندگی که عهده‌دار نقش اساسی و تعیین‌کننده در حوزه قدرت اصلی و اقتدار سپاه یعنی ارتقای مسائل معنوی و اعتقادی پاسداران است، اقدامات خوبی که صورت گرفته بهتر و بیشتر دنبال شده و با استمرار روند‌های موجود به بهترین نحو بتوانیم به ایفای نقش خود در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن بپردازیم.

قدرت مردم ایران را امتحان نکنید
وزیر دفاع می‌گوید دشمنان اگر محاسبه غلطی بکنند با خیل جوانانی طرف خواهند بود که سیلی کوبنده بر صورت‌شان خواهنـد زد. بـه گــزارش خبرگزاری صداوسیما، سرتیپ امیر حاتمی در مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد شهادت سپهبد صیادشیرازی در تبریز گفت: تشکیل گروه‌های شرور مانند داعش که هزاران نفر را در کشور‌های منطقه قتل عام کرد به خاطر ضربه زدن به ایران بود اما رزمندگان اسلام کیلومتر‌ها دور‌تر از مرز‌های کشورمان این تروریست‌ها را سرکوب کردند. وزیر دفاع خطاب به دشمنان گفت: با وجود همه شیطنت‌ها و توطئه‌های‌تان امروز خون شهدایی همچون صیادشیرازی در رگ جوانان ما جاری است. وی افزود: اگر محاسبه غلطی بکنید و دنبال ماجراجویی باشید با خیل جوانانی طرف خواهید بود که سیلی کوبنده بر صورت شما خواهند زد به همین دلیل توصیه می‌کنیم قدرت مردم ایران را امتحان نکنید.

طرح ۵ سؤال از رئیس‌جمهور
مجددا در دستور کار مجلس قرار گرفت
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ۵ سؤال از رئیس‌جمهور در حوزه مسائل اقتصادی با ۹۳ امضا بار دیگر در دستورکار مجلس قرار گرفت. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با فارس، گفت:‌ سال گذشته یک طرح در قالب 5 سؤال از رئیس‌جمهور مطرح شده بود. وی افزود: این سؤالات قبل از سال جدید از آقای رئیس‌جمهور مطرح شد اما فضای نامناسبی که هیأت‌رئیسه مجلس ایجاد کرد و تلاش و لابی‌گری دولت مانع بزرگ در این مسیر بود. بعضا وزرا و همچنین معاونان آنها و استاندارها به جان نماینده‌ها افتادند، بعضی از نماینده‌ها را تشویق کردند، به بعضی‌ها وعده پروژه‌هایی را دادند، بعضی‌ها را تهدید کردند، بعضی‌ها را به برخی اقدامات تهدید کردند، بعضی‌ها عزل و نصب مدیران را منوط به پس گرفتن امضا از سوی نمایندگان کردند و اتفاقات ناخوشایندی افتاد. ذوالنوری خاطرنشان کرد: در ارتباط با سؤال از رئیس‌جمهور درباره مشکلات ایجادشده توسط مؤسسات مالی، تعداد امضاها به بیش از 100 امضا افزایش یافته و سیر کاری خود را در هیأت‌رئیسه طی کرد. کمیسیون اقتصادی بعد از تعطیلات به آقای رئیس‌جمهور نامه نوشت و سؤال مؤسسات مالی را ارسال کرد و آقای رئیس‌جمهور باید نمایندگانش را برای نشست با سؤال‌کنندگان معرفی می‌کرد که تاکنون این کار را نکرده است و در حقیقت رئیس‌جمهور در این باره تخلف کرده است.  وی در پایان گفت: رئیس کمیسیون اقتصادی گزارش این موضوع را به رئیس مجلس داده است تا تدبیری اندیشیده و دولت متقاعد و ملزم شود به اینکه به قانون گردن نهد و در برابر آن تمکین و سیر قانونی را طی کند و آقای رئیس‌جمهور برای پاسخ درباره مؤسسات مالی به مجلس بیاید.


Page Generated in 0/0048 sec